Mad til barn på 9 mdr. Hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2011

FamilenStorm

Mette88 skriver:

det smager faktisk godt nok.. det skal bare lige varmes lidt.. barnet har jo brug for noget kød..

Ved slet ikke hvorfor jeg ikke har tænkt på dem.. For er jo netop genialt nu hvor vi er så flyvsk på grund af det hus.. Så det vil jeg da helt sikkert få købt i morgen til hende..

For ja, hun har jo brug for kød + hun jo gerne også skulle lære at spise noget der rent faktisk smager af noget Selvom hun ikke ligefrem er kræsen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

K&S

FamilenStorm skriver:

Jaa.. Så lyder det til at hun får ok.. Fik bare lige en ide om at det var for lidt..

Men vil se om jeg ikke kan få skiftet det grød ud med det i glassene, så hun får noget med lidt forskelligt smag..

Hun får også frugt/grønsagsstænger i løbet af dagen.. Tror hun kan spise dagen lang

Jeg har kun købt 1 glas mad i den tid, Anton har været til og jeg synes selv det smagte afskyeligt - så ville jeg hellere servere en portion havregrød eller anden grød  men det er jo bare min mening!

Anmeld

5. juli 2011

FamilenStorm

K&S skriver:

Jeg har kun købt 1 glas mad i den tid, Anton har været til og jeg synes selv det smagte afskyeligt - så ville jeg hellere servere en portion havregrød eller anden grød  men det er jo bare min mening!

Hun spiser for det meste alt.. Har endnu ikke oplevet noget hun ikke har ville spise..

Men har været lidt ked af at "bare" give hende grød og rugbrød, da hun er super til at tykke, så synes jo hun burde udfordres mere der.. Men ihh når man nærmest er på pinic i haven hver dag (på grund af renovering) ja så er det jo det lettest at have med..

Glæder mig så meget til om 3 ugers tid, hvor vi kan flytte ind og kun skal være der, så hun kan begynde at spise sammen med os

Anmeld

5. juli 2011

kamtok

Har en dreng på knap 8,5 måneder og herhjemme ser "skemaet" således ud:

kl. ca. 5 - 200-230 ml. mme

kl. ca. 8 - grød (forskelligt, bl.a. havregrød, 3-kornsgrød, müsligrød osv.) - nogle gange med frugtmos
- SP har sagt at jeg skal variere så han vænner sig til flere ting 

kl. ca. 11-11.30 - frokost, rugbrødshapsere med smør og nogle gange pålæg, samt lidt grønt (fx. advokado, agurk, rød peber osv. i stænger).

kl. ca. 14-15 - 230 ml. mme

i mellemtiden ml. flasken og aftensmaden får han som regel kiks, agurkestave, advokadostave osv. Nogle gange får han yoghurt natural m. havregryn og frugtmos

kl. ca. 18.30-19.00 - aftensmad, det vi spiser (blendet) eller grøntsagsmos m. noget kød/fisk/fugl

Godnat ca. kl. 20-20.30

kl. ca. 21.30-23.00 - 200 ml. mme

Anmeld

6. juli 2011

MetteMTH

K&S skriver:

Ja, men hvis børnene godt kan li' det.. det fra beauvais, smager ikke dårligt syntes jeg.. Kan evt, blande lidt sødmælk i..

Anmeld

6. juli 2011

sarahb

jeg undrede mig også over aftensmaden. Det ville jeg helt klart give hende ordenligt mad istedet for grød... ellers ser det fint ud. Vi giver bla neutral yougurt md frugtmos i som mellemmåltid.

Anmeld

6. juli 2011

FamilenStorm

sarahb skriver:

jeg undrede mig også over aftensmaden. Det ville jeg helt klart give hende ordenligt mad istedet for grød... ellers ser det fint ud. Vi giver bla neutral yougurt md frugtmos i som mellemmåltid.

Har heller ikke haft det fedt med at give hende grød, og flover mig helt over at jeg slet ikke har tænkt på de glas.. Men de er købt nu..

Har prøvet at give hende natural youhurgt med lidt kiwi i.. Men det var nu ikke det store hit..

Anmeld

6. juli 2011

K&S

Mette88 skriver:

Ja, men hvis børnene godt kan li' det.. det fra beauvais, smager ikke dårligt syntes jeg.. Kan evt, blande lidt sødmælk i..

Ja, helt sikkert, men Anton kunne bestemt ikke lide det

Anmeld

6. juli 2011

sarahb

FamilenStorm skriver:

Har heller ikke haft det fedt med at give hende grød, og flover mig helt over at jeg slet ikke har tænkt på de glas.. Men de er købt nu..

Har prøvet at give hende natural youhurgt med lidt kiwi i.. Men det var nu ikke det store hit..

Jeg køber de der frugt mos glas og putter i det elsker mindste manden i hvert tilfælde
Hvor skønt med de glas. Så må hun igang med dem

Anmeld

6. juli 2011

janus007

Mette88 skriver:

det smager faktisk godt nok.. det skal bare lige varmes lidt.. barnet har jo brug for noget kød..

Det er noget pjat, ingen børn har brug for kød. Det er kun nødvendigt hvis man ikke har tid til at sætte sig ind i fødevarer og hvis der ikke findes bedre alternativer, eks.vis grøntsager og frugt mv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.