Hun skriger helt vildt min. 1 time om dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.774 visninger
32 svar
0 synes godt om
30. juni 2011

Mother-love

hej piger.

ja så blev Isabella flaskebarn, for jeg havde tydeligvis ikke nok mælk i babserne..  det har været utrolig hårdt i over 14 dage nu hvor hun konstand hang i mine bryster og fik skrigetur i min. en time hver dag. men det lå mest på de 2-4 timer ad gangen.

men nu hvor hun så er kommet over på flasken og det er 3. dagen. så har hun stadig de skrigeture.???? jeg synes det er så hårdt og magter simpelthen bare ikke de ture hver eneste dag.  Forstår simpelthen ikke hvad problemet er. hun har fået noget og spise(ergo hun er mæt) hun har ren ble. Og når vi så skal have hende til at sove går hun helt amok. og vil ingenting. vi lægger hende i svøb, vugger hende, tjekker igen igen om der er bøvs, hun har ikke ondt i maven (hun trækker ikke benene op under sig), der er bare intet der hjælper. er der nogen der kan nikke genkendende til dette? (hun er en månede idag) og tror ikke det er kolik da det ikke nødvendigvis er det samme tidspunkt på dagen.  men oftes er det om aftenen... men vi har aldrig haft problemer om natten. Der spiser hun og bliver skiftet og så falder hun i søvn igen.. men ved simpelthen ikke hvad vi gør galt her om dagen siden hun bliver så ulykkelig...

men kan bare mærke at det snart må stoppe for jeg kan bare ikke klare de ture mere efterhånden, synes simpelthen det er så hårdt... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2011

Marie1980

Hej Michelle

Min nevø fik også for lidt mælk i sine først uger. Det var åbenbart traumatisk for ham for han gjorde som din Isabella, skreg hver dag.

Sundhedsplejesken forklarede det med, at han havde oplevet ikke at få mad nok, så nu hver gang han følte den mindste smule sult (eller anden form for bekymring) begyndte han at gøre opmærksom på sig selv så hurtigt som muligt. Ved at skrige højt. Det blev ved til han var 8-10 måneder. Så begyndte han at pege på tingene og blev lidt mere tryg ved at han nok skulle få det han havde behov for, uden problemer.

De prøvede dog også med amningen så længe at han var blevet altfor tynd, så han har virkeligt oplevet det som om han blev sultet.

I dag er han 5 år, og han har været en rigtig sød tumling og er nu et rigtig sødt før-skolebarn, så han har altså ikke taget langvarig skade af at føle sig sulten. Men det tog altså lang tid inden han var ovenpå.

Jeg håber Isabella er kommet hurtigere på flasken, så vil hun formodentlig også komme sig hurtigere over forskrækkelsen over ikke at blive mæt. Du må være tålmodig med hende, selvom jeg godt ved det er hårdt. Hun skriger jo kun fordi hun ikke har andre måder at udtrykke sin bekymring på.

Jeg krydser fingre for at det går over indenfor rimelig fremtid.

De bedste hilsner

Marie

Anmeld

30. juni 2011

Isabella_mor

hej smukke.. har du læst om tigerspring...?

baby 4-5- uger

kan det ikke være det... 

Anmeld

30. juni 2011

tweety2060

først får du lige et tillykke med lillepigen dernæst så får du lige sådanne et
Åh det er SÅ hårdt når de er så små og triste! Den gråd er simpelthen hjerteskærende! Og man vil så gerne hjælpe.
Hvor meget får hun på flaske og hvor tit? Får hun nok i forhold til hendes behov? Når hun at blive helt vild sulten? Eller kan i nå at tilbyde flaske inden hun bliver panisk? Når hun bliver ked af det falder hun så til ro når hun får flasken?
Det kan godt være det ikke er kolik men det kan godt være maveproblemer der driller. . . Hun er jo ikke så gammel så hendes mave og tarmsystem er ikke så hårdfør endnu. Det er meget normalt at nyfødte har maveproblemer eller 'startproblemer', da tarmene lige skal igang.
Hos os skreg lillepigen også og det blev værre og værre jo senere det blev på dagen. Cykling med benene og mavemassage med uret hjælp men ikke nok. Hun kunne skrige i timer og havde svært ved at sove. Vi valgte at få en zoneterapeut til at hjælpe. Det tog ikke alt men det hjalp!!
Var det en hård fødsel?
Det er en ny tid for jer alle- lillepigen er kommet ud i den store verden- væk fra mors trygge mave, - og i skal alle lære hinanden at kende. Det tager tid. Det er vigtigt at i ikke lader hende mærke at i er frustreret- det kan hun mærke. Men det er helt ok at føle sig afmagtede! Jeg ville tage fat i din sp og få hendes råd og vejl. Evt bede om et møde...
Pøj pøj med det hele

Anmeld

1. juli 2011

2babygirls

isabellamor skriver:

hej smukke.. har du læst om tigerspring...?

baby 4-5- uger

kan det ikke være det... 

Anmeld

1. juli 2011

mortilnoahogmelina

Årh jeg nikker så meget genkende til det du går igennem nu .
Min søn blev heller ikke mæt af mig og derfor kom vi os over på flasken ..
Jeg prøvede alt og jeg mener virkelig alt , intet hjælp , lige indtil den dag vi tog til kiopraktor , det viste sig han havde noget som trykket i både lænd og nakke , efter et par behandlinger stoppede skrigeturene , og jeg følte mig pludselig som en God mor , min søn kunne hverken trøstes eller noget når han havde de ture , og han kunne kun falde i søvn på brystet af enten mig eller min kæreste .
Det var så hårdt det stod på i lidt over 5 uger , og det føltes som om det aldrig ville stoppe .
Jeg synes det er værd at prøve ..
Hvor meget spiser hun af gangen og hvor ofte ?

Stort kram

Anmeld

1. juli 2011

Rebecca Persson

Åh, det er bare så hårdt når de græder og græder og man ikke ved hvorfor - jeg forstår virkelig godt din frustration! 

Min første tanke var også: kiropraktor! Det er ikke unormalt, at små skævheder i nakke eller ryg kan give smerter og dårlig trivsel. Hvis du skriver, i hvilket område af landet du bor, kan jeg forhåbentlig anbefale en kiropraktor med babyerfaring og blide metoder.

Hvis det er tarmene, den er gal med, så prøv at give BioGaia probiotika i dråbeform, 5 dråber om dagen. Det er frysetørrede mælkesyrebakterier, som er guf for en lille babymave. De har dokumenteret effekt på bl.a. kolik.

Nogle er meget glade for at bære baby i en slynge eller ergonomisk korrekt bæresele. TIl de helt små er strækvikler rigtig gode. Det giver tryghed - og man har hænderne fri.
Andre har god hjælp af at svøbe baby - sp'en kan vise hvordan. 

Massage, gerne med kæmpenatlysolie, hjælper nogle gange.  

Som en anden skriver, det kan også være en reaktion på sult-oplevelsen. 

kh Rebecca, rebeccapersson.com

PS. Jeg uddyber det med probiotika, slynger, kiropraktor, tarmsystemet m.m. i min bog BABY

Anmeld

1. juli 2011

Mka

Hejsa.

Min datter var også urolig da hun ca var 3 uger, vi startede også på flasken, som vi gav hende om aftenen, men hun spiste faktisk ikke meget af den, men det var så vi var sikre på at hun var helt mæt, vi stoppede efter en uge, fordi så havde jeg dannet mere mælk. Der kommer perioder hvor babyer er meget urolige, fordi de for brug for mere mælk, og den eneste måde er at danne mere mælk på, er at de spiser hele tiden. Måske har hun bare haft behov for at ligge tæt til dig og dit bryst.

Kunne hun have noget med ørene? ( vejret er jo lige til ørebetændelse, for sådan små børn )ellers kan det være at hun er skæv i ryggen og skal en tur til kiropraktor, og det er jo altid godt at få tjekke.

Anmeld

1. juli 2011

Mother-love

Marie1980 skriver:

Hej Michelle

Min nevø fik også for lidt mælk i sine først uger. Det var åbenbart traumatisk for ham for han gjorde som din Isabella, skreg hver dag.

Sundhedsplejesken forklarede det med, at han havde oplevet ikke at få mad nok, så nu hver gang han følte den mindste smule sult (eller anden form for bekymring) begyndte han at gøre opmærksom på sig selv så hurtigt som muligt. Ved at skrige højt. Det blev ved til han var 8-10 måneder. Så begyndte han at pege på tingene og blev lidt mere tryg ved at han nok skulle få det han havde behov for, uden problemer.

De prøvede dog også med amningen så længe at han var blevet altfor tynd, så han har virkeligt oplevet det som om han blev sultet.

I dag er han 5 år, og han har været en rigtig sød tumling og er nu et rigtig sødt før-skolebarn, så han har altså ikke taget langvarig skade af at føle sig sulten. Men det tog altså lang tid inden han var ovenpå.

Jeg håber Isabella er kommet hurtigere på flasken, så vil hun formodentlig også komme sig hurtigere over forskrækkelsen over ikke at blive mæt. Du må være tålmodig med hende, selvom jeg godt ved det er hårdt. Hun skriger jo kun fordi hun ikke har andre måder at udtrykke sin bekymring på.

Jeg krydser fingre for at det går over indenfor rimelig fremtid.

De bedste hilsner

Marie

hej marie

tak for svar.. det var dog forfærdeligt for den bette dreng.. men godt han har det godt i dag.. hun havde skreget i ca. 1.5 uge før vi hoppede over på mme. så mon ikke det går over snart hvis det altså er det der er problemet.. men tror det ikke for problemerne er der når hun skal sove.. hun vil bare ikke give op. og hvis der er gået lidt for lang tid efter et måltid vil hun slet ikke sove.. hun skal helst sove lige efter hun har spist...

så ved ikke hvad vi skal gøre

Anmeld

1. juli 2011

Janni.

Jeg sidder og tænker på om hun når at blive overtræt før i forsøger at putte hende?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.