Mælkesnitte ja eller nej???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Mælkesnitter får dit barn/børn dem???

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

20.994 visninger
41 svar
0 synes godt om
10. december 2008

twinboys

Får dit barn / børn mælkesnitter???

Her er svaret klart Nej...

Vores diætist har fortalt at en mælkesnitte er det samme som at spise en marsbar...

Men nogle forældre siger ja til at give deres barn en mælkesnitte med i madpakken, men hvis de nu vidste at sådan en var det samme som en marsbar.... Ville de så stadig putte den i madpakken...

Jeg ville aldrig putte hverken en marsbar eller en mælkesnitte i drengenes madpakker...

Tjek lige hvad der er i, hvis du skal lave dem selv... Så ville jeg aldrig købe dem eller lave dem selv:

04. feb. 2004 19.30

Mælkesnitter er ikke den sundeste spise for børn, men der bliver solgt rigtigt mange af dem. En mælkesnitte koster små 4 kroner. Men du kan spare mange penge ved at lave dine egne mælkesnitter.
Der bliver ca. 32 mælkesnitter ud af en portion, så hver hjemmelavede mælkesnitte koster omkring 85 øre pr. stk.

Mælkesnitter

Hvede- og honningsnitter (den magreste)
Ingredienser i dejen:
300 g honning
100 g brun farin
2 æg
1 dl tykmælk
2 tsk. stødt kanel
1 tsk. stødt ingefær
reven skal af 1 citron (økologisk)
350 g hvedemel
1 tsk. bagepulver
1 tsk. natron

Ingredienser i cremen:
200 g kvark 5+ rørt med
2 tsk. vanillesukker

Opskriften:
Honning og brun farin smeltes under omrøring i en gryde og afkøles lidt.
Æg, tykmælk, kanel, ingefær og citronskal røres i, dernæst blandes hvedemel, bagepulver og natron i dejen.

Dejen hældes i en smurt form (2 liter) og bages i ca. 1 time ved 175 grader.

Den afkølede kage skæres i skiver (ca. ½ cm tykke). Skivernes smøres med cremen, halveres og klappes sammen.

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2008

ekzunz

Nogle gange plager de i Netto - og nogle gange får de også deres vilje (det mener jeg så at de skal ha' lov at prøve en gang imellem - at få deres vilje) og så køber vi en pakke med 5 mælkesnitter - så er der en til hver. Så kan der gå 14 dage, 1 md. eller 3 før vi køber igen.
De får dem selvfølgelig aldrig med i madpakken - men de må da gerne få en her hjemme. Det er vel ikke værre end is, slik eller chips.

Anmeld

10. december 2008

Maria9990

Nu smørre jeg ikke madpakker, da Victoria endnu er så lille, men jeg er sikker på at godt jeg kunne finde på at give hende sådan en med.
Bestemt ikke hver dag, men om fredagen eller ved særlige dage.

Og ja, kunne da også finde på at give hende en marsbar når hun får størrelsen til det i det at jeg selv spiser det engang imellem.

Med venlig hilsen Maria, som syntes det er ok med slik og søde sager engang imellem.

Anmeld

10. december 2008

twinboys

Maria9990 skriver:

Nu smørre jeg ikke madpakker, da Victoria endnu er så lille, men jeg er sikker på at godt jeg kunne finde på at give hende sådan en med.
Bestemt ikke hver dag, men om fredagen eller ved særlige dage.

Og ja, kunne da også finde på at give hende en marsbar når hun får størrelsen til det i det at jeg selv spiser det engang imellem.

Med venlig hilsen Maria, som syntes det er ok med slik og søde sager engang imellem.

Så må vi jo håbe at den instution hun kommer til at gå i, synes det er helt iorden med slik i madkassen...

Godt der er nogle børnehaver der har kostpolitik...

Majbritt

Anmeld

10. december 2008

Nadi

Min søn har vist fået tre mælkesnitter eller deromkring og han er 17 mdr. Så jeg har stemt ja engang imellem, for det er kun lige hvis jeg synes han skal have en og vi kommer forbi den i supermarkedet. Det er olle noget jeg køber bevidst for at han skal have det, det er vist det man kalder et spontant køb når det sker.

-Nadia

Anmeld

10. december 2008

Mette+Mathias

Nej, nej og atter nej!!!

Mælkesnitter er efter min mening det argeste l...!! Èn ting er at de er viiildt usunde (især når man tænker på hvor lidt børn må få på en uge, så fylder de jo næsten hele rationen), og så piss... det mig af at de markedsfører det som om det er sundt!!

Der er masser af mennesker som tror på reklamerne, og som ikkke selv er i stand til at gennemskue indholdet,- og de giver det jo til deres børn i den bedste mening, - kan ikke forstå det ikke er falsk markedsføring.

Så nej, jeg har ALDRIG i mit liv købt en mælkesnitte eller de der andre efterligninger, - hvad hedder de? Dem med pingvinen? - og jeg gør det heller aldrig!!

Anmeld

10. december 2008

petersmor

Jeg har svaret ja, nogle gange... Han har ikke fået endnu, men får han en tilbudt vil jeg ikke forbyde ham den....Jeg bliver dog ikke den der køber til ham, af den simple grund at jeg har smagt dem og synes de smager VILDT DÅRLIGT
Hanne

Anmeld

10. december 2008

A.

hold da op blev i fuldstændig tosset med alle debatter omkring sund mad osv eller keder i jer bare??

nej han får dem ikke for han er for lille men han for lov spise dem når den tid kommer

Anmeld

10. december 2008

petersmor

agnieszka skriver:

hold da op blev i fuldstændig tosset med alle debatter omkring sund mad osv eller keder i jer bare??

nej han får dem ikke for han er for lille men han for lov spise dem når den tid kommer

Anmeld

10. december 2008

Maria9990

twinboys skriver:

Så må vi jo håbe at den instution hun kommer til at gå i, synes det er helt iorden med slik i madkassen...

Godt der er nogle børnehaver der har kostpolitik...

Majbritt

Ja, men så kunne hun da få en når hun kommer hjem
Ja, det syntes jeg også, det er godt med kostpolitik i børnehaver, både så der ikke sidder nogle børn og føler sig snydt fordi de andre har en mælkesnitte og de måske selv har et stykke agurk og fordi at det for nogle kan tage overhånd.

Jeg kan godt se et problem I at nogle børn måske kun fik pålægchokolade, mælkesnitter, osv, med i madpakken, men syntes ikke at der er noget i vejen for at gøre det engang imellem, som en lille overraskelse i madpakken(eller hjemme).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.