er der nogen aldersgrænse for dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.238 visninger
33 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

kiwilouise

mig og min kæreste er begyndt at snakke dåb og vi går og leger lidt med tanken om bryllup og dåb samtidig.

problemet er bare at svigermor holder på at vores lille pige skal døbes inden de første 3 måneder og vi kan først holde bryllup om 1 år.

er der nogen regler for hvor gamle de SKAL være for hvornår børn må blive døbt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Kit

Ikke andet end, at barnet skal være døbt eller navngivet inden 6 måneder. Så vidt jeg er informeret

Anmeld

28. juli 2011

Clisolka

mig og min kæreste er begyndt at snakke dåb og vi går og leger lidt med tanken om bryllup og dåb samtidig.

problemet er bare at svigermor holder på at vores lille pige skal døbes inden de første 3 måneder og vi kan først holde bryllup om 1 år.

Jeg tror da ikke der er regler om hvornår man skal døbes  I kan gøre det, at i navngiver hende (inden 6 mrd.) - så kan i holde bryllup og dåb samtidigt 

Anmeld

28. juli 2011

TwinsQ

Der er ingen regler for hvornår man skal være dåbt men de skal være navngivet inden de bliver 6 mdr.

Anmeld

28. juli 2011

marloutti

Ja, barnet skal jo ha et navn inden 6 mdr. Men I kan jo bare starte med at navngive og så kan I døbe, når I har lyst... Der er jo også voksne, der bliver døbt og store børn, der bliver det inden de bliver konfirmeret...

Anmeld

28. juli 2011

kiwilouise

Kit skriver:

Ikke andet end, at barnet skal være døbt eller navngivet inden 6 måneder. Så vidt jeg er informeret

det gør jo situationen en del nemmere  tak for svar

Anmeld

28. juli 2011

de-wett

kiwilouise skriver:

barnet skal mindst være navngivet inden 6 måneder (og der skal være papir på det) Ellers bestemmer de højere magter et navn til hende .  og det ville være træls, men i kan jo sagtens navngive også døbe bagefter så dette ødelægger ikke jeres drømme

Anmeld

28. juli 2011

Nettemor

´holder med de andre og siger der ikke er nogen aldersgrænse udover den der siger at barnet officielt skal have et navn senest ved 6 mdr. men det kan jo som de andre siger ordnes ved at navngive..

husk på at mange som 'kun' er blevet navngivet men alligevel ønsker at blive konfirmeret kan blive dåbt lige inden konfirmationen

Anmeld

28. juli 2011

chael

kiwilouise skriver:

Ingen regler for hvornår de skal være døbt. Det er helt op til senlv om man vil have sine børn døbt. Man kan jo blive døbt ifb. Med man gerne vil konfirmeres.

Eller døbes hvis man skal stå gudfar/mor, igman i forvejen ikke er blevet døbt.

Ingen alders grænse der.

Der er dog en grænse på 6 mdr, hvor barnet SKAL være navngivet. Ellers giver det dagsbøder!!!

*Camilla 31+1

Anmeld

28. juli 2011

chael

de-wett skriver:

barnet skal mindst være navngivet inden 6 måneder (og der skal være papir på det) Ellers bestemmer de højere magter et navn til hende .  og det ville være træls, men i kan jo sagtens navngive også døbe bagefter så dette ødelægger ikke jeres drømme

Nope, ingen "højere magter" bestemmer barnets navn.

Man får dagsbøder, hvis barnet ikke er navngivet inden 6 mdr.

Det var der nemlig en advokat i aften showet, der forklarede

*Camilla 31+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.