er jeg en dårlig mor???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.334 visninger
61 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

Maja88

ja.. nu spørger jeg selv.. så skal nok tage ordene til mig..

men her er historien..

fødte den 3 marts jordens dejligste pige på 3350g og 50cm... havde ingen mælk til hende i starten og hun ville ikke tage ved.. så endte med suttebrikker,malkemaskine og MME.. men endelig efter en 5 dage havde jeg endelig mælk nok.. ja havde helt overflod og  prinsessen tog glædeligt en 250-300g på om ugen.men så suttede hun næsten den ene vorte af, selvom vi brugte brikker.

MEN jeg kæmpede for at komme af med de ammebrikker og få amningen til at køre optimalt.. og jeg vandt...

men lige pludselig en dag vendte det... her da hun blev 4 måneder...

hun tog ikke nok på og lige pludselig kunne jeg ikke følge med... tænkte der nok bare var et appetit spring, men nej... nu har hun ski tabt sig.. og hun har aldrig været jordens største baby...men nu er hun faldet på kurven, ja hun er snart ude af den...

men JEG VIL AMME(er slet ikke klar til at slippe det, efter min kamp).. så nu er jeg gået i gang med at prøve at øge produktionen.. jeg pumper igen efter hvert måltid og prøver at få hende til at tage ved oftere.(ja skal endda forstyrre hendes nattesøvn på 12 timer for at fodre hende). har droppet den ene flaske hun fik om dagen.. men kan i alt kun pumpe 30ml ud... jeg kunne før efter amning snildt pumpe 100+ ud.....

så er spørgsmålet nu...

er jeg en dårlig og egoistisk mor,,, fordi jeg ikke bare dropper amningen og giver hende flaske..

eller er det ok at kæmpe for hende.. skal lige siges jeg har været i samråd med SP..

hun er i dag:

6000g og 63cm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Giraffen

Maja88 skriver:

ja.. nu spørger jeg selv.. så skal nok tage ordene til mig..

men her er historien..

fødte den 3 marts jordens dejligste pige på 3350g og 50cm... havde ingen mælk til hende i starten og hun ville ikke tage ved.. så endte med suttebrikker,malkemaskine og MME.. men endelig efter en 5 dage havde jeg endelig mælk nok.. ja havde helt overflod og  prinsessen tog glædeligt en 250-300g på om ugen.men så suttede hun næsten den ene vorte af, selvom vi brugte brikker.

MEN jeg kæmpede for at komme af med de ammebrikker og få amningen til at køre optimalt.. og jeg vandt...

men lige pludselig en dag vendte det... her da hun blev 4 måneder...

hun tog ikke nok på og lige pludselig kunne jeg ikke følge med... tænkte der nok bare var et appetit spring, men nej... nu har hun ski tabt sig.. og hun har aldrig været jordens største baby...men nu er hun faldet på kurven, ja hun er snart ude af den...

men JEG VIL AMME(er slet ikke klar til at slippe det, efter min kamp).. så nu er jeg gået i gang med at prøve at øge produktionen.. jeg pumper igen efter hvert måltid og prøver at få hende til at tage ved oftere.(ja skal endda forstyrre hendes nattesøvn på 12 timer for at fodre hende). har droppet den ene flaske hun fik om dagen.. men kan i alt kun pumpe 30ml ud... jeg kunne før efter amning snildt pumpe 100+ ud.....

så er spørgsmålet nu...

er jeg en dårlig og egoistisk mor,,, fordi jeg ikke bare dropper amningen og giver hende flaske..

eller er det ok at kæmpe for hende.. skal lige siges jeg har været i samråd med SP..

kan du ikke amme og så supplere op med MME? 

Evt flaske ud så du har en idé om hvor meget næring hun får? tænker bare det ikke behøver være en enten-eller løsning

synes da ikke du er en dårlig mor ud fra det

Anmeld

28. juli 2011

Lou87

Nu har jeg ik selv ammet da jeg ikk ku..

Men ville da mene at hvis hun taber sig, så synes jeg KLART du skal give hende en ekstra flaske og ikk tage nogen fra hende..
Så må du jo bare prøve og kæmpe ved siden af.
Du er aldrig en dårlig mor for at ville kæmpe for hendes bedste husk det MEN det er også synd hun taber sig synes jeg.

Anmeld

28. juli 2011

katrineoerum

Jeg synes klart det er okay at kæmpe for amningen men hvad med at supplere med mælke erstatning mens du pumper mælken op igen for det dur jo heler ikke at dit barn er sulten og skriger så meget så du bliver stresset for så kan du pumpe nok så meget uden at det hjælper.

jeg gjorde det selv på den måde.

Anmeld

28. juli 2011

Maja88

Giraffen skriver:

kan du ikke amme og så supplere op med MME? 

Evt flaske ud så du har en idé om hvor meget næring hun får? tænker bare det ikke behøver være en enten-eller løsning

synes da ikke du er en dårlig mor ud fra det

men SP sagde.. at enten så gav jeg flaske og ellers tog jeg kampen op. og øgede mælkeproduktionen.. og det ville jeg ikke kunne gøre når hun får en flaske...

for var ellers det vi har gjort indtil nu

Anmeld

28. juli 2011

2721

Nej, det syntes jeg ikke du er. Overhovedet ikke. Og så længe sp er med nedover er der efter min mening ingen grund til at slå dig selv oven i hovedet.
Jeg syntes derimod at der SÅ flot at du magter/orker/vil tak kampen op.

Anmeld

28. juli 2011

raca

jeg syntes faktisk det lyder ganske fornuftigt at kæmpe lidt for amningen..og særligt at vække hende, hvis hun som 4 mdr sover 12 timer om natten og ikke tager på er det nok noget af skylden... små børn må meget gerne spise om natten, da de sjældet kan fylde deres energi behov i løbet af 12 timer.. det er slet ikke sundt for dem at faste i 12 timer.. IMO.

har du haft ringet til ammevejledrerne.. de kan helt sikkert komme med nogle gode bud på hvad du skal gøre

har du prøvet og ammethe amme bombe også senge hygge og sam sovning til jer..

at du ikke kan malke ud betyder ikke du ikke har mælk.. nogle folk er bare ikke malkevenlige... jeg kan ikke malke en dråbe ud.. men har ammet den ene fuldt til han var ca 8 mdr og den anden til hun var 6 mdr... og kunne i sygdomsperioder nemt fulamme dem i løbet af et døgnstid.. frem til de ca var 2.

Anmeld

28. juli 2011

Maja88

katrineoerum skriver:

Jeg synes klart det er okay at kæmpe for amningen men hvad med at supplere med mælke erstatning mens du pumper mælken op igen for det dur jo heler ikke at dit barn er sulten og skriger så meget så du bliver stresset for så kan du pumpe nok så meget uden at det hjælper.

jeg gjorde det selv på den måde.

men hun skriger ikke.. som sådan.. er kun engang imellem...

men hun tømmer begge bryster hver gang og spiser oftere end før...

men hun sover igennem hele natten...

men som SP så lærer nogle børn bare at nøjes med der ikke er nok og derfor brokker de sig ikke... men synes da også det er synd hun taber sig... men SP kommer her den 9 og har hun igen tabt sig så starter vi på skemaden...

glemte helt i det første indlæg at skrive hun nu vejer:

6000g og er 63cm

Anmeld

28. juli 2011

raca

og send flaskerne på ferie.. hvis du giver MME så øger hun ikke produktionen, i værste tilfælde tværtimod...

så am am og am

Anmeld

28. juli 2011

Giraffen

Maja88 skriver:

men SP sagde.. at enten så gav jeg flaske og ellers tog jeg kampen op. og øgede mælkeproduktionen.. og det ville jeg ikke kunne gøre når hun får en flaske...

for var ellers det vi har gjort indtil nu

så må du hellere gøre som sp sigerhar heller ikke selv erfaring endnu tænkte bare lidt logik ind i billedet

men så er du da slet ikke en dårlig mor

Håber du får de råd du ska bruge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.