Hjemmelavet Babymos?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2011

Lullaby*

Mor til Liva skriver:

Det er helt klart billigere i længden og der er da ikke noget bedre end at give hjemmelavet mad

Har ingen opskrift bog, men her er lidt forslag:

Æblemos, pæremos, æble-pæremos, sveskemos, nekatrin-æble, abrikos mos...

Vi er også ret hooked på ideen om det hjemmelavede, så ved vi præcis hvad der er i, og så giver det en god følelse

Synes godt nok det er dyrt det købe mos!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

Lullaby*

Nogen der har erfaringer med at nedfrøse mos? Hvor længe kan det holde sig i fryseren?

Anmeld

1. august 2011

Lullaby*

Noahmor skriver:

Jeg har købt en der hedder "Sund mad til din baby 0-3 år", Hvor der er mange lækre opskrifter i, men får den faktisk ikke brugt.

Køber bare de grøntsager og frugt jeg har lyst til og koger og blender det så.

Der er også en fra sundhedstyrelsen, som hedder "Mad til spædbørn og småbørn -fra skemad til familiemad" Den kan du downloade gratis. Der står deres anbefalinger i og hvornår baby må få de forskellige ting.  

Ihh super, at der står hvornår baby må få de forskellige ting

Tak

Anmeld

1. august 2011

Noahmor

Lullaby* skriver:

Ihh super, at der står hvornår baby må få de forskellige ting

Tak

Ja, det gør det noget nemmere for os rundforvirrede mødre. 

Anmeld

1. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Bare et tip. Min veninde fortalte at hendes søster laver isterninger af noget af frugtmosen. Når hun så laver grød - f.eks. havregrød, tilsætter hun til sidst en isterning frugtmos. Så kommer der lidt smag af frugt i, det bliver sødet lidt, og kølet ned så hendes datter kan spise det med det samme.

Det synes jeg er smart! 

Anmeld

1. august 2011

Lullaby*

Noahmor skriver:

Ja, det gør det noget nemmere for os rundforvirrede mødre. 

Lige netop

Anmeld

1. august 2011

<3

Der er også øllebrød fra 6 mdr af. Min sp anbefalede grøntsagsmos uden sukker og det røg ned glædeligt! Kom lidt cherrytomat, ærter, majs eller gulerod i - de er nemlig søde. Torskerogn blandet i mosen er også bare skønt! ellers er en gang blended aftensmad fint sålænge man tænker lidt over hvad der er i

Anmeld

1. august 2011

Lullaby*

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Bare et tip. Min veninde fortalte at hendes søster laver isterninger af noget af frugtmosen. Når hun så laver grød - f.eks. havregrød, tilsætter hun til sidst en isterning frugtmos. Så kommer der lidt smag af frugt i, det bliver sødet lidt, og kølet ned så hendes datter kan spise det med det samme.

Det synes jeg er smart! 

Tak for tippet. Hun har da bare lige regnet den ud

Det vil jeg da helt klart prøve af !

Anmeld

1. august 2011

<3

Mos kan holde lige sålænge som alm grøntsager. Jeg gemte glassene fra de færdige og skoldede og kom mosen i. Men ellers er istegninger en god ide også

Anmeld

1. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Lullaby* skriver:

Tak for tippet. Hun har da bare lige regnet den ud

Det vil jeg da helt klart prøve af !

Ja det skal jeg også når baby kommer.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.