Mad til barn på 9 mdr. Hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2011

janus007

Grunden til at jeg ikke gider at debatere, er fordi at jeg ikke gider! Jeg fylder ikke mit barn med alt muligt, hun får det hun skal have, grøntsager, ris, kartofler.. Ja, jeg kan blive ved.. Det kød jeg køber i supermarkedet, fejler intet for ellers lagde det ikke der.. Jeg arbejder selv på en fødevarervirksomhed, så ved altså godt noget om fødevarer..

Hej Mette

Hvis du arbejder i en fødevarevirksomhed så ved du også at man ikke skal spise mere end 125gr kød om ugen, alt andet er skadeligt.

Du ved sikkert også at fed-tyre (sælges som oksekød) får kraftfoder, foderet er nøje sammensat for at give hurtigst vækst på kort tid, kraftfoderet er fremstillet af majs som er GMO.

Når fedtyrerne får majsfoder bliver der på uforklarligvis byttet om på Omega 3 og Omega 6. Optimalt græsfoderet kvæg har et forhold på 2:1 , kraftfoderet kvæg har så meget som 20:1, altså 10 gange så meget Omega 6 som optimalt.

For meget Omega 6 kan give sygdomme og depression bla. Derudover er der forsket en del i at GMO afsondres i kødet og kan resultere i fedme og hvad dertil hører.

Foretræk altid fisk istedet for rødt kød dog stadig i moderate mængder 

PS: jeg har nu tilføjet et billede til min profil og skrevet lidt om hvem vi er.. ikk meget, men det må komme med tiden. Og nej... jeg har godt bemærket at Baby.dk er rimeligt domineret af kvinder, men det skræmmer mig nu ikke væk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

MetteMTH

janus007 skriver:

Hej Mette

Hvis du arbejder i en fødevarevirksomhed så ved du også at man ikke skal spise mere end 125gr kød om ugen, alt andet er skadeligt.

Du ved sikkert også at fed-tyre (sælges som oksekød) får kraftfoder, foderet er nøje sammensat for at give hurtigst vækst på kort tid, kraftfoderet er fremstillet af majs som er GMO.

Når fedtyrerne får majsfoder bliver der på uforklarligvis byttet om på Omega 3 og Omega 6. Optimalt græsfoderet kvæg har et forhold på 2:1 , kraftfoderet kvæg har så meget som 20:1, altså 10 gange så meget Omega 6 som optimalt.

For meget Omega 6 kan give sygdomme og depression bla. Derudover er der forsket en del i at GMO afsondres i kødet og kan resultere i fedme og hvad dertil hører.

Foretræk altid fisk istedet for rødt kød dog stadig i moderate mængder 

PS: jeg har nu tilføjet et billede til min profil og skrevet lidt om hvem vi er.. ikk meget, men det må komme med tiden. Og nej... jeg har godt bemærket at Baby.dk er rimeligt domineret af kvinder, men det skræmmer mig nu ikke væk.

Det er da vildt så meget du går op i det.. Puhaaaa Jeg arbejder på Rose Poultry

Anmeld

13. juli 2011

janus007

Kylling er da også langt bedre at foretrække end rødt kød  Lav kyllingefrikadeller istedet for hakket svin/ kalv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.