Inhalator?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.793 visninger
43 svar
0 synes godt om
29. juli 2011

Zeus

Cajsa skal til at bruge inhalator, til hendes astmatiske bronkitis, var nede efter den idag..

Men hvordan gør jeg?? Hun skal have 1 pust, 3 gange om dagen. Men der står jo, at hun skal tage nogen dybe indåndinger, og det kan hun jo ikke? Hun vil kun have den om munden 1 1/2 sek, også drejer hun hovedet, eller vil gerne spise den istedet for..

Kan jeg regne med, at hun får det hun skal have, selvom vi tager den væk/sætter den til, flere gange? Og når det kun er ét pust hun må få?

Lægen sagde, at hun bare skulle have lov til at lege med den weekenden over, også skulle vi starte på mandag.. Vil heller ikke tvinge den til at være der, de der 5-6 sek, for vil gerne undgå, at hun bliver bange for den, hvis vi skal til at bruge den, hver gang hun er forkølet

Så, hvordan gør i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

L.J.L

Zeus skriver:

Cajsa skal til at bruge inhalator, til hendes astmatiske bronkitis, var nede efter den idag..

Men hvordan gør jeg?? Hun skal have 1 pust, 3 gange om dagen. Men der står jo, at hun skal tage nogen dybe indåndinger, og det kan hun jo ikke? Hun vil kun have den om munden 1 1/2 sek, også drejer hun hovedet, eller vil gerne spise den istedet for..

Kan jeg regne med, at hun får det hun skal have, selvom vi tager den væk/sætter den til, flere gange? Og når det kun er ét pust hun må få?

Lægen sagde, at hun bare skulle have lov til at lege med den weekenden over, også skulle vi starte på mandag.. Vil heller ikke tvinge den til at være der, de der 5-6 sek, for vil gerne undgå, at hun bliver bange for den, hvis vi skal til at bruge den, hver gang hun er forkølet

Så, hvordan gør i?

Vores dreng fik også maske; 1 pust 3 gange dagligt. Vi fik afvide han skulle tage 10 dybe indåndinger i flasken, og hvis han trak mindre en 7 dybe vejrtrækninger så skulle vi starte forfra, indtil han havde taget minimum 7 igen. (De kan ikke få mere end der er i flasken jo)

Vores dreng gik fuldstændig beserk de første par gange, men han vænnede sig hurtigt til den, så snart han kunne mærke at det hjalp på ham.

Så jeg er bange for at i må "tvinge" hende de første gange, så hun får det hun har behov for.

Anmeld

29. juli 2011

oerbaek

vi brugte den da min ene søn var helt lille og vi fik at vide at når vi først tog den væk fra ham så duede den ikke mere så vi var nødt til at holde ham fast til han havde fået 10 vejrtrækninger. 

lidt indviklet men håbe du fårstår

Anmeld

29. juli 2011

mortilflere

er det ikke en maske hun har fået ?? en Inhalator er hun da for lille til

Anmeld

29. juli 2011

Fru Nielsen

Du er simpelthen nød til at holde hende så hun ike flytter hovedet, og tæl så til 10 mens hun sidder med den.....

Det er ikke sjovt at skulle holde sine børn, men i sådan et tilfælde er det bare nødvendig.....

Begge vores drenge bøvler med det, de er 1 år og 4 år. De er blevet SÅ dygtige til det, og sidder bare begge to pænt og venter mens jeg tæller. Jeg tæller højt for så kan de høre hvornår vi er færdige....

Herhjemme er den stensikker at når de bliver forkølet så får de brug for deres medicin, vi har dog fået noget forbyggende nu som vi skal give dem så snart vi mærker en forkølelse er på vej.... Nicklas, den store har det været så slemt ved at han lukkede fuldstændig til og røg ind med ambulance. Der nåede han at miste bevistheden i min mands arme, inden falck var der og vi fik afvide at det var et spørgsmål om sekunder... Og det var fordi han havde nægtet at tage hans medicin og jeg lige den ene gang valgte at sige jamen så okay, så slipper du....

Så det er rigtig rigtig vigtig at hvis hun flytter hovedet, jamen så starter du forfra også må du simpelthen holde hende fast imens.....

Knus

Anmeld

29. juli 2011

miinimeal

her får albert den også, og han kan ikke lide den, men her hedder det 10 indåndinger

han sidder med ryggen til mig, med den ene hånd holder jeg hans hænder (ikke hårdt) med den anden holder jeg den der for næsen/munden, og han græder men han skal jo have den når han drejer hovedet styre jeg den med så gdt jeg kan, synger og fortæller historier imens og tæller de 10 indåndinger,

albert har efterhånden vendt sig til den og trækker bare vejert i de nu,

Anmeld

29. juli 2011

Zeus

mortilflere skriver:

er det ikke en maske hun har fået ?? en Inhalator er hun da for lille til

Maske jo

Anmeld

29. juli 2011

B&J

Når vi ikke havde den spray i inhalatoren jamen så drillede vi vores søn med den og sagde sjove lyde så efter 3 gange græd han ikke mere når vi skulle give ham den for vi holdte ham jo ellers, men han syntes den blev sjov og spænde og tror ogs han fandt ud af at den hjalp og der var han 6mdr.

også telte vi til 10 som de andre skrev..

Anmeld

29. juli 2011

mortilflere

Zeus skriver:

Maske jo

Så er det bare at tage en kold tyrker og holde hende , det er hårdt men det hjælper hurtigt

Jeg lage mine imellem mine ben så jeg holder en arm og et ben med et ben i hver side , og så kan jeg ha øjenkontakt med dem og snakke dem til ro og stor smile så de kan se dette er ok og faktisk jo mere de hyler jo bedre kommer det ind (vil lige sige jeg ikke har nevet dem for de skulle tude )

Jeg har 2 astma børn og 1 med det samme soim din

Anmeld

29. juli 2011

Mussen2

Har du ikke fået sådan en babyindsats til den? Herhjemme var den heller ikke et hit, men lægen sagde det faktisk ikke gjorde noget hvis hun blev lidt ked af det og man måtte holde hende fast, da hun så trak vejret langt ned i lungerne. Det var nødvendigt at holde hende de første gange og så talte vi til ti. det giver ikke nødvendigvis 10 indåndingerne med det er ok.

Hun fil lov til at lege med den og vi ligeså, den kom til at hede GOK, gok maskinen, da vi legede at vi var en høne og sagde GOOOK, Goook når vi fik den på Vi prøvede den alle og bamserne ligeså

Det gjorde at den blev sjov og at hun gerne ville have gok gok maskinen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.