Majsvælling, til 5 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2011

Anonym trådstarter

janus007 skriver:

Man skal altså ikke give sit barn grød om natten, kun modermælk.

Om natten skal mavetarmsystemet ikke være belastet da det gør kroppen mere modtagelig for sygdomme. Det er kun under hvile at kroppen restituerer sig selv og det kan den IKKE på fyldt mave/ tarm. Hvis din SP ikke ved det, så må hun enten skrive herinde eller ringe til mig.

det er heller ikke om natten jeg giver mit barn, det er et aftens måltid med modermælkserstatning bagefter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

kamtok

Anonym skriver:

må man det, tænker mere der står 6+ mdr, grød dur bare ikke, der bliver spist et par skeer og så er der skrig. Så jeg tænkte vælling nok var nemmere da det kan gives på flaske. Sp snakkede om at førhen fik helt små babyer vælling. men er det ok og give?

På forhånd tak!

Sålænge det er majsvælling er der ikke noget problem i det. Så længe det ikke indeholder gluten, kan du sagtens give det.

Anmeld

13. juli 2011

Anonym trådstarter

kamtok skriver:

Sålænge det er majsvælling er der ikke noget problem i det. Så længe det ikke indeholder gluten, kan du sagtens give det.

oki tak for svar. tænker nemlig det mætter godt?

Anmeld

13. juli 2011

kamtok

Anonym skriver:

oki tak for svar. tænker nemlig det mætter godt?

Det tror jeg helt sikkert at det gør. Hvis du ikke vil have den for tyk, så kan du jo lave ½ vælling og ½ mme mixet sammen, tror stadig det mætter ret godt.

Anmeld

13. juli 2011

Anonym trådstarter

kamtok skriver:

Det tror jeg helt sikkert at det gør. Hvis du ikke vil have den for tyk, så kan du jo lave ½ vælling og ½ mme mixet sammen, tror stadig det mætter ret godt.

tusind tak for svar blev bare i tvivl da nogle begyndte og skrive at det mætter lige så meget som mme

Anmeld

13. juli 2011

Tona

Det skal være majsvælling uden smag, men ellers er der, efter min mening, ingen problemer i det.

Amanda begyndte, efter samråd med læge og sp, på det langt tidligere end 6 mdr. Jeg fik at vide at grunden til at der står på vællingen at den først må bruges fra 6 mdr er pga af at det skal der ved lov fordi sundhedsstyrelsens officielle anbefaling er fuldamning indtil 6 mdr.  Vi har været vildt glade for vællingen og ved slet ikke hvordan vi skulle have undværet den.

Men jeg tror stadig at det er vigtigt at du ikke opgiver grøden, men fortsætter med at øve. Evt prøver en anden slags eller gør den mindre tyk? Evt tilsætter frugtmos?

Anmeld

13. juli 2011

kamtok

Anonym skriver:

tusind tak for svar blev bare i tvivl da nogle begyndte og skrive at det mætter lige så meget som mme

Arj det mætter jo naturligvis mere, da der mere "næring" i vælling end i mme, og derfor giver det en større mæthed.
Personligt ville jeg ingen skrupler have med at give det, det har dog ikke været nødvendigt herhjemme.

Anmeld

13. juli 2011

Anonym trådstarter

kamtok skriver:

Arj det mætter jo naturligvis mere, da der mere "næring" i vælling end i mme, og derfor giver det en større mæthed.
Personligt ville jeg ingen skrupler have med at give det, det har dog ikke været nødvendigt herhjemme.

ok så evt. give en godnat flaske med det, og så øve grød om dagen?

Anmeld

13. juli 2011

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Det skal være majsvælling uden smag, men ellers er der, efter min mening, ingen problemer i det.

Amanda begyndte, efter samråd med læge og sp, på det langt tidligere end 6 mdr. Jeg fik at vide at grunden til at der står på vællingen at den først må bruges fra 6 mdr er pga af at det skal der ved lov fordi sundhedsstyrelsens officielle anbefaling er fuldamning indtil 6 mdr.  Vi har været vildt glade for vællingen og ved slet ikke hvordan vi skulle have undværet den.

Men jeg tror stadig at det er vigtigt at du ikke opgiver grøden, men fortsætter med at øve. Evt prøver en anden slags eller gør den mindre tyk? Evt tilsætter frugtmos?

oki så evt. give en godnat flaske med det, og så øve grød om dagen?

Har prøvet alle mulige slags grød uden held

Anmeld

13. juli 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Oki tak for dit svar, var egentlig det jeg ville høre.  Sover han godt på det? for nogen skriver det mætter kun som mme mætter?

Ja , han sov tungt på det .. Men jeg fik af vide det ikke var sundt at give dem det før de skulle sove da de ikke kan fordøje det, og det er derfor de sover så tungt ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.