Tyk sengerand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2011

Frøken J.

nvm skriver:

den er tykker end normalt. og kan stå selv

kige på barnevognshuset.dk

De koster alle over 400 kroner :/ Jeg tror jeg vil prøve at se på en gør-det-selv løsning. så må min mor hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Hey.

Jeg får en venindes mor til at lave en til mig  Har købt en alm. billig 7 cm madras i jysk (pt på tilbud til 200,- ellers 250,-) og så stof. Jeg fandt det sødeste stof og har købt rigeligt af det til 200,-. Så 400,- - hvilket jeg synes er okay, da de tykke fra fx SmallStuff og Sebra koster 600,-. Og så er der sikkert stof til overs, som min søster så kan få til noget

//Mette

Anmeld

10. juli 2011

Frøken J.

bullerbassen skriver:

Jeg har lavet Silas selv - købte hobby skum i jysk syede et betræk.

Den er ca 3 cm tyk - der er jo også den der er endnu tykkere en sengeforminsker.

Ellers kan man jo sætte liften i sengen det første stykke tid - det brugte vi ...

Så en madras på 7 cm tykkelse det ville være fint? Og så kan jeg jo rulle hendes ekstra babydyne sammen ved siden af hende, og sætte lidt bamser og sådan..

Jeg havde godt tænkt på det med liften, men tænker det ville være fedt at vende hende til den store seng med det samme

Anmeld

10. juli 2011

Frøken J.

MKBP skriver:

Hey.

Jeg får en venindes mor til at lave en til mig  Har købt en alm. billig 7 cm madras i jysk (pt på tilbud til 200,- ellers 250,-) og så stof. Jeg fandt det sødeste stof og har købt rigeligt af det til 200,-. Så 400,- - hvilket jeg synes er okay, da de tykke fra fx SmallStuff og Sebra koster 600,-. Og så er der sikkert stof til overs, som min søster så kan få til noget

//Mette

Iih, havde håbet man kunne gøre det for mindre, for de tykke sengerande jeg har kigget på koster 450 ca., og så kan man jo næsten lige så godt gøre det.. Hm.. Må se om ikke jeg kan finde en billigere skummadras et sted

Anmeld

10. juli 2011

Tona

Altså man kan faktisk godt gøre den huleagtig nok bare med en alm. sengerand med skumgummi i. Den behøver ikke være ekstra tyk 

Men jeg ville gerne fortælle hvad vi gjorde. Vi var jo også for hårdt presset på pengepungen og jeg har altså virkelig gjort de fedeste fund i genbrug. Og man kan få det rigtig pænt så det slet ikke ser brugt ud. Og helt ærligt...efter en vask så er det jo også rent nok. Sådan noget som en sengerand skal jo bare vaskes på 60 grader så er den cool igen.

Men hvor jeg virkelig har sparet mange penge er i Mødrehjælpens Genbrugsbutik. De er et helt paradis af tøj, sengetøj, sengerande, etc. ALT hvad man kan mangle til baby. Og det er så billigt og pænt at man tror det er løgn. Der fandt jeg vores sengerand.

Find genbrugsbutikken nærmest dig her:

https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=article.view&menuAction=selectClose&menuID=199&id=498

Anmeld

10. juli 2011

bullerbassen

Frøken J. skriver:

Så en madras på 7 cm tykkelse det ville være fint? Og så kan jeg jo rulle hendes ekstra babydyne sammen ved siden af hende, og sætte lidt bamser og sådan..

Jeg havde godt tænkt på det med liften, men tænker det ville være fedt at vende hende til den store seng med det samme

Ja ved dog ikke om det kan svare sig at lave den selv i indkøb af matrialer. For du skal jo nok have en madras ....

Ja det kunne da være en fordel - men ellers syntes jeg nu hurtig de lærer de at kende. Ofte er det jo det småt = tryghed som i hulen 

Anmeld

10. juli 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP
Frøken J. skriver:

Iih, havde håbet man kunne gøre det for mindre, for de tykke sengerande jeg har kigget på koster 450 ca., og så kan man jo næsten lige så godt gøre det.. Hm.. Må se om ikke jeg kan finde en billigere skummadras et sted

Så må du på jagt i gemmerne rundt omkring - der er da sikkert nogen der har en gammel madras stående...- en gang støvsugning og "bankning" og så har du ihvertfald madrassen  

Men ja, det er da stadig dyrt, når de nu kan købes for det samme og er man så ovenikøbet ikke ferm til en symaskine, ja, så er det vist for bøvlet.

Held og lykke med det !!

Anmeld

10. juli 2011

Frøken J.

Amandas-mor skriver:

Altså man kan faktisk godt gøre den huleagtig nok bare med en alm. sengerand med skumgummi i. Den behøver ikke være ekstra tyk 

Men jeg ville gerne fortælle hvad vi gjorde. Vi var jo også for hårdt presset på pengepungen og jeg har altså virkelig gjort de fedeste fund i genbrug. Og man kan få det rigtig pænt så det slet ikke ser brugt ud. Og helt ærligt...efter en vask så er det jo også rent nok. Sådan noget som en sengerand skal jo bare vaskes på 60 grader så er den cool igen.

Men hvor jeg virkelig har sparet mange penge er i Mødrehjælpens Genbrugsbutik. De er et helt paradis af tøj, sengetøj, sengerande, etc. ALT hvad man kan mangle til baby. Og det er så billigt og pænt at man tror det er løgn. Der fandt jeg vores sengerand.

Find genbrugsbutikken nærmest dig her:

https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=article.view&menuAction=selectClose&menuID=199&id=498

Tak for det! Og jege r slet ikke sart, når det kommer til genbrug og brugte ting. Jeg tror lige jeg vil kaste et blik ind i butikken i morgen i Århus. Hvordan er deres priser på ting?

Anmeld

10. juli 2011

Frøken J.

bullerbassen skriver:

Ja ved dog ikke om det kan svare sig at lave den selv i indkøb af matrialer. For du skal jo nok have en madras ....

Ja det kunne da være en fordel - men ellers syntes jeg nu hurtig de lærer de at kende. Ofte er det jo det småt = tryghed som i hulen 

Men det er også derfor jeg ville have en tyk sengerand For at lave det småt. Og så med sengehimmel, en ekstra dyne i siden. nogle bamser i fodenden og sådan.. Iih det er besværligt Det er også bare fordi, at vi stort set ikke mangler noget mere, men jeg synes hængepartierne koster lidt. Fx madras til tremmeseng og lift

Anmeld

10. juli 2011

Tona

Tak for det! Og jege r slet ikke sart, når det kommer til genbrug og brugte ting. Jeg tror lige jeg vil kaste et blik ind i butikken i morgen i Århus. Hvordan er deres priser på ting?

Det er den i Århus jeg selv har handlet i. Og det er altså billigt og godt nok til at jeg var villig til at køre helt fra Vejen!

Tøjet er rigtig fint. Meget med mærkevarer osv. Så fx en Levis nederdel til 50 kr. Sådan noget som alm tøj uden mærkevarer så er det nok ca 5-20 kr pr del. Og så har de poser med tøj fx en hel pose body'er til 50 kr. Sådan nogen som Lamaze ca 20 kr. Men de har alt muligt forskelligt.

Det virkelig trick er at falde i snak med de flinke damer og få lov at komme ud og rode i det de har i baglokalet som endnu ikke er pakket ud. Fandt voksipose, ligesom ny til 50 kr fx

Jeg tror nok at jeg gav 50 kr for Amandas sengerand derinde. Hendes er med skumgummi i, men ikke ekstra tyk eller noget. Hvis jeg var dig ville jeg sagtens turde bare købe en alm. hvis de ikke har en tykkere. Det bliver en fin hule alligevel  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.