Vil pludselig ikke spise særlig meget? (15 mdr.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.911 visninger
33 svar
0 synes godt om
29. juli 2011

Ryberg

Ja jeg er lidt frustreret... hvis ikke meget... Lasse har aldrig været det man kalder et glad madbarn... det er først kommet her efter han er fyldt et år at han har spist rugbrød, kartofler og vores mad.. ellers har det altid været babymos, glas, grød osv..

Nå, men her for 4-5 dage siden har han bare vendt på en tallerken.. fra at være en dreng der spiser havregrød om morgenen (en god portion), 2 rugbrødder til middag med diverse pålæg, frugt og en bolle om eftermiddagen og en god portion aftensmad (hvad vi nu får) ... spiser han nu:

Ikke havregrød om morgenen, fik lidt yoghurt i ham idag og en kvart banan og 1 tår mælk...

Så gik der 6 timer..... så prøvede jeg med rugbrød.. han piller pålægget af - spiser pålægget, og kaster rundt med rugbrødet, putter jeg smørpålæg på - gratter han det rundt på bordet.. (idag spiste han 2 stykker kødpølse og 2 små rugbrødshapsere) ...

Om eftermiddagen forsøgte jeg med noget frugt, det nægtede han.. og han går virkelig og siger "mam mam".. han er sulten! Så gav jeg ham en grov kiks... den ville han gerne have!

Aftensmad spiser han meget lidt af... til sidste sidder han bare og spytter maden ud... og bliver hidsig...

Det hjælper lidt hvis han selv må sidde og gratte med maden... men jeg er virkelig frustreret!

Hvad kan det være? Andre der har oplevet det samme? Hvad skal jeg stille op?

Vedlægger lige et dugfrisk billede af Lasse efter han var forbi fotografen i Bilka Horsens idag

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

Joan ( Smallie )

Jeg tror det er fordi det er blevet varmt igen

Anmeld

29. juli 2011

NinaNymannMadsen

det kan godt skylles varmen. så længe han bare stadig får noget at spise og noget at drikke. men prøv og tilbyd ham nogen ting du ved han kan lide det kan være han så vil spise det men det ved man jo ikk.

ved at min datter ikk spiser ret meget når vejret er meget skiftende og det for det meste varmt i vejret.

Anmeld

29. juli 2011

mortilflere

varmen 

Anmeld

29. juli 2011

Ryberg

Joan ( Smallie ) skriver:

Jeg tror det er fordi det er blevet varmt igen

men nogen af dagene har været kolde? Det er jo ikke anderledes end resten af sommeren? Jeg kan godt forstå ham idag, for her har der været varmt...

Anmeld

29. juli 2011

Ryberg

NNM skriver:

det kan godt skylles varmen. så længe han bare stadig får noget at spise og noget at drikke. men prøv og tilbyd ham nogen ting du ved han kan lide det kan være han så vil spise det men det ved man jo ikk.

ved at min datter ikk spiser ret meget når vejret er meget skiftende og det for det meste varmt i vejret.

han vil gerne spise: ostehaps, kiks, chips og andre lækkerier....

Hans aftensmad i forgårs bestod af: ostehaps, lidt yoghurt, kiks og lidt chips (første gang han i øvrigt smagte chips, vi fik det til noget aftensmad så han smagte..)

det er jo ikke kun idag det har stået på..

Anmeld

29. juli 2011

lisesp83

Julie har også lige haft sådan en periode, hun er også 15 mdr. Men nu spiser hun igen.

Her var det pga 3 kindtænders frembrud på samme tid.

Lige et oversprings ?.

Hvad kostede det fotografering i bilka horsens?

Anmeld

29. juli 2011

NinaNymannMadsen

KittyGirl skriver:

han vil gerne spise: ostehaps, kiks, chips og andre lækkerier....

Hans aftensmad i forgårs bestod af: ostehaps, lidt yoghurt, kiks og lidt chips (første gang han i øvrigt smagte chips, vi fik det til noget aftensmad så han smagte..)

det er jo ikke kun idag det har stået på..

ja det er der jo ikk meget nærring i. men han spiser det da. det er det jeg plejer at gøre når min datter bare ikk vil spise så giver jeg hende noget jeg ved hun vil spise.

vejret har godt nok været meget skiftende de sidste par dage så det kan godt påvirke børns vaner. vigtigst af alt er jo at han drikker.

men er du helt bekymret for ham så ring til din læge mandag hvis det ikk er blevet bedre og hør om de kan komme med et råd til at få ham til at spise noget mere idag.

Anmeld

29. juli 2011

Joan ( Smallie )

KittyGirl skriver:

men nogen af dagene har været kolde? Det er jo ikke anderledes end resten af sommeren? Jeg kan godt forstå ham idag, for her har der været varmt...

Nu min den stor har ALTID været madglad men den bette som er 2½ nu hun er helt anderledes og spiser som vinden blæser.

Sommetider spiser hun vildt meget og andre tider bliver det ikke ret meget. Og der er inden sammenhæng i det. Jeg var også bekymret for hende længe men hun er ikke undervægtig og trives så er holdt op med at tænke så meget over det og lade hende selv bestemme.

Men han følger vel han kurve?

Anmeld

29. juli 2011

Ryberg

lisesp83 skriver:

Julie har også lige haft sådan en periode, hun er også 15 mdr. Men nu spiser hun igen.

Her var det pga 3 kindtænders frembrud på samme tid.

Lige et oversprings ?.

Hvad kostede det fotografering i bilka horsens?

Uhhh håber da på det er det samme så!

Lasse har "kun" 7 tænder.. og kigger ellers hele tiden om det måske er det?

Det koster gratis i horsens Det er der imorgen fra 10-13 også... så man kan få taget billeder uden købetvang... men hvis du vil købe billeder, skal du købe en serie der koster 348 kr. mener jeg det er og så kan man tilmelde sit barn konkurrencen om at blive danmarks skønneste barn eller sådan noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.