er jeg en dårlig mor???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2011

Maja88

raca skriver:

jeg syntes faktisk det lyder ganske fornuftigt at kæmpe lidt for amningen..og særligt at vække hende, hvis hun som 4 mdr sover 12 timer om natten og ikke tager på er det nok noget af skylden... små børn må meget gerne spise om natten, da de sjældet kan fylde deres energi behov i løbet af 12 timer.. det er slet ikke sundt for dem at faste i 12 timer.. IMO.

har du haft ringet til ammevejledrerne.. de kan helt sikkert komme med nogle gode bud på hvad du skal gøre

har du prøvet og ammethe amme bombe også senge hygge og sam sovning til jer..

at du ikke kan malke ud betyder ikke du ikke har mælk.. nogle folk er bare ikke malkevenlige... jeg kan ikke malke en dråbe ud.. men har ammet den ene fuldt til han var ca 8 mdr og den anden til hun var 6 mdr... og kunne i sygdomsperioder nemt fulamme dem i løbet af et døgnstid.. frem til de ca var 2.

hvad er en amme bombe??? og amme the

hun har sover 12 timer ja siden hun var en 1½ måned....

med samsovning hvad mener du der?? for hun gider slet ikke sove på maven af mig mere som i starten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

VIPpigen

Maja88 skriver:

men SP sagde.. at enten så gav jeg flaske og ellers tog jeg kampen op. og øgede mælkeproduktionen.. og det ville jeg ikke kunne gøre når hun får en flaske...

for var ellers det vi har gjort indtil nu

WHAT??????

Ej, der er hun da helt forkert på den...

Jeg ammede Lilje fuldt ud til hun var lidt over 4 måneder, men hun tog heller ikke ordentligt på, så blev enig med sp om at vi gav en flaske til natten, og begyndte på grød om formiddagen, resten af dagen fik hun mælk ved mig.

Nu bliver Lilje om 1 uge hele 9 måneder, hun vokser flot, spiser 4 faste måltider om dagen ca, bliver ammet ved mig 1-2 gange om dagen nogen gange 3 eller 4, alt efter hvor vi er henne når hun skal sove. Er vi ude, får hun ikke natflaske kl 20, men bliver ammet og sover derefter, så får hun natflaske når vi kommer hjem, og hun skal i egen seng.

Men pointen er lissom at du sagtens kan give en flaske til natten, eller supplere op hvis din mælk ikke giver nok, uden der skulle ske noget, specielt når i allerede har gjort det. Nogen børn afviser brystet efter de er begyndt med flaskesupplering, men holder du hende på en sut 1, så skal hun stadig kæmpe for at få mælk ud, og hun vil stadig tage brystet (min erfaring hvertfald)

Så syntes din sp er helt forkert på den...

Anmeld

28. juli 2011

raca

amme the er en the blanding af dvs urter der øger produktionen... fås i matas og dvs helskoster..

samsovning er bare at i hopper i seng sammen nøgne begge to så masser af hud til hud.. med mindre hun slet ikke kan sove inde mere... sse her

og sov evt sammen om natten i samme seng..

mælkebombe er en blanding af nødder ol.. sse her

og kontakt ammevejlederne gennem forældre og fødsel..

du kan også bruge mandala systemet, det er et supleringes system hvor der er en mælke flaske på brystet og en slange ud til brystet, så barnet får supleret op samtidigt med at hun øger produktionen...

Anmeld

28. juli 2011

raca

amme the er en the blanding af dvs urter der øger produktionen... fås i matas og dvs helskoster..

samsovning er bare at i hopper i seng sammen nøgne begge to så masser af hud til hud.. med mindre hun slet ikke kan sove inde mere... sse her

du kan også bruge mandala systemet, det er et supleringes system hvor der er en mælke flaske på brystet og en slange ud til brystet, så barnet får supleret op samtidigt med at hun øger produktionen...

Anmeld

28. juli 2011

raca

VIPpigen skriver:

WHAT??????

Jeg ammede Lilje fuldt ud til hun var lidt over 4 måneder, men hun tog heller ikke ordentligt på, så blev enig med sp om at vi gav en flaske til natten, og begyndte på grød om formiddagen, resten af dagen fik hun mælk ved mig.

Nu bliver Lilje om 1 uge hele 9 måneder, hun vokser flot, spiser 4 faste måltider om dagen ca, bliver ammet ved mig 1-2 gange om dagen nogen gange 3 eller 4, alt efter hvor vi er henne når hun skal sove. Er vi ude, får hun ikke natflaske kl 20, men bliver ammet og sover derefter, så får hun natflaske når vi kommer hjem, og hun skal i egen seng.

Men pointen er lissom at du sagtens kan give en flaske til natten, eller supplere op hvis din mælk ikke giver nok, uden der skulle ske noget, specielt når i allerede har gjort det. Nogen børn afviser brystet efter de er begyndt med flaskesupplering, men holder du hende på en sut 1, så skal hun stadig kæmpe for at få mælk ud, og hun vil stadig tage brystet (min erfaring hvertfald)

du er et enestående tilfælde... og hendes sp råd er det RIGTIGE..

som udgangs punkt øges produktoen efter efterspøgrelsen...

hvis barnet får en flaske øges produktionen IKKE... ingen har dårlig eller næringsfattig mælk.. eller jo få har ca men det er er virkelig få.. som i promiller af befolkningen...

man kan havde overproduktion.. men det er noget ganske andet.. end næringsfattig mælk.. men symptomer fejlfortolkes

Anmeld

28. juli 2011

Maja88

raca skriver:

kan jeg få dig til at kopiere ammebomben herind.. for min computer gider ikke den side..

Anmeld

28. juli 2011

katrineoerum

du kan sagten øge produktionene med maskine mens du giver falske.

men ske mad er også en ide. Min datter er 1,5 og spiser alt mad nu men han vil stadig godt ammes om aftene så bare fordi man går over til mad behøver man ikke totalt holde op med at amme

Anmeld

28. juli 2011

Maja88

VIPpigen skriver:

WHAT??????

kunne sagtens vælge at supplere og give grød..

men er ikke det jeg ønsker.. jeg VIL amme.. ikke andet..

men ender det sikkert med

Anmeld

28. juli 2011

VIPpigen

raca skriver:

du er et enestående tilfælde... og hendes sp råd er det RIGTIGE..

som udgangs punkt øges produktoen efter efterspøgrelsen...

hvis barnet får en flaske øges produktionen IKKE... ingen har dårlig eller næringsfattig mælk.. eller jo få har ca men det er er virkelig få.. som i promiller af befolkningen...

man kan havde overproduktion.. men det er noget ganske andet.. end næringsfattig mælk.. men symptomer fejlfortolkes

Øhh... Tak

Altså Lilje kan stadig øge min produktion, og det er så selvom hun får de faste måltider... Jeg overproducerede da hun kom til verden, og gjorde jeg også da hun ikke tog ordentligt på...

Vi var indlagt på neo, så jeg startede ud med pumpe, og efter kun 2 dage malkede jeg mere ud end hun havde brug for til et måltid.

Jeg siger ikke hun ikke skal kæmpe for det. Men jeg siger hendes sp er forker på den med at det er enten eller med amning. Du kan altså sagtens amme selvom barnet bliver suppleret med flaske...

Anmeld

28. juli 2011

raca

250 g nutana ren (en slags plantemagarine)
250 g pistacienødder (usaltede)
250 g mandler
250 g sesamfrø
250 g durumhvede
250 g kokosmel

jeg ved ikke om grød er løsningen til for lille vægt øgning da grød gram for gram indholder fætre kalorie en MME.. plus hendes mave ikke er geart til at fordøje så fast føde endnu.. så du resikere hun sover tungre end før og dermed spiser endnu mindre mælk ved dig end før...

og FLASKERNE skal i første omgang væk hvis du skal suplere så gør det med kop...

her er ammevejlederne..

de kan give den aller bedste vejlidning.. da de er uddannet i ammevejlidningg har tid til at lytte... dette kan intet internet forum klare.. ligegyldigt hvor mange erfaringer de sidder inde med.. vi kan højest forvire dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.