Brugt VS nyt - babyudstyr!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2011

Frøken J.

MissChrista skriver:

Godaften I kære damer
Jeg sad bare lige og funderede over... Gad vide hvordan det fordeler sig herinde i forhold til, om I brugte/bruger nyt eller brugt babyudstyr? (Her tænker jeg ikke på, hvis I har flere børn, da man jo nemt kan "arve" fra storebror/storesøster) .. Derfor:
Til jeres første barn, hvad var så brugt og hvad var nyt af disse ting??
Multipler choice + anonyme svar tilladt

Kom gerne med kommentarer

Nyt: Barnevogn, autostol, madrasser og div. småting + noget tøj
Brugt: Tremmeseng, puslebord, sengerand og en masse tøj + andre småting  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

Mor Christa

musse1 skriver:

det er rigtigt, det er rigtigt dyrt med alt det babyudstyr og tøj. så nogle gange må man lige vælge og priotere, så går det også an på hvad holdning man har .

jeg kan godt forstå, dem som køber noget brugt, til deres børn, for der er mange penge at spare, kan bare ik få mig selv til det.

hihi sådan havde jeg det også i starten.. men da jeg så havde været ude for 3. gang for at købe mere babyudstyr, så tæntke jeg altså at det ikke gjrode noget, at jeg købte nogle ting brugt hehe..
Men meget af det babyustyr vi har, har vi også fået i gave . barselsgave og dåbsgaver.. I dåbsgave fik vi både 2xautostol, babyalarmer, højstole osv osv.. Så der fik vi en masse nyt babyudstyr ) .. Men dåben var nu heller ikke billig

Anmeld

11. juli 2011

musse1

MissChrista skriver:

hihi sådan havde jeg det også i starten.. men da jeg så havde været ude for 3. gang for at købe mere babyudstyr, så tæntke jeg altså at det ikke gjrode noget, at jeg købte nogle ting brugt hehe..
Men meget af det babyustyr vi har, har vi også fået i gave . barselsgave og dåbsgaver.. I dåbsgave fik vi både 2xautostol, babyalarmer, højstole osv osv.. Så der fik vi en masse nyt babyudstyr ) .. Men dåben var nu heller ikke billig

lige præcis man kan jo få noget brugt der er næsten lige som nyt..

hvor er det lækkert, i har fået så meget i dåbs gave, så mangler i dag vist heller ik noget hihi. er så dejligt at få en masse gode gaver 

Anmeld

11. juli 2011

Noneother

Her skulle samles en masse sammen på meget kort tid, da jeg osse selv gik fra meget lille studiebolig til 3 værelses med baby.

Så vores brugt køb bestod af: Barnevogn (stod helt som ny) tremmeseng (1 ny, og 1 brugt) Tøj (mest i de små størrelser da de jo dårligt når at ha´det på) -og nogle få bamser (min dengang nyligt afdøde mors 3 ynglingstøjdyr ) Klapvogn (stod osse som ny)

Af nyt har han fået: Legetøj, sengetøj, Babytæpper, bamser, Tøj (NU bli´r det jo hurtig slidt) Autostol.

Jeg har overhovedet intet imod at købe flere ting brugt, da jeg så har mulighed for at forkæle ham langt mere  -Dog går jeg som regel efter andre folks fejlkøb, da de ofte står som nye, med store besparelser. ex. sparede jeg 4000kr på en (fed) klapvogn, der var brugt i max en måned. Eeeeelsker en god handel!!

Anmeld

11. juli 2011

lisesp83

Brugt: Barnevogn - klapvogn

Nyt: Autostol - tøj - legetøj - tremmeseng - puslebord - madrasser-       dyner - sengetøj

Anmeld

11. juli 2011

K&S

Nyt: barnevogn/klapvogn (kombi), tremmeseng, madrasser, dyner, sengetøj, trip trap stol, tøj (mormor gik helt amok ), det meste af legetøjet

Brugt: puslebord, autostol 0-13 kg (lånt af et vennepar), lidt legetøj

Anmeld

11. juli 2011

Mauser.

Vi har købt barnevogn brugt af min tante, og det samme med vuggen, puslebordet har vi købt over dba, men tøjet er nyt alt sammen og vi har køby ny DuniDou samt badekar osv (; 

Anmeld

11. juli 2011

chael

MissChrista skriver:

Godaften I kære damer
Jeg sad bare lige og funderede over... Gad vide hvordan det fordeler sig herinde i forhold til, om I brugte/bruger nyt eller brugt babyudstyr? (Her tænker jeg ikke på, hvis I har flere børn, da man jo nemt kan "arve" fra storebror/storesøster) .. Derfor:

Ny barnevogn og klapvogn. Blandet med nyt og arve tøj. Og nyt legetøj.

Autostol, den lejede vi hos ønskebørn, så den går også under brugt, selvom den så helt ny ud.

Da min første var en pige og nummer 2 en dreng, ja så fik han jo selvfølgelig ny garderobe i form af tøj og ligeledes lejede vi en autostol i babysam.

Til denne lille ny, har vi valgt en ny barnevogn igen

*Camilla 28+5

Anmeld

11. juli 2011

morethanperfect

MissChrista skriver:

Godaften I kære damer

Jamen alt var brugt .. Jeg købte det billige og brugte som var i lige så god stand som helt nyt
Køber stadig brugte ting til min søn , det skal bare være funktionelt og pænt  

Anmeld

11. juli 2011

Simon's moar <3

Nyt : barnevogn, tremmeseng, dyne, pude, madras, klapvogn, badekar, højstol, rejseseng, tøj og legetøj 
Brugt : puslebord og har fået 3 flyttekasser med tøj, fra min fasters børnebørn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.