Majsvælling, til 5 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2011

Tona

Anonym skriver:

oki så evt. give en godnat flaske med det, og så øve grød om dagen?

Har prøvet alle mulige slags grød uden held

Nu ved jeg jo ikke helt hvor sultent dit barn er, for man skal jo ikke give mere end de har behov for. Men hvis barnet er sultent nok til det, så ville jeg gøre som vi gjorde med Amanda og give en flaske morgen og en aften igen.

Det kan jo godt være at dit barn ikke har det store behov for grød endnu, men det er vigtigt at øve det, for det skal jo snart til det for alvor.

Jeg tænkte på om du laver grøden selv, eller køber den? For ellers kunne du måske prøve at lave den selv hvis du ikke gør det og så røre lækker, lækker frugtmos i  Eller prøve at give grøntsagsmos i stedet for grød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Nu ved jeg jo ikke helt hvor sultent dit barn er, for man skal jo ikke give mere end de har behov for. Men hvis barnet er sultent nok til det, så ville jeg gøre som vi gjorde med Amanda og give en flaske morgen og en aften igen.

Det kan jo godt være at dit barn ikke har det store behov for grød endnu, men det er vigtigt at øve det, for det skal jo snart til det for alvor.

Jeg tænkte på om du laver grøden selv, eller køber den? For ellers kunne du måske prøve at lave den selv hvis du ikke gør det og så røre lækker, lækker frugtmos i  Eller prøve at give grøntsagsmos i stedet for grød

laver selv. men jeg må prøve mig frem.

Anmeld

13. juli 2011

kamtok

Anonym skriver:

ok så evt. give en godnat flaske med det, og så øve grød om dagen?

JA, det lyder som en rigtig god ide..

Anmeld

13. juli 2011

Rebecca Persson

Jeg kan godt forstå dine overvejelser, og det kan også være mega forvirrende med alle de forskellige udmeldinger. Det er ikke altid, at sp'erne vejleder i overensstemmelse med sundhedsstyrelsen. 

Måske kan denne artikel skabe lidt mere klarhed:

https://www.baby.dk/debat/115295pi1/ordet-er-frit/derfor-skal-baby-06-maaneder-ikke-have-mos-og-groed.aspx

Jeg valgte at begynde at introducere smagsprøver af mos af milde grøntsager, da min datter var 5 måneder, fordi hun er flaskebarn. Ikke fordi jeg ville det sådan, men sådan blev det. 

Jeg valgte milde, søde grøntsager, fordi de er mildest ved fordøjelsen.

Det er normalt, at babyer på 5-6 måneder vågner om natten og vil have mad. Mm og mme er barnets primære ernæring det første år (siger EHO og EFSA, dvs. EU's sundhedsstyrelse).
Grød og vælling er tungere at fordøje, især for babyer under 1/2 år.
En så god tarmfunktion som muligt har været vigtig for mig at prioritere hos mine børn, fordi 70% af immunforsvaret sidder i tarmene. Med begrænsede mængder grød undgår man også lettere forstoppelse.

Den Første Grød (Aurion) er let at lave og fordøjes godt, fordi kornet er langtidsristet. Smager derfor også lidt sødere

Min datter fik fra 6 mdr. tilbudt en varieret blanding af fingermad og mos og grød, altid med koldpressede olier.

Det er for øvrigt rigtigt, som én skriver, at mm og mme gram for gram er mere næringsrig end mos og grød.

Jeg håber I får en god start på fødevarernes forunderlige verden!

kh Rebecca, rebeccapersson.dk
BABY - 100% naturlig uden tilsætning (Politikens Forlag) 

Anmeld

13. juli 2011

Isabella_mor

du kan sagtens lave en grød der er så tynd at den er lige til at drikke som en suppe... og så kommer du noget sødt i.. evt noget frugtmos eller sveskegrød eller gulerodsmos... 

og hvis dit barn stadig ikke vil, er det ikke klar til det endnu..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.