Hjemmelavet Babymos?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2011

Maja_4000

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Bare et tip. Min veninde fortalte at hendes søster laver isterninger af noget af frugtmosen. Når hun så laver grød - f.eks. havregrød, tilsætter hun til sidst en isterning frugtmos. Så kommer der lidt smag af frugt i, det bliver sødet lidt, og kølet ned så hendes datter kan spise det med det samme.

Det synes jeg er smart! 

Ville bare lige sige , at jeg laver al mos på den måde .. Så laver jeg f.eks. gulerods - , kartoffel - , squash - , broccoli - og blomkålsmos .. Og så kan jeg blande på kryds og tværs , så det ikke er det samme hun får hver dag Og så tilsætter jeg ris , pasta , kylling eller fisk (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2011

AnneBJ

Maja_4000 skriver:

Ville bare lige sige , at jeg laver al mos på den måde .. Så laver jeg f.eks. gulerods - , kartoffel - , squash - , broccoli - og blomkålsmos .. Og så kan jeg blande på kryds og tværs , så det ikke er det samme hun får hver dag Og så tilsætter jeg ris , pasta , kylling eller fisk (:

Så du har frossen broccolimos, frossen gulerodsmos, frossen kartoffelmos osv. for sig? Og tager så fx 3 ting op og blander sammen?

Hvordan bliver kartoffelmosen når den har været frossen?

Anmeld

2. august 2011

SusanneK

Jeg kan helt klart anbefale bogen Mad til spædbærn og småbørn. Der er en der tidligere har indsat et link. Men den kan købes på apoteket for ca. 70 kr. Det er meget nemmere, at ha den som bog.
Den er et helt genialt opslags værk, at ha ved hånden. Den forklarer alt fra den første skemad til familiens mad.
Min søn er snart 10 mrd og har endnu ikke smagt købe mad. Alt er hjemmelavet efter den bog.
Når du begynder, at lave maden til den bette. Spiser de jo ikke så meget. Så fryser du det bare ned i isterningebakker. og du kan nemt, tage et par brikker op og lune. Når det er helt frossent prikker du det evt ud med en stegenål ok kommer det i poser. Så det er løs frossent. Supernemt og din baby får kun reelle råvarer og ikke en masse tilsætnings stoffer.
Min sph anbefalede, at lave det selv, da købemad smager meget sødt ifh hjemmelavet. Ikke fordi det er sødet, men måden det er lavet på gør at det smager sødt. Smør evt lidt olie i bakkerne når du laver andet end frugt mos. Så er det nemmere, at få op igen.

Anmeld

2. august 2011

Maja_4000

AnneBJ skriver:

Så du har frossen broccolimos, frossen gulerodsmos, frossen kartoffelmos osv. for sig? Og tager så fx 3 ting op og blander sammen?

Hvordan bliver kartoffelmosen når den har været frossen?

Nemlig
Synes ikke man kan se den har været frossen .. Ikke når det bliver blandet sammen med det andet (:

Anmeld

2. august 2011

AnneBJ

Maja_4000 skriver:

Nemlig
Synes ikke man kan se den har været frossen .. Ikke når det bliver blandet sammen med det andet (:

Super - det skulle jeg måske overveje at gøre så..!

Anmeld

2. august 2011

Maja_4000

AnneBJ skriver:

Super - det skulle jeg måske overveje at gøre så..!

Jeg synes at det fungerer rigtig godt ! Det tager jo noget længere tid .. Men det er ikke gå slemt (:

Anmeld

2. august 2011

AnneBJ

Maja_4000 skriver:

Jeg synes at det fungerer rigtig godt ! Det tager jo noget længere tid .. Men det er ikke gå slemt (:

Næh men man har jo også nemt mad til en uge så!

Anmeld

2. august 2011

Maja_4000

AnneBJ skriver:

Næh men man har jo også nemt mad til en uge så!

Nemlig (: laver til 2 isterningbakker af gangen , og så laver jeg efterhånden .. Hendes yndlings ryger jo først (;

Anmeld

2. august 2011

foto på lærred

Klart bedre og meget billigere. Vi fik en fra Sp i sin tid (kan ikke huske titlen) Men den kunne også købes på apoteket (ca 70 kr) Den var altså virkelig god. Der var massere af opskrifter til spædbørn, babyer og toddlers.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.