Inhalator?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2011

Zeus

bullerbassen skriver:

Vi har haft en god periode de sidste 2-3 mdr hvor Silas faktisk slet ikke har fået hans maske. Men der før fik han den fast hver dag.

Den brune ( forebyggende ) 2 gange dagligt og den blå ( anfald ) optil 6 gange dagligt. Han har altid hostet MEGET også så han ofte kastede op både dag og nat.

Så har har aldrig været fri for hoste før her i starten af sommeren hvor den gode vejr begyndte. Og nu er han så snottet & er begyndt at hoste igen. Så vi er startet på maske igen. Er spændt på hvor længe det fortsætter   for det hurtig er over , da han endelig er begyndt at sove ordenligt om natten.

Så ved faktisk ikke hvor længe det plejer at tage , da han konstant har været på maske siden start juni sidste år. Og vi havde ikke den fulde effekt af masken , så vi har lånt den porta neb på sygehuset, da vi ikke kunne blive hosten kvit

Vi fik af vide vi skulle give han nået at drikke bagefter , da det kan give svamp. Silas har ikke haft det men det kan det gøre og det ødelægger hvis emaljen på tænderne.

Og det kan faktisk også gøre dem lidt hyper

Så er det "rigtig" astma han har ikk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

bullerbassen

Zeus skriver:

Så er det "rigtig" astma han har ikk?

Nej de siger det er astmatisk bronkitis. Jeg ved det ikke ...

Anmeld

29. juli 2011

Zeus

bullerbassen skriver:

Nå.. Det er bare fordi jeg har læst, at hvis det er astmatisk bronkitis, så kommer det kun ved forkølelse.. Hehe, men hvad ved JEG, jeg er kun lige begyndt at undersøge det, efter hun havde det sidst Det var da længe han skal bruge masken så Cajsa har intet haft, mellem de 2 gange her, og sidst var det også kun i mild grad..

Anmeld

29. juli 2011

tweety2060

hejsa. Mht rengøring er det lidt afhængig af hvilken devicer du har fået, da forskellige devicer skal gøres ren på forskellig måde. Nogle kan gå i opvaskeren andre i sæbe vand og luft tørres.
Mener at medicinen skal rystes inden du giver i devicer. Det er en god idé at skylle munden efterfølgende, men mener at det er kun spirocort der giver svamp i munden, men ved at skylle får hun smagen væk. Det er vigtigt at masken slutter tæt omkring mund og næse. Hvis hun tager hovedet væk inden de 10 vejr trækninger så giv en gang mere. Nogle børn får ordineret 2x 10 vejrtrækninger og ikke kun 1x 10. Men leg med devicer og giv bamser dem, lad som om i forældre også får medicin. Trods det i leger med den vil hun nok blive bange og kæmpe imod: masken kommer jo hen over mund og næse og det kan skabe panik, hvis hun føler hun ikke kan få vejret. Som forældre virk som om det er helt ok og i har styr på det. Det bliver lettere at høre vejrtrækningen med tiden og øvelse pøj pøj med hende

Anmeld

29. juli 2011

Zeus

tweety2060 skriver:

hejsa. Mht rengøring er det lidt afhængig af hvilken devicer du har fået, da forskellige devicer skal gøres ren på forskellig måde. Nogle kan gå i opvaskeren andre i sæbe vand og luft tørres.
Mener at medicinen skal rystes inden du giver i devicer. Det er en god idé at skylle munden efterfølgende, men mener at det er kun spirocort der giver svamp i munden, men ved at skylle får hun smagen væk. Det er vigtigt at masken slutter tæt omkring mund og næse. Hvis hun tager hovedet væk inden de 10 vejr trækninger så giv en gang mere. Nogle børn får ordineret 2x 10 vejrtrækninger og ikke kun 1x 10. Men leg med devicer og giv bamser dem, lad som om i forældre også får medicin. Trods det i leger med den vil hun nok blive bange og kæmpe imod: masken kommer jo hen over mund og næse og det kan skabe panik, hvis hun føler hun ikke kan få vejret. Som forældre virk som om det er helt ok og i har styr på det. Det bliver lettere at høre vejrtrækningen med tiden og øvelse pøj pøj med hende

Tak

Anmeld

29. juli 2011

tweety2060

Zeus skriver:

Nå.. Det er bare fordi jeg har læst, at hvis det er astmatisk bronkitis, så kommer det kun ved forkølelse.. Hehe, men hvad ved JEG, jeg er kun lige begyndt at undersøge det, efter hun havde det sidst Det var da længe han skal bruge masken så Cajsa har intet haft, mellem de 2 gange her, og sidst var det også kun i mild grad..

nogle kalder det for børne astma el børne astmatisk brookitis trods de får forebyggende medicin da børn kan vokse fra det og ikke have astma som voksen, men graden af det og hvor hyppigt de får det kan gøre de får mere medicin- har jeg hørt

Anmeld

29. juli 2011

bullerbassen

Zeus skriver:

Må sige svar skyldig  jeg ved det faktisk heller ikke . Lægen har hele tiden sagt det er AB.. Vi har undret os over at han ikke har stoppet med at hoste på trods af han fik max dosis af masken.

Vi var et par gange ved vagtlægen hvor han fik den forstøver maske , og så lånte vi den selv.

Vores de store havde også tendens til det , når de var forkølet så satte det sig på luftvejen. Dog aldrig medicin krævende.

Jeg har ladet mig fortælle , at hvis man starter på maske så snart de viser tegn på forkølelse så skulle man kunne undgå at det sætter sig . Men kun nået jeg har hørt ikke fra egen erfaring.

Nu prøver vi at give Silas masken igen og er som sagt spændt på om det fortsætter ( HÅBER JEG BARE IKKE ) for gud hvor har det været hårdt.

Tænker at hvis Cajsa ( flot navn ) ikke har haft problemer imellem tiden kunne I være heldig at kunne tage det i opløbet med masken så snart hun viser de første tegn . Det er som sagt det jeg har hørt fra andre hvor det kommer i forbindelse med forkølelse.

Anmeld

29. juli 2011

Zeus

bullerbassen skriver:

Fik du forresten styr på det med smertecenteret? Min kæreste fik nemlig også en tid til nov. 2012 i Vejle - sidste år, vel og mærke! Men efter en masse ringen rundt til alt og alle, så endte han med at komme ind på Horsens smertehåndteringskursus i aug. 2010 Bare et lille sidespring

Anmeld

29. juli 2011

Zeus

bullerbassen skriver:

Må sige svar skyldig  jeg ved det faktisk heller ikke . Lægen har hele tiden sagt det er AB.. Vi har undret os over at han ikke har stoppet med at hoste på trods af han fik max dosis af masken.

Vi var et par gange ved vagtlægen hvor han fik den forstøver maske , og så lånte vi den selv.

Vores de store havde også tendens til det , når de var forkølet så satte det sig på luftvejen. Dog aldrig medicin krævende.

Jeg har ladet mig fortælle , at hvis man starter på maske så snart de viser tegn på forkølelse så skulle man kunne undgå at det sætter sig . Men kun nået jeg har hørt ikke fra egen erfaring.

Nu prøver vi at give Silas masken igen og er som sagt spændt på om det fortsætter ( HÅBER JEG BARE IKKE ) for gud hvor har det været hårdt.

Tænker at hvis Cajsa ( flot navn ) ikke har haft problemer imellem tiden kunne I være heldig at kunne tage det i opløbet med masken så snart hun viser de første tegn . Det er som sagt det jeg har hørt fra andre hvor det kommer i forbindelse med forkølelse.

Problemet er bare, at forkølelsen er kommet efter hosten denne gang.. Hun startede med at hoste tirsdag eftermiddag, men det er først idag, at hun virker forkølet, bortset fra at der har været lidt nysen.. Hun kan fint trække vejret gennem næsen, medmindre hun græder, så hun er ikke voldsomt forkølet  Men hendes hosten har taget til siden i tirsdags, og undrede mig først, da hun jo netop ikke har virket forkølet, men det er så kommet nu..

Anmeld

29. juli 2011

bullerbassen

Zeus skriver:

Fik du forresten styr på det med smertecenteret? Min kæreste fik nemlig også en tid til nov. 2012 i Vejle - sidste år, vel og mærke! Men efter en masse ringen rundt til alt og alle, så endte han med at komme ind på Horsens smertehåndteringskursus i aug. 2010 Bare et lille sidespring

Ja det gjorde jeg  havde besøg af en tidligere kollega igår som også havde fået en henvisning til Aalborg med LANG vente tid. Hun sagde jeg skulle ringe til afdelingen så det gjorde jeg idag

Og damen i telefonen, rådede mig til at ringe til patient ( et eller andet ) som fortalte at når det var over 4 ugers ventetid kunne jeg komme på privat hospital i Skørping ( som er det tætteste på mig )

Så nu er det sat i værk , og de har 6-7 ugers ventetid  så dejligt Afventer nu indkaldelse fra dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.