Majsvælling, til 5 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2011

Anonym trådstarter

Mka skriver:

Præcis, det var det hun også sagde til mig. Jeg ammer dog kun, og er lige begyndt på grød for to dage siden.

TS du kan også prøve med en grønsagsgrød?

har prøvet alt føler jeg, også frugt mos, men dur ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

Mka

Anonym skriver:

har prøvet alt føler jeg, også frugt mos, men dur ikke.

okay øv, ring til Sp i morgen så.

Anmeld

13. juli 2011

AmalieMalle

Anonym skriver:

var det i samråd med sp? mætter dt bedre end mme, for kan se nogen skriver det ikke gør?

ved ikke om det er forskelligt fra barn til barn, men liam begyndte at sove igennem efter ca. 2 uger. saa jeg ville sige ja, men det var os samtidig med at han startede saa smaat paa groed, saa det var nok en go' blanding  - og nej, det var ikke i sammenraad med sp, men vi har en meget stor dreng, der kraever meget og er meget fremlig, saa jeg vuderede selv at det var en go' ide

Anmeld

13. juli 2011

janus007

Anonym skriver:

må man det, tænker mere der står 6+ mdr, grød dur bare ikke, der bliver spist et par skeer og så er der skrig. Så jeg tænkte vælling nok var nemmere da det kan gives på flaske. Sp snakkede om at førhen fik helt små babyer vælling. men er det ok og give?

På forhånd tak!

Der findes ikke nogen evidensbaseret forklaring på at man skal fylde vælling og diverse giftig købegrød i de små. 

De er langt bedre tjent med grøntsagsmos, frugtmos, eks.vis 1 avocado + ½fersken. 

eller 1 banan og kogt broccoli.

Grød som du selv ved hvad indeholder.

Altså mad med næring og vitaminer og ikke kun mad for at fylde babys mave op. Det giver mavepine og er lige netop derfor mange har problemer med fordøjelsen og igen at sove hele natten.

Alt for mange babyer døjer med dårlig fordøjelse, forstoppelse og stresset immunforsvar og det hele kunne være undgået ved korrekt kost.

Sørg for at barnet ikke indtager fast føde i op til 10timer over natten, men kun modermælk/ mme.

At børn skal have fast føde fra 5mdrs alderen er ikke korrekt, men børn skal smage på alle ting...

Efter 2 skefulde siger din lille baby "nej, mor.. nu har jeg smagt og jeg kan ikke li det. Jeg er ikke helt klar endnu og vil hellere have noget modermælk" Så lad være med at presse dit barn!

Anmeld

13. juli 2011

morethanperfect

Oscar fik vælling nogle gange og sov rigtig godt på det .

Det fik han allerede da han var 3 mdr..

Anmeld

13. juli 2011

Anonym trådstarter

janus007 skriver:

Der findes ikke nogen evidensbaseret forklaring på at man skal fylde vælling og diverse giftig købegrød i de små. 

De er langt bedre tjent med grøntsagsmos, frugtmos, eks.vis 1 avocado + ½fersken. 

eller 1 banan og kogt broccoli.

Grød som du selv ved hvad indeholder.

Altså mad med næring og vitaminer og ikke kun mad for at fylde babys mave op. Det giver mavepine og er lige netop derfor mange har problemer med fordøjelsen og igen at sove hele natten.

Alt for mange babyer døjer med dårlig fordøjelse, forstoppelse og stresset immunforsvar og det hele kunne være undgået ved korrekt kost.

Sørg for at barnet ikke indtager fast føde i op til 10timer over natten, men kun modermælk/ mme.

At børn skal have fast føde fra 5mdrs alderen er ikke korrekt, men børn skal smage på alle ting...

Efter 2 skefulde siger din lille baby "nej, mor.. nu har jeg smagt og jeg kan ikke li det. Jeg er ikke helt klar endnu og vil hellere have noget modermælk" Så lad være med at presse dit barn!

Presser heller ikke mit barn til og spise, giver til der bliver sagt fra. Og jeg laver selv alt grøden, men tænkte noget vælling måske var bedre fordi det kunne gives på flaske. Og har også bare fulgt sundhedsplejerskens anvisning om at når barnet vågner sulten om natten er det på tide og give grød. Og alt gik fint den første uge blev portionerne næsten spist op, men lige pludselig gad barnet ikke mere, og vågner igen om natten.

Anmeld

13. juli 2011

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Oscar fik vælling nogle gange og sov rigtig godt på det .

Det fik han allerede da han var 3 mdr..

Oki mange tak for svar, var det med sp anvisning?

Anmeld

13. juli 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Oki mange tak for svar, var det med sp anvisning?

Nix ... Hun skal ikke bestemme hvad vi skal og ikke skal .. Kun komme med gode råd

Anmeld

13. juli 2011

janus007

Anonym skriver:

Presser heller ikke mit barn til og spise, giver til der bliver sagt fra. Og jeg laver selv alt grøden, men tænkte noget vælling måske var bedre fordi det kunne gives på flaske. Og har også bare fulgt sundhedsplejerskens anvisning om at når barnet vågner sulten om natten er det på tide og give grød. Og alt gik fint den første uge blev portionerne næsten spist op, men lige pludselig gad barnet ikke mere, og vågner igen om natten.

Man skal altså ikke give sit barn grød om natten, kun modermælk.

Om natten skal mavetarmsystemet ikke være belastet da det gør kroppen mere modtagelig for sygdomme. Det er kun under hvile at kroppen restituerer sig selv og det kan den IKKE på fyldt mave/ tarm. Hvis din SP ikke ved det, så må hun enten skrive herinde eller ringe til mig.

Anmeld

13. juli 2011

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Nix ... Hun skal ikke bestemme hvad vi skal og ikke skal .. Kun komme med gode råd

Oki tak for dit svar, var egentlig det jeg ville høre.  Sover han godt på det? for nogen skriver det mætter kun som mme mætter?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.