Du kan gøre 2 ting: Enten skal du acceptere den måde han behandler dig på at I åbenbart lever i et åbent forhold, hvor han/I må have sex med andre mennesker. (det lyder dog ikke som om det overhovedet er noget du kan holde til/ leve med) Og ellers er du nødt til at gøre det eneste andet muligt. Du er nødt til at tage en "kold tyrker" og så gøre alvor af det du skriver, nemlig pakke hans ting og skifte låsen ud. Bliver du måske i håbet om at blive sammen med ham, fordi du gerne vil blive i din lille tryghedszone? Selvom man ikke er tilfreds med det man har og er ulykkelig kan man (taler af erfaring) godt blive i et usundt forhold alt for længe, fordi man er bange for det ukendte, -man ved trods alt hvad man har...
Sig til dig selv: hvordan vil JEG have det om fx. 5 år eller 10 år hvis jeg bliver hvor jeg er nu? Vil jeg være lykkelig? Vil jeg kigge tilbage og være tilfreds med at jeg blev og kæmpede/ accepterede tingenes tilstand? vil JEG være tilfreds med den måde mit barn vokser op? De holdninger/ værdier barnets far er med til at inpode (som at være utro og gå til ludere) er "god/ normal opførelse? Kan JEG byde MIT BARN en god og tryg opvækst hvis JEG bliver i dette forhold?
Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget, men det var sådan jeg gjorde overfor mig selv (havde dog ikke noget barn/ kommende barn skal det lige siges). Det var hvad der modnede mig til at tage springet ud af et langt forhold som igennem mange år var blevet dårligere og dårligere. Det var hvad der fik mig til at sige:
Jeg vil hellere stå om 5 eller 10 år og kunne kigge tilbage og sige; JEG tog et valg. Måske er jeg ikke lykkelig hvem ved, men jeg vil være tilfreds og vigtigst af alt, jeg vil ikke være bitter over at have levet et liv jeg ikke var tilfreds med, for jeg var sikker på at jeg i hvert fald IKKE ville være lykkelig 10 år senere hvis jeg var blevet.
Efter at have slikket mine sår og delvist/ helt have mistet troen på mænd, ja så dukkede prinsen på den hvide hest op og fejede benene væk under mig. I dag 2 år efter vi mødtes, har vi den dejligste dreng og vi elsker hinanden højt og fortæller hinanden det dagligt. Jeg har lært rigtig meget af det spring jeg tog. Fundet ud af hvilke værdier der betyder noget for mig og hvad jeg vil finde mig i. Og dette var noget som, da jeg mødte manden i mit liv, vi brugte meget tid på at snakke om. Hvad vi havde af værdier, hvordan man behandler hinanden og hvad der betyder noget for os hver især.
Det betyder selvfølgelig ikke at bølgerne ikke kan gå højt. Men det betyder at SELVOM de engang imellem går højt, ja så VED vi begge at der er grænser der ikke brydes og vi VED at vi ELSKER hinanden og aldrig vil gå fra hinanden. Og vi skilles aldrig som uvenner/ går i seng uden et kys eller et "jeg elsker dig" selvom vi måske ikke er nået helt til enighed.
Jeg forstår at du står i en rigtig svær situation FORDI I venter et barn sammen, men du er nødt til at gøre op med dig selv om du selv mener du kan byde dig selv OG dit barn at blive sammen med manden.
Vil du gerne blive i forholdet/ siger du til dig selv at du stadig elsker ham, fordi du lever i illusionen hvilken mand du ønsker ham til at være, eller elsker du ham virkelig for den han er?
Håber du finder en løsning og ro i dig selv til at træffe et valg.
Stort knus herfra....
Kærligst, Maria