Vil pludselig ikke spise særlig meget? (15 mdr.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2011

Ryberg

NNM skriver:

ja det er der jo ikk meget nærring i. men han spiser det da. det er det jeg plejer at gøre når min datter bare ikk vil spise så giver jeg hende noget jeg ved hun vil spise.

vejret har godt nok været meget skiftende de sidste par dage så det kan godt påvirke børns vaner. vigtigst af alt er jo at han drikker.

men er du helt bekymret for ham så ring til din læge mandag hvis det ikk er blevet bedre og hør om de kan komme med et råd til at få ham til at spise noget mere idag.

jeg forsøgte også at ringe til SSP idag, men de tog ikke telefonen .. Så hvis det fortsætter hen over weekenden tror jeg altså jeg ringer til dem mandag... for synes godt nok det er "lidt" han spiser... og hvad nu hvis det er grænser han afprøver? vil jo gerne gøre det rigtige..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

Ryberg

Joan ( Smallie ) skriver:

Nu min den stor har ALTID været madglad men den bette som er 2½ nu hun er helt anderledes og spiser som vinden blæser.

Sommetider spiser hun vildt meget og andre tider bliver det ikke ret meget. Og der er inden sammenhæng i det. Jeg var også bekymret for hende længe men hun er ikke undervægtig og trives så er holdt op med at tænke så meget over det og lade hende selv bestemme.

Men han følger vel han kurve?

han følger kurven Heldigvis, godt nok er det snart 3 måneder siden han blev målt og vejet og der var han lige lidt under den tykke streg.. så det er jo fint ...

Jeg forsøger også bare at tænke - det går nok..

Men er bare så bange for om jeg gør noget forkert mht. at give ham kiks, ostehaps osv.. ?

Anmeld

29. juli 2011

bullerbassen

KittyGirl skriver:

Ja jeg er lidt frustreret... hvis ikke meget... Lasse har aldrig været det man kalder et glad madbarn... det er først kommet her efter han er fyldt et år at han har spist rugbrød, kartofler og vores mad.. ellers har det altid været babymos, glas, grød osv..

Nå, men her for 4-5 dage siden har han bare vendt på en tallerken.. fra at være en dreng der spiser havregrød om morgenen (en god portion), 2 rugbrødder til middag med diverse pålæg, frugt og en bolle om eftermiddagen og en god portion aftensmad (hvad vi nu får) ... spiser han nu:

Ikke havregrød om morgenen, fik lidt yoghurt i ham idag og en kvart banan og 1 tår mælk...

Så gik der 6 timer..... så prøvede jeg med rugbrød.. han piller pålægget af - spiser pålægget, og kaster rundt med rugbrødet, putter jeg smørpålæg på - gratter han det rundt på bordet.. (idag spiste han 2 stykker kødpølse og 2 små rugbrødshapsere) ...

Om eftermiddagen forsøgte jeg med noget frugt, det nægtede han.. og han går virkelig og siger "mam mam".. han er sulten! Så gav jeg ham en grov kiks... den ville han gerne have!

Aftensmad spiser han meget lidt af... til sidste sidder han bare og spytter maden ud... og bliver hidsig...

Det hjælper lidt hvis han selv må sidde og gratte med maden... men jeg er virkelig frustreret!

Hvad kan det være? Andre der har oplevet det samme? Hvad skal jeg stille op?

Vedlægger lige et dugfrisk billede af Lasse efter han var forbi fotografen i Bilka Horsens idag

Her har Silas perioder hvor han spiser meget & andre perioder hvor han ikke spiser så meget.

Lige nu spiser han faktisk næsten ingenting , han bliver tilbudt som han plejer men spiser ikke meget af det. Han sidder selv med manden og styrer helt selv hvad han vil spise.

Kan hukse fra de store at det også svingede meget alt efter hvor meget de voksede og havde behov for.

Tænker også at varmen kan spille lidt ind

Anmeld

29. juli 2011

lisesp83

KittyGirl skriver:

Uhhh håber da på det er det samme så!

Lasse har "kun" 7 tænder.. og kigger ellers hele tiden om det måske er det?

Det koster gratis i horsens Det er der imorgen fra 10-13 også... så man kan få taget billeder uden købetvang... men hvis du vil købe billeder, skal du købe en serie der koster 348 kr. mener jeg det er og så kan man tilmelde sit barn konkurrencen om at blive danmarks skønneste barn eller sådan noget

Ja, lad os da "håbe" det er tændernes skyld, så bassen snart går igang med at spise ordentligt igen.

Uha i morgen er der jo kræmmermarked, og det skal vi til jo.

Er der fotografering andre dage?

Anmeld

29. juli 2011

Ryberg

bullerbassen skriver:

Her har Silas perioder hvor han spiser meget & andre perioder hvor han ikke spiser så meget.

Lige nu spiser han faktisk næsten ingenting , han bliver tilbudt som han plejer men spiser ikke meget af det. Han sidder selv med manden og styrer helt selv hvad han vil spise.

Kan hukse fra de store at det også svingede meget alt efter hvor meget de voksede og havde behov for.

Tænker også at varmen kan spille lidt ind

okey.. jamen så vil jeg prøve at slappe af med det og lade ham styre det lidt..... og så se tiden an...

Anmeld

29. juli 2011

Ryberg

lisesp83 skriver:

Ja, lad os da "håbe" det er tændernes skyld, så bassen snart går igang med at spise ordentligt igen.

Uha i morgen er der jo kræmmermarked, og det skal vi til jo.

Er der fotografering andre dage?

Jo det må vi håbe

Der var kun fotografering i denne uge.. mandag-lørdag i bilka Horsens... så sidste mulighed er imorgen..

Vi skal også til kræmmermarked! wuhuu.. ved du hvor man skal holde henne? altså parkeringsplads? det er første gang jeg skal afsted..

Anmeld

29. juli 2011

Joan ( Smallie )

KittyGirl skriver:

han følger kurven Heldigvis, godt nok er det snart 3 måneder siden han blev målt og vejet og der var han lige lidt under den tykke streg.. så det er jo fint ...

Jeg forsøger også bare at tænke - det går nok..

Men er bare så bange for om jeg gør noget forkert mht. at give ham kiks, ostehaps osv.. ?

Det er pisse svært at lade være med at ville putte mere mad i dem hvis vi ikke selv miner de spiser nok.

Jo mere afsleppet du er ved måltiderne jo mere er han også.

Mine får også kiks og ostehaps og is når det er varmt men når de spiser varieret så kan jeg ikke se noget galt i det.

Anne spiser ikke så meget lige i tiden heller. Til middag spiser hun nogen gange ikke andet end 1/4 stykke brød og det er jo ikke meget men hun vågner ikke af middagssøvn fordi hun er sulten og skal jeg nu være helt ærlig så styre hun det jo rigtig fint selv

Du er hans mor og du kender ham og hvis du har det ok med det han får at spise ja så skal andre ikke blande sig. Og når det så er sagt så kan jeg fint følge dine bekømringer, men du ved bedst

Anmeld

29. juli 2011

Mor til L&S

KittyGirl skriver:

Ja jeg er lidt frustreret... hvis ikke meget... Lasse har aldrig været det man kalder et glad madbarn... det er først kommet her efter han er fyldt et år at han har spist rugbrød, kartofler og vores mad.. ellers har det altid været babymos, glas, grød osv..

Nå, men her for 4-5 dage siden har han bare vendt på en tallerken.. fra at være en dreng der spiser havregrød om morgenen (en god portion), 2 rugbrødder til middag med diverse pålæg, frugt og en bolle om eftermiddagen og en god portion aftensmad (hvad vi nu får) ... spiser han nu:

Ikke havregrød om morgenen, fik lidt yoghurt i ham idag og en kvart banan og 1 tår mælk...

Så gik der 6 timer..... så prøvede jeg med rugbrød.. han piller pålægget af - spiser pålægget, og kaster rundt med rugbrødet, putter jeg smørpålæg på - gratter han det rundt på bordet.. (idag spiste han 2 stykker kødpølse og 2 små rugbrødshapsere) ...

Om eftermiddagen forsøgte jeg med noget frugt, det nægtede han.. og han går virkelig og siger "mam mam".. han er sulten! Så gav jeg ham en grov kiks... den ville han gerne have!

Aftensmad spiser han meget lidt af... til sidste sidder han bare og spytter maden ud... og bliver hidsig...

Det hjælper lidt hvis han selv må sidde og gratte med maden... men jeg er virkelig frustreret!

Hvad kan det være? Andre der har oplevet det samme? Hvad skal jeg stille op?

Vedlægger lige et dugfrisk billede af Lasse efter han var forbi fotografen i Bilka Horsens idag

Hej dig

Tror bare det er en periode Min datter på 16 mdr har altid spist godt, men hun får også nogle perioder nu her hvor hun ikke spiser meget, men så kommer det igen

Håber det snart vender igen

Anmeld

29. juli 2011

bullerbassen

KittyGirl skriver:

okey.. jamen så vil jeg prøve at slappe af med det og lade ham styre det lidt..... og så se tiden an...

Ved ikke om det er løsningen for jer men her tager jeg det meget afslappet så længe han spiser lidt & drikker.

Høre så meget om børn der nægter at spise og vil ikke sætte fokus på maden så det bliver negativt for ham.

Og her virkede det fint med det store de tilpasser selv , de perioder de spiser mere end andre. Sådan er det endnu og de er 10 år.

Så håber det er det samme med Silas.

Anmeld

29. juli 2011

Ryberg

Joan ( Smallie ) skriver:

Det er pisse svært at lade være med at ville putte mere mad i dem hvis vi ikke selv miner de spiser nok.

Jo mere afsleppet du er ved måltiderne jo mere er han også.

Mine får også kiks og ostehaps og is når det er varmt men når de spiser varieret så kan jeg ikke se noget galt i det.

Anne spiser ikke så meget lige i tiden heller. Til middag spiser hun nogen gange ikke andet end 1/4 stykke brød og det er jo ikke meget men hun vågner ikke af middagssøvn fordi hun er sulten og skal jeg nu være helt ærlig så styre hun det jo rigtig fint selv

Du er hans mor og du kender ham og hvis du har det ok med det han får at spise ja så skal andre ikke blande sig. Og når det så er sagt så kan jeg fint følge dine bekømringer, men du ved bedst

jeg forsøger virkelig også at være afslappet... nu er mit krudt godt nok også brugt, da jeg har været selv med det hele den her uge (har haft lasse selv hjemme og manden på arbejde) ... Så det endte faktisk med at jeg sad og græd den ene morgen fordi han blev så hysterisk over hans havregrød.... jeg stak kun skeen i grøden og løftede den, så blev han rasende og nægtede at spise.. han havde ikke engang taget en mundfuld.. det blev bare for meget for mig..

Men forsøger at være lidt "ligeglad".. og så give ham det han gerne vil have... efter at han har fået tilbudt det normale? Er bare bange for at han opdager at han "bare" skal gøre sådan for at få "sådan"...

Kan du forstå min tankegang?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.