er der nogen aldersgrænse for dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2011

Tona

kiwilouise skriver:

det er mere for økonomiens skyld at vi snakkede om at slå det sammen. det kan hurtig blive dyrt at skulle holde 2 store fester inden for 1 år.

jeg mente nok også at der ikke var nogen grænse men svigermor er meget troende og mener at det er helt skandaløst hvis der går mere end de 3 måneder. jeg tager lige en snak med manden når han kommer hjem  

Jeg kan i alt fald godt forstå at det er dyrt at holde to fester, men jeg kender faktisk også nogen som har penge nok og alligevel slog det sammen...fordi det var festligt med en stor mærkedag

Med fare for at starte en kæmpe debat op, så kan jeg ikke lade være med at kommentere på det med din svigermor og tro. Self. har hun lov at have den tro hun vil, men hvis man læser Bibelen, så er der intet sted fastsat en grænse for hvornår et barn skal døbes (faktisk bliver ingen børn døbt i hele Bibelen, men udelukkende voksne). Ikke for at blande mig, men jeg kunne ikke lade være med at nævne det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

kiwilouise

Amandas-mor skriver:

Jeg kan i alt fald godt forstå at det er dyrt at holde to fester, men jeg kender faktisk også nogen som har penge nok og alligevel slog det sammen...fordi det var festligt med en stor mærkedag

Med fare for at starte en kæmpe debat op, så kan jeg ikke lade være med at kommentere på det med din svigermor og tro. Self. har hun lov at have den tro hun vil, men hvis man læser Bibelen, så er der intet sted fastsat en grænse for hvornår et barn skal døbes (faktisk bliver ingen børn døbt i hele Bibelen, men udelukkende voksne). Ikke for at blande mig, men jeg kunne ikke lade være med at nævne det

det har jeg også fortalt hende... men hun er jo vokset op med traditioner

jeg har læst biblen flere gange og har forsikret hende om at gud nok ikke bliver sur hvis vi venter 1 år. hun forsvarer det ved at præsten altid siger til dåben "lad de små børn komme til mig" så derfor skal de også være små når de bliver døbt

det er jo taget fuldstændig ud af sammenhæng men når hun først har sat sig noget i hovedet så skal det være på hendes måde

jeg tror bare vi venter med den dåb og så må hun blive sur

Anmeld

28. juli 2011

Lise 26

barnet skal være navngivet men ikke døbt.. min nevø va 10 da han blev døbt og min niece 8 år..

Anmeld

28. juli 2011

Tona

kiwilouise skriver:

det har jeg også fortalt hende... men hun er jo vokset op med traditioner

jeg har læst biblen flere gange og har forsikret hende om at gud nok ikke bliver sur hvis vi venter 1 år. hun forsvarer det ved at præsten altid siger til dåben "lad de små børn komme til mig" så derfor skal de også være små når de bliver døbt

det er jo taget fuldstændig ud af sammenhæng men når hun først har sat sig noget i hovedet så skal det være på hendes måde

jeg tror bare vi venter med den dåb og så må hun blive sur

Ja det kan jeg godt forstå. Stå fast på jeres

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.