er jeg en dårlig mor???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2011

Isabeau

ja.. nu spørger jeg selv.. så skal nok tage ordene til mig..

men her er historien..

fødte den 3 marts jordens dejligste pige på 3350g og 50cm... havde ingen mælk til hende i starten og hun ville ikke tage ved.. så endte med suttebrikker,malkemaskine og MME.. men endelig efter en 5 dage havde jeg endelig mælk nok.. ja havde helt overflod og  prinsessen tog glædeligt en 250-300g på om ugen.men så suttede hun næsten den ene vorte af, selvom vi brugte brikker.

MEN jeg kæmpede for at komme af med de ammebrikker og få amningen til at køre optimalt.. og jeg vandt...

men lige pludselig en dag vendte det... her da hun blev 4 måneder...

hun tog ikke nok på og lige pludselig kunne jeg ikke følge med... tænkte der nok bare var et appetit spring, men nej... nu har hun ski tabt sig.. og hun har aldrig været jordens største baby...men nu er hun faldet på kurven, ja hun er snart ude af den...

men JEG VIL AMME(er slet ikke klar til at slippe det, efter min kamp).. så nu er jeg gået i gang med at prøve at øge produktionen.. jeg pumper igen efter hvert måltid og prøver at få hende til at tage ved oftere.(ja skal endda forstyrre hendes nattesøvn på 12 timer for at fodre hende). har droppet den ene flaske hun fik om dagen.. men kan i alt kun pumpe 30ml ud... jeg kunne før efter amning snildt pumpe 100+ ud.....

så er spørgsmålet nu...

er jeg en dårlig og egoistisk mor,,, fordi jeg ikke bare dropper amningen og giver hende flaske..

eller er det ok at kæmpe for hende.. skal lige siges jeg har været i samråd med SP..

hun er i dag:

6000g og 63cm

Jeg havde kun mælk nok til 4 mdr., så gik vi over til MME. Den sidste måned havde jeg kun mælk nok til om aftenen inden hun skulle sove. Skulle "lade op" en HEL dag, før jeg havde nok til et måltid, men håber at 2. gang er bedre.

Er gravid nu i 6 mdr., og vil meget gerne amme igen, men har jeg ikke mælk nok til lillesøster, må vi jo gøre det samme som sidst.

Ellers har jeg hørt fra en nabo, gammel kone :p At man skal drikke en øl om dagen. Det skulle forøge mælkeproduktionen? Prøvede det ikke selv, hørte det desværre for sent...

Men nej, syns´ ikke du er nogen dårlig mor - tværtimod

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

Maja88

Isabeau skriver:

Jeg havde kun mælk nok til 4 mdr., så gik vi over til MME. Den sidste måned havde jeg kun mælk nok til om aftenen inden hun skulle sove. Skulle "lade op" en HEL dag, før jeg havde nok til et måltid, men håber at 2. gang er bedre.

Er gravid nu i 6 mdr., og vil meget gerne amme igen, men har jeg ikke mælk nok til lillesøster, må vi jo gøre det samme som sidst.

Ellers har jeg hørt fra en nabo, gammel kone :p At man skal drikke en øl om dagen. Det skulle forøge mælkeproduktionen? Prøvede det ikke selv, hørte det desværre for sent...

ja hvidt øl hjælper lidt.. men ikke nok

Anmeld

29. juli 2011

Tulle28

Maja88 skriver:

ja hun er glad og trives... hun snakker og triller og hviner osv....

men hun har jo på 5måneder ikke engang taget 3 kg på

Jeg mener at man siger at de skal have fordoblet deres fødselsvægt inden de er omkring 6 mdr. så det er jo fint nok indtil nu. Og det er jo en tommelfingerregel - hvert barn har deres egen kurve.

Min datter var 2900 g ved fødslen (kejsersnit uge 38+0) og vejer som 16 mdr. 9,5 kg. Hun er en lille trold, og ligger under lægens kurve, men jeg både min kæreste og jeg er slanke af natur, så tror bare det ligger i vores gener. Måske forholder det sig også s¨dan med din datter?

Anyway, hvis hun er glad og trives ville jeg ikke gøre et stort nummer ud af det. Am alt det du kan, så skal du nok sætte produktionen op. Og lad være med at give flaske eller give grød, hvis du satser på at fuldamme - hvert måltid der spises andet end bryst, gør jo at produktionen IKKE sættes op.

Jeg fuldammede iøvrigt selv indtil 7½ mdr.

Anmeld

30. juli 2011

Ansemusen

Maja88 skriver:

ja men hvem snakker man med om det

En osykoretapeut fx. De er ikke lige så dyr som de fleste psykologer, og de er uddannet mere specifikt til samtaleterapi. Det er nogle psykologer selvfølgelig også!

Hvor henne i landet bor du?

Anmeld

30. juli 2011

raca

Isabeau skriver:

det der med at lade op en hel dag for at samle mælk.. det kan simpelt hen ikke passe.. da 90% af mælkemængden er gendannet efter ca 2 timer.. men hvis man går med mælk i brysterne uden det bliver taget tja så regner brysterne ud at udbudet ikke er så stort.. så det regulere mængden.. til noget mindre.

man kan ikke samle sammen i brysterne over en hel dag.. det er simpelt hen ikke mugligt...

jeg ammer morgen og aften.. og selv midt på dagen er der til en tår.. hvis behovet skulle opstå..

Anmeld

30. juli 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Maja88 skriver:

men her er historien..

fødte den 3 marts jordens dejligste pige på 3350g og 50cm... havde ingen mælk til hende i starten og hun ville ikke tage ved.. så endte med suttebrikker,malkemaskine og MME.. men endelig efter en 5 dage havde jeg endelig mælk nok.. ja havde helt overflod og  prinsessen tog glædeligt en 250-300g på om ugen.men så suttede hun næsten den ene vorte af, selvom vi brugte brikker.

MEN jeg kæmpede for at komme af med de ammebrikker og få amningen til at køre optimalt.. og jeg vandt...

hun tog ikke nok på og lige pludselig kunne jeg ikke følge med... tænkte der nok bare var et appetit spring, men nej... nu har hun ski tabt sig.. og hun har aldrig været jordens største baby...men nu er hun faldet på kurven, ja hun er snart ude af den...

men JEG VIL AMME(er slet ikke klar til at slippe det, efter min kamp).. så nu er jeg gået i gang med at prøve at øge produktionen.. jeg pumper igen efter hvert måltid og prøver at få hende til at tage ved oftere.(ja skal endda forstyrre hendes nattesøvn på 12 timer for at fodre hende). har droppet den ene flaske hun fik om dagen.. men kan i alt kun pumpe 30ml ud... jeg kunne før efter amning snildt pumpe 100+ ud.....

så er spørgsmålet nu...

er jeg en dårlig og egoistisk mor,,, fordi jeg ikke bare dropper amningen og giver hende flaske..

eller er det ok at kæmpe for hende.. skal lige siges jeg har været i samråd med SP..

hun er i dag:

6000g og 63cm

har du prøvet at drikke hvidtøl?.... Det skulle øve produktionen, hvis du vil fortsætte...

Men du er på ingen måde en dårlig mor, hvis du kvitter... du har givet hende 4 mdr og det er da flot....

Herfra

Anmeld

30. juli 2011

Ansemusen

Mathias Villads skriver:

har du prøvet at drikke hvidtøl?.... Det skulle øve produktionen, hvis du vil fortsætte...

Men du er på ingen måde en dårlig mor, hvis du kvitter... du har givet hende 4 mdr og det er da flot....

Herfra

Jeg tror trådstarter mener, om hun er en dårlig mor fordi hun IKKE vil droppe amningen, selvom hendes datter taber sig og ikke får mælk nok udelukkende ved amning

Anmeld

30. juli 2011

MVM

Profilbillede for MVM
Ansemusen skriver:

Jeg tror trådstarter mener, om hun er en dårlig mor fordi hun IKKE vil droppe amningen, selvom hendes datter taber sig og ikke får mælk nok udelukkende ved amning

Nåe... enten eller, så er hun ikke en dårlig mor.... Hun skal gøre, hvad hun finder rigtig...

Anmeld

30. juli 2011

MVM

Profilbillede for MVM
Maja88 skriver:

men her er historien..

så er spørgsmålet nu...

hun er i dag:

6000g og 63cm

Iøvrigt det med Hvidtøl er et råd jeg har fået fra Neo sygeplejerskerne... da min egen produktion ikke ville komme igang, da jeg fødte 15 uger før tid...

Ved min veninde drikker det pt... og det er begyndt at vælte ud af hende... Så det er da et forsøg som er billigt.. en øl om dagen i en periode... og se og det har effekten....

Anmeld

30. juli 2011

Molly8

Maja88 skriver:

men her er historien..

så er spørgsmålet nu...

hun er i dag:

6000g og 63cm

Vi har også bøvlet med amning - dog ikke i samme grad som dig.

Da sønnike blev 4 mdr. begyndte jeg at give grød - i samarbejde med SP. Jeg ammer lidt ved siden af, men det er ikke meget. Han var bare så klar til den grød og elsker den, mens han ikke er meget for amningen. Jeg nyder det, så længe jeg kan..

Kh Molly

PS. Selvfølgelig er du ikke en dårlig mor  - uanset, hvordan du vælger at gå videre med maden herfra. Mærkeligt, at vi er så sårbare netop hvad angår maden til de små. Vi vil jo gerne gøre det så godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.