Mælkesnitte ja eller nej???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2008

Miamaja

Så må vi jo håbe at den instution hun kommer til at gå i, synes det er helt iorden med slik i madkassen...

Godt der er nogle børnehaver der har kostpolitik...

Majbritt

enig. jeg synes det ikke skal vare lovligt at foraeldre giver slik med i madpakken. maelke snitten lanceres som 'sund' dvs det flyder med maelk i dens reklamer. men den indeholder kun minimalt maelk og det er kun maelkefedt.

saa jeg siger nej tak til malkesnitten, synes ogsaa den er alt for sod i smagen

har arbejdet indenfor tandlaege branchen hvor tandlaegernes radgivning omkring sodesager til born under 2 aar er noget jeg tager som gode vaerer da jeg har set med egne ojne hvad disse ting kan gore ved borns tander. derfor ingen slik under 2 aar - det er ogsaa noget min laege bakker op om. hvis det er fanatisk for nogle saa synes jeg det er langt ude og vil netop at kalde det sund fornuft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2008

Miamaja

Kan ikke lade være med og siddde og trække på smilebåndet..

Mælkesnitter, sli, sodavand osv..
Ja vi kan jo blive ved med og nævne alt det usunde.

Der vil altid være meget delte meninger omrking hvad børn skal have og ikke have..

Men har i nogen sinde tænkt op hvor meget sukker og kalorier vores ældrere generationer indtog?
Og de mennesker lever faktisk i bedste velgående. ( ja bort set fra at de er blevet gamle).

Hvorfor er det i dagens danmark blevet så kæmpe en debat det og være overvægtig??

Jeg er selv overvægtig ( meget endda). Men derfor kunne jeg ike drømme om og forbyde min datter slik osv.
Hun skal have lov til og smage det hele, så længe det hele bare er med måde.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hun først vil finde det spændene og prøve og smage, hvis jeg forbød hende det.

Jeg er sikker på at jeg som forældre nok skal finde ud af og give mit barn det rigtige mængde af den rigtige mad.

Jeg er da ikke et sekund i tvivl om hvor skide usundt det er for mig og være overvægtigt.
Men jeg ved også at det nok skal lykkes mig og tabe mig også på den helt rigtige måde.
Som en diætis engang sagde til mig:
Du skal leve som en diabetiker. En sund og varieret kost.
Sukker indtag og fedt indtage i fornuftige mængder og så selvf noget motion.
Og så hellere tage dig 10 år om og smide 10 kilo, end og smide dem på 6 måneder og så slet ikke kan indtage noget af det usunde resten af livet, uden og skulle have dårlig samvittighed over det.

Pia der er gravid i 16 uge og har faktisk tabt 6 kilo her først i graviditeten...

Jeg er meget uenig i hvad du har at sige. Hvis vi skulle tage vores aeldre generation i betragtning tror jeg IKKe der er meget positivt at finde: overvaegt , diabetis OG GEBIS og darlige taender er noget der haerger i den gamle generation og DET vil jeg gerne vare mine born foruden.

Jeg er ogsaa maalos over du ligefrem har dette synspunkt naar du er rigtig meget overvaegtig endda. Det er da netop ikke et sundt forbillede for dine born og synspunkt at have.

Anmeld

11. december 2008

Heidi.

Har svarte klart nej.. Men ikke på grund af at det er usundt.. De har fået lov og smage dem, men var begge ved og brække síg....

Anmeld

11. december 2008

eliasogmor

elias får dem ikke..men jeg gør..de smager så godt...mums...

Anmeld

11. december 2008

Mimic

Kan ikke lade være med og siddde og trække på smilebåndet..

Mælkesnitter, sli, sodavand osv..
Ja vi kan jo blive ved med og nævne alt det usunde.

Der vil altid være meget delte meninger omrking hvad børn skal have og ikke have..

Men har i nogen sinde tænkt op hvor meget sukker og kalorier vores ældrere generationer indtog?
Og de mennesker lever faktisk i bedste velgående. ( ja bort set fra at de er blevet gamle).

Hvorfor er det i dagens danmark blevet så kæmpe en debat det og være overvægtig??

Jeg er selv overvægtig ( meget endda). Men derfor kunne jeg ike drømme om og forbyde min datter slik osv.
Hun skal have lov til og smage det hele, så længe det hele bare er med måde.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hun først vil finde det spændene og prøve og smage, hvis jeg forbød hende det.

Jeg er sikker på at jeg som forældre nok skal finde ud af og give mit barn det rigtige mængde af den rigtige mad.

Jeg er da ikke et sekund i tvivl om hvor skide usundt det er for mig og være overvægtigt.
Men jeg ved også at det nok skal lykkes mig og tabe mig også på den helt rigtige måde.
Som en diætis engang sagde til mig:
Du skal leve som en diabetiker. En sund og varieret kost.
Sukker indtag og fedt indtage i fornuftige mængder og så selvf noget motion.
Og så hellere tage dig 10 år om og smide 10 kilo, end og smide dem på 6 måneder og så slet ikke kan indtage noget af det usunde resten af livet, uden og skulle have dårlig samvittighed over det.

Pia der er gravid i 16 uge og har faktisk tabt 6 kilo her først i graviditeten...

jeg er SÅ enig med dig vi har det samme herhjemme, her er det ganske vist min kæreste der er MEGET overvægtig, og nu skal opereres for det, men vores datter på to½ får lov til at spise slik i weekenderne, ikke overdrevent, men vi køber slik hjem fredag, som så rækker weekenden over... desuden tror jeg det er bedre at de små får lidt slik indimellem, også i hverdagen, frem for at få et heftigt sukker boost om fredagen, jeg er ved at være så træt af alle de kampagner der kører overalt for tiden, slankeprogrammer, kost og motion osv. osv., det kan da godt være at det er det bedste, men der er altså generationer før os der har klaret sig og klaret sig bedre end mange af os andre. Ja vi kan godt blive enige om de dårlige tænder, men dengang var den personlige hygiejne ikke så høj som den er nu, og den gang var det heller ikke så udbredt at man fik slik... og man behøver desuden ikke at være af den ældre generation, og heller ikke at have spist oceaner af slik, for at få gebis!!! jeg er 24 og har lige fået det!!!!!! , jeg har aggresiv paradontose, der har tæret mine tænder så meget at de faldt ud af sig selv, Jessica har gudskelov ikke arvet det...

Linda som er anti fanatisk og mener at ungerne skal have et naturligt forhold til slik, og derfor giver min datter lov til at få en mælkesnitte indimellem

Anmeld

11. december 2008

Marie;-)

Synes også man skal passe på at det ikke bliver for stort et problem - det med sukker osv.

Mht afstemningen - mener du så i madpakken? For det kunne jeg ikke selv finde på. Jeg køber dem nu slet ikke - så de få dem heller ikke herhjemme, men blev de tilbudt en ville jeg ikke have et problem med det. Så ville jeg bare tænke at "nå nu har de fået en omgang sukker og så skal de ikke have mere lige pt.". - Ligesom med kage og andet usundt.

Tilgengæld - så fokuser rigtig meget på motionen og andre aktiviteter! )

Anmeld

11. december 2008

JonTri

Hej...
Nu er min søn så lille (5mdr), at det ikke er relevant om han får mælkesnitte.
Han skal heller ikke have søde sager før han er i hvert fald 2 og gerne senere. Det er ganske enkelt ikke nødvendigt. Dog skal han ikke gennem en barndom, hvor slik er bandlyst - det kan da også give bagslag.
Jeg er mere til at give godt saft og hjemmebag osv når den tid kommer.

Jeg arbejder som sygeplejerske og ser ofte fede mennesker. De skal have specialsenge, specialkran - for det er en kran. De er møg syge, kan ikke få vejret, ondt i led og 1000 andre ting. Og sidst men ikke mindst - de er møgdyre for samfundet. Fedme er en sygdom der kan forebygges og det bør starte allerede i dagplejen - så jeg bakker 120 pct op om sundhedskampagnerne og andre tiltag. Dermed skal man ikke være fanatisk, men fornuftig - og som forælder er man rollemodel - den er vel ikke længere.

Klem Rikke - som også synes de skulle stoppe med at sælge frituremad i idrætsforeninger

Anmeld

11. december 2008

Christinahr

for det første må de ikke have det med i Aias vuggestue, for det andet er det mest usunde Aia får med i madkassen hendes leverpostej og sidst men ikke mindst får Aia en bana, æble eller lign hvis hun plager når vi handler - ingen slik

Anmeld

11. december 2008

lonemus

Nej, ingen af mine børn har smagt den endnu, men de må gerne smage hvis de viser interesse for den. Igen, alt med måde.

Mht madpakken kunne jeg aldrig drømme om at give dem en med. Vores vuggestue har også kostpolitik, noget jeg bakker meget op om.

Lone

Anmeld

11. december 2008

twinboys

lonemus skriver:

Nej, ingen af mine børn har smagt den endnu, men de må gerne smage hvis de viser interesse for den. Igen, alt med måde.

Mht madpakken kunne jeg aldrig drømme om at give dem en med. Vores vuggestue har også kostpolitik, noget jeg bakker meget op om.

Lone

Du er en super moar... Godt du bakker op omkring kostpolitik...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.