Kender en der har haft samme problem.
De blev anbefalet at gå i skarp træning med potten. Nogle børn holder sig for længe fordi det gør ondt når de skal af med aff. og derfor har de ikke lyst.
Så de er blevet anbefalet at deres barn skal til at sidde på potten, det gør at barnet har en behagelig stilling, og det er nemmere at komme af med noget, end hvis man sidder fladt eller står(som mange gør når de laver i bleen)
Yderliger så er det en fordel for barnet at lave system i potte træningen, f.eks lige efter morgenmad, lige inden middagslur, lige efter middagslur og lige inden sengetid om aftenen.
Evt vær meget god til at overholde morgen og aften rutiner med potten, da det ikke er sikkert de vil/må sætte din datter på potten i vuggestue/dagpleje.
Og giv evt. lige et glas sveske juice, 15/20 min før første gang du sætter din datter på potten, så der er større chance for en succes oplevelse for hende. (Med min datter er den næsten sikker hvis hun har hård mave, hvis vi giver hende sveskejuice, så går der 30min og så er der gevinst i bleen.)
Anmeld