michelledam skriver:
mange tak 
jamen hun spiser ca hver 3-4 time og hun spiser mellem 100 ml og 160 ml.. gennemsnitlig 130-40 stykker. og hun når ikke og blive panisk inden hun får flasken. og nej hun vil ikke falde til ro hvis hun får flaske. det er kun når hun har skreget i sindsygt mange timer. selvom vi har tilbudt hende flasken flere gange.. men hun bruger lang tid på at spise. gerne en time hvor hun spiser lidt og så en pause og så spiser hun lidt igen og kort pause og så spiser hun det sidste.. men det er som om det er når hun skal sove hun går i panik. vi har prøvet alt, hun vil bare ikke sove hun bliver helt hysterisk. hun vil bare ikke give op.. intet hjælper. vi vugger, ligger hud mod hud, har hende liggende ovenpå vores hjerte samtidig med vi trækker vejret dybt, vi har sunget for hende, kørt med barnevogn og alt simpelthen. men hun vil bare ikke give op og så bliver hun overtræt og skriger som en gal.. 
vi har også tænkt på kranio-sakral terapi da jeg selv går til det med mit piskesmæld. men forstår vitterligt ikke hvorfor hun skal skrige så meget... man bliver så frustreret og ked af det. og tænker nogen gange at man aldrig skulle have valgt at få børn. selvom jeg selvfølgelig ikke mener det for jeg elsker hende jo højere end noget andet på denne jord.. men hold da op det er hårdt 
Jeg har lige været indlagt med min lille søn pga overspisning. Jeg gav ham simpelthen for meget mad for ofte og jo mere ondt i maven han fik af det jo mere mad ville han ha - børn trøster jo sig selv ved at sutte og spise. Så jeg troede han var sulten og gav ham mere mad og endte med at blive indlagt med ham da han skreg så meget hele tiden.. Lægen siger de ofte ser børn der får for meget mad for tit og der er nogle retninglinjer som giver en god mave hvis man følger dem. Flaske børn må max spise hver 3. Time - ellers kan de simpelthen ikke nå at fordøje maden. Min dreng vejer 4800 og må derfor få 670ml mad i døgnet - mere end det sætter hans system på overarbejde. Der er en Formel der hedder vægt i kg gange med 140 - indtil de blir 3 måneder. Derefter skal man gange med 130. Regnestykket for min dreng ser jo så sådan ud - 4,8 • 140 = 672. Min dreng for kun 90 ml i sin flaske af gangen. Jeg tænker lidt din pige måske får for Meget af gangen og for meget mad i døgnet og derfor får mavekneb, da hun ikke kan nå at fordøje alt det mad? Bare en tanke

fik også af vide at et måltid max må tage 20 min så maven kan nå at bearbejde det inden næste måltid.
Anmeld