Tanja. skriver:
ta skal du have, fibermad?? 
Jeg var nødt til at lave en drastisk ændring i dieten. Jeg havde jordens mest kræsne lille dreng, hvilket resulterede i at han ville have Cornflakes til morgenmad, conflakes til frokost og ville måske spise 1 ud af 4-5 ting på en aftensmadstallerken. Derudover drak han over 1 liter mælk om dagen og det gjorde altså at hans afføring var helt hård, tør og med mystisk udseendet. De eneste grønsager jeg fik i ham, var dem jeg troligt hver aften fik blendet ind i hans kartoffelmos (som var en af de få ting han ville spise)
Nå anyway - Min søn var til sidst så bange for at gå på wc at jeg ikke havde noget andet valg end at "lade ham sulte" (forstå mig ret)
hvis ikke han ville spise det mad der kom på bordet (det tog ikke mange timer før han spiste alt hvad der blev stillet foran ham) Havde nok også en del at gøre med at jeg valgte at stoppe med alt den mælk hver dag og istedet lade ham drikke vand og ikke lige op til et måltid.. Så nu spiser han knækbrød med HØJT fiberindhold til morgenmad, han vil enten have ost eller banan på og surmuler slet ikke over det, selvom det lyder som en rimelig tør morgenmad. Frokost får han rugbrød (med mange kerner) eller havregrød - begge dele fantastisk for afføringen.. Aftensmad er hvad vi laver herhjemme, men jeg sørger for at der er massere af grønsager som jeg både lader ham spise som synlige men mixer stadig flere "skjulte" grøntsager i sovs, kartoffelmos, brød m.m (kun fantasien sætter grænser) Så det er det jeg mener med fibermad
Det var lægen som bad mig prøve alt dette
)
Nu synes jeg dog det lyder lidt mere alvorligt på din side, - man kan jo godt have tarmsygdomme som gør at der bliver "frigivet" forkert tarmflora (tror jeg det hedder) Håber dog I får stillet en diagnose, da det lyder meget meget slemt.... Jeg startede op på hørfrø, da jeg ville forsøge at undgå medicin og jeg var jo så en af de heldige hvor min søns krop tog imod "naturmedicinen"... Jeg føler bare med din stakkels pige, det er ikke sjovt at have hård mave....

Anmeld