Hjemmelavet Babymos?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.999 visninger
40 svar
0 synes godt om
31. juli 2011

Lullaby*

Hej I skønne kvinder.

Vi har gået herhjemme og leget med tanken om at lave vores egen mos til vores datter når den tid melder sig

Er der måske nogen af jer som kan anbefale en god bog med opskrifter?

Hvad er jeres erfaringer? og kan det i det hele taget betale sig, prismæssigt/ernæringsmæssigt?

Håber I kan hjælpe os lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2011

Lone Jakobsen

kender desværre ingen god bog, men mener at sp. plejer at give en lille folder med lidt opskrifter i.

det kan bestemt godt betale sig, det er langt billigere og føles super skønt at give sit barn noget man selv har lavet fra bunden

Anmeld

31. juli 2011

Mor til L&S

Lullaby* skriver:

Hej I skønne kvinder.

Vi har gået herhjemme og leget med tanken om at lave vores egen mos til vores datter når den tid melder sig

Hvad er jeres erfaringer? og kan det i det hele taget betale sig, prismæssigt/ernæringsmæssigt?

Det er helt klart billigere i længden og der er da ikke noget bedre end at give hjemmelavet mad

Har ingen opskrift bog, men her er lidt forslag:

Æblemos, pæremos, æble-pæremos, sveskemos, nekatrin-æble, abrikos mos...

Anmeld

31. juli 2011

Rikke, Liam & Linus

Lullaby* skriver:

Hej I skønne kvinder.

Prøv dig frem. Det er helt klart bedre at lave det selv. Dem fra supermarkedet er stopfyldt med sukker

Du kan lave mos af alt slags frugt (pas dog på med jordbær).

Desuden kan du lave grød af rismel, mannagryn(først efter 6 mdr.), boghvede, byg, maizena etc.

Og når baby bliver lidt større går du bare over til grønsagsmos. Her kan du også putte alt i. Pas dog på med skyggebladsgrøntsager til at starte med. 

Det er slet ikke så svært.

Anmeld

31. juli 2011

Rikke, Liam & Linus

Hent evt. denne folder:

Krudtuglens første mad

Anmeld

31. juli 2011

AnneBJ

Rikke&Liam skriver:

Hent evt. denne folder:

Krudtuglens første mad

Tak

Anmeld

1. august 2011

Lullaby*

Rikke&Liam skriver:

Prøv dig frem. Det er helt klart bedre at lave det selv. Dem fra supermarkedet er stopfyldt med sukker

Du kan lave mos af alt slags frugt (pas dog på med jordbær).

Desuden kan du lave grød af rismel, mannagryn(først efter 6 mdr.), boghvede, byg, maizena etc.

Og når baby bliver lidt større går du bare over til grønsagsmos. Her kan du også putte alt i. Pas dog på med skyggebladsgrøntsager til at starte med. 

Det er slet ikke så svært.

Ja det er nemlig det jeg hørt, men har fundet lidt opskrifter på nettet, men der skal også sukker i (1 spise ske eller sådan noget) Kommer du sukker i din hjemmelavede mos? Eller er det nok udelukkende med frugtsukkeret?

Anmeld

1. august 2011

Lullaby*

Rikke&Liam skriver:

Hent evt. denne folder:

Krudtuglens første mad

Hvilke grønsager er skyggebladsgrønsager?

Tusind tak for linket, den kigger jeg lige nærmere på

Anmeld

1. august 2011

Lullaby*

nutche skriver:

kender desværre ingen god bog, men mener at sp. plejer at give en lille folder med lidt opskrifter i.

det kan bestemt godt betale sig, det er langt billigere og føles super skønt at give sit barn noget man selv har lavet fra bunden

Tak for oplysningen. Det kan være jeg lige skal høre min sundhedsplejerske næste gang.

Anmeld

1. august 2011

Noahmor

Lullaby* skriver:

Hej I skønne kvinder.

Jeg har købt en der hedder "Sund mad til din baby 0-3 år", Hvor der er mange lækre opskrifter i, men får den faktisk ikke brugt.

Køber bare de grøntsager og frugt jeg har lyst til og koger og blender det så.

Der er også en fra sundhedstyrelsen, som hedder "Mad til spædbørn og småbørn -fra skemad til familiemad" Den kan du downloade gratis. Der står deres anbefalinger i og hvornår baby må få de forskellige ting.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.