Anonym skriver:
må man det, tænker mere der står 6+ mdr, grød dur bare ikke, der bliver spist et par skeer og så er der skrig. Så jeg tænkte vælling nok var nemmere da det kan gives på flaske. Sp snakkede om at førhen fik helt små babyer vælling. men er det ok og give?
På forhånd tak! 
Der findes ikke nogen evidensbaseret forklaring på at man skal fylde vælling og diverse giftig købegrød i de små.
De er langt bedre tjent med grøntsagsmos, frugtmos, eks.vis 1 avocado + ½fersken.
eller 1 banan og kogt broccoli.
Grød som du selv ved hvad indeholder.
Altså mad med næring og vitaminer og ikke kun mad for at fylde babys mave op. Det giver mavepine og er lige netop derfor mange har problemer med fordøjelsen og igen at sove hele natten.
Alt for mange babyer døjer med dårlig fordøjelse, forstoppelse og stresset immunforsvar og det hele kunne være undgået ved korrekt kost.
Sørg for at barnet ikke indtager fast føde i op til 10timer over natten, men kun modermælk/ mme.
At børn skal have fast føde fra 5mdrs alderen er ikke korrekt, men børn skal smage på alle ting...
Efter 2 skefulde siger din lille baby "nej, mor.. nu har jeg smagt og jeg kan ikke li det. Jeg er ikke helt klar endnu og vil hellere have noget modermælk" Så lad være med at presse dit barn!
Anmeld