Er jeg mærkelig???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2008

A.

Mette+Mathias skriver:

Nej, det har jeg faktisk ikke, men så blev jeg så klog *S*

ok jeg er selv allergisk over appelsiner,mandariner og alle citronfrugter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2008

Mette+Mathias

fam.4xc skriver:

ROLIG NU!!!!!

med mælke dreng mener jeg en god gammel dags ispind der hedder mælkedreng - kender du ik dem?? en lille rund is pind....

I vores børnehave har man ik mælkesnitter osv med, men det afholder mig ik fra at gi Caroline lov til at få en engang hver 2 måned eller sådan

Hihi.....jamen mælkesnitter kan virkelig bringe mig i det røde felt *gg*

Det er heller ikke fordi jeg tror at mælkesn. er værre end slik, rent ernæringsmæssigt, det er mere dét at nogle virkelig tror at der er masser af mælk i osv, fordi de markedsfører det på den måde de gør, og jeg har det lidt sådan, -hvis børnene skal have slik, så skal de da have slik (hvor tit eller sjældent det nu sker), de skal da ikke have noget som forestiller at være sundt og bare overhovedet ikke er det.

Anmeld

10. december 2008

Mette+Mathias

fam.4xc skriver:

en ret fornuftig indstilling

I morgen har drille nissen en pose små sponser slikposer (dem til 0,50 øre) med til BH.... og det er jeg ret sikker på falder i god jord og at de sagens kan styre om de skal ha dem i morgen eller gemmes eller hvad de nu gør

Caroline og Catrine fik faktisk en pose hver efter maden og ingen af dem spiste dem op og der er måske 8 små bitte vingummier i, så mener som du at man ik skal være fanatisk, blot ha en fornuftig tankegang

Jeg har så super svært ved de forældre der nægter deres børn at smage på dit og dat, feks cola, når de selv indtager det lige overfor børnene....!! det er sgu dobbelmorralsk efter min mening.

Men jeg synes på den anden side det er ok at forældrene spiser slik eller drikker cola, selvom børnene ikke må, - men SELVFØLGELIG ikke mens børnene ser det, - de må vente til børnene sover eller ikke er hjemme.

Man kan jo godt ønske bedre vaner for sine børn end man selv har, - man opfordrer dem vel heller ikke til at ryge, bare fordi man selv gør, - de fleste rygere ved jo godt at det er en dårlig vane, og mange af dem ønsker jo at stoppe.

Er det virkelig i orden at dele slik ud - helt uden grund - i jeres inst.? Selvom mængden er lille, ville jeg være rigitg træt af det, hvis det skete i vores,- det er ikke mængden men princippet., - for hvem deler så ud i overmorgen og hvor meget deles der ud der?

Anmeld

10. december 2008

JasminsMoar88

selvf.... har vi da hver sin mening og hver sin opdragelse...og derfor vil jeg skrive min mening...

synes nogen har den holdning at deres børn må SLET ikke have slik .... ja det er da usundt for børn og deres tænder men helt ærlig de tag da ikke skade af at have det en gang om året også børste tænder bagefter godt og grundigt?? så meget skade kan de altså heller ikke få ved at smage det en gang om året fx???

Anmeld

10. december 2008

Stumpen

Heidi Bakke skriver:

Hej igen....

Ja jeres meninger har da givet mig noget at tænke over... Og tror når jeg ringer og snakker med træneren at jeg ikke vil være så firkantet, og måske foreslå at der ud over slikposen også skal være lidt frugt....
Og Loggidut, du har ret i at når man slæber sine unger til juletræsfest må man ligesom tage hvad der kommer... Derfor har de heller ikke været til en decideret juletræsfest i år... Vi venter til næste år....
Og jeg har da tænkt over nu, at det absolut er vores valg at de ikke får slik, men ellers synes jeg ikke jeg er sart. De får kage, dog ikke Mikkel, chips, popcorn, rosiner og tørret frugt!!!!
Så måske får de en enkelt lille chokolade nisse.... Det er jo jul!!!!!

Men endnu engang tak for ALLE jeres svar, positive og negative.... Og måske skrev jeg indlægget for at bliver bekræftet i at jeg gør tingene rigtigt... Vi vil jo alle det bedste for vores børn!!!!!!!

Heidi!!!!

Og du gør det bedste for dine børn, ingen tvivl om det.. At I ikke servere slik osv. hjemme, er selvfølgelig helt og aldeles op til jer, og et eller andet sted stærkt gået, den gik ikke herhjemme, det er vi for sukker-glade til.. Men det er nok det er holde dine børn tilbage omkring det, når de andre børn får jeg synes der er en skam og synd -så længe de vel at mærke kan tåle det der serveres...
Qnus Anja..

Anmeld

11. december 2008

Christine

Jeg ville have reageret på samme måde! Små børn og slik hænger ikke sammen! Og når de er så små som 2 år så fatter jeg det slet ikke. Min søn er 9 måneder og jeg går i spåner når folk snakker om hvornår han mon skal have slik osv. Mit svar er at det skal han som udgangspunkt ikke have og bestemt ikke før han er gammel nok - og 2 år er ikke gammelt nok i mine øjne.
Udover sukker som er usundt er der div. E-numre og andre "herligheder" i slik og jeg går i koma hvis William får tilbudt slik før han er gammel nok og jeg giver grønt lys. Helt ærligt hvad nu hvis børnene ikke kunne tåle det? En 2-årig har altså ikke lige styr på hvilke E-numre og andre stoffer han ikke kan tåle.. Og ræsonnementet med at børnene kan få slik en gang om ugen synes jeg ikke holder hvis man så oveni skal "tillade" at de får det i vuggestue, børnehave, til gymnastik osv. Så er det jo i sidste ende hver dag. I mine øjne er mælkedrenge altså også slik og dermed ikke passende hverdagskost for mit barn

Anmeld

11. december 2008

Miamaja

JasminsMoar88 skriver:

selvf.... har vi da hver sin mening og hver sin opdragelse...og derfor vil jeg skrive min mening...

synes nogen har den holdning at deres børn må SLET ikke have slik .... ja det er da usundt for børn og deres tænder men helt ærlig de tag da ikke skade af at have det en gang om året også børste tænder bagefter godt og grundigt?? så meget skade kan de altså heller ikke få ved at smage det en gang om året fx???

det har du helt ret i, men jeg vil saa lige sige at det er nemmere at undlade slikkeriet hvis bornene slet ikke har smagt det for naar de forst har faet smagen for det saa vil der blive RAMA skrigeri uden lige, og det er ogsaa det jeg vil vente med. mine born skal nok opleve slikkeri i deres liv men imens de er helt smaa og under 2 aar saa ser jeg ingen grund til at bevidst proppe det i dem (min lille mand fik faktisk IS som 1 arig og han kunne forst a\slet ikke lide det) sa jeg tror meget paa det ogsaa er en vane sag og paavirkning.

slik skal de nok faa oplevet men saa lange jeg bestemmer hvad de putter i munden saa undlader jeg maelkesnitter , vingumier og chokolade osv - baade pga sukker men ogsaa pga af alle de farve tilsatningsstoffer og konserveringsmidler slik indeholder/

jeg har nemlig denne paastand: smaa born under 2 aar satter lige saa meget pris paa sunde ting som feks rosiner og frugt eller boller som slik. ders smagslog er ikke fuldt udviklet og de savner ikke disse slik. det er ren og sker foraldres paavirkning, saa hvorfor ikke give dem en sund nydelse istedet for kemiske stoffer i saa ung en alder. altsaa hellere ren sukker til mit barn under 2 aar end en masse favestoffer og konserveringsmidler tilsat

og saa vil jeg sige at det er en bjornetjeneste at starte op tidligt , dvs under to aar, at give sit barn slik selvom det KUN er fredags slik osv og tro man paa den maade er 'ekstra god ved dem'

Anmeld

11. december 2008

fam.4xc

Mette+Mathias skriver:

Men jeg synes på den anden side det er ok at forældrene spiser slik eller drikker cola, selvom børnene ikke må, - men SELVFØLGELIG ikke mens børnene ser det, - de må vente til børnene sover eller ikke er hjemme.

Man kan jo godt ønske bedre vaner for sine børn end man selv har, - man opfordrer dem vel heller ikke til at ryge, bare fordi man selv gør, - de fleste rygere ved jo godt at det er en dårlig vane, og mange af dem ønsker jo at stoppe.

Er det virkelig i orden at dele slik ud - helt uden grund - i jeres inst.? Selvom mængden er lille, ville jeg være rigitg træt af det, hvis det skete i vores,- det er ikke mængden men princippet., - for hvem deler så ud i overmorgen og hvor meget deles der ud der?

ja man må gerne dele ud uden nogen videre grund og det er pædagogerne ret gode til at styre hvor og hvor tit og hvor meget

Anmeld

12. december 2008

Alkestis

Ikke mærklig, men uden for normen.
Og jeg tænker at det da er fint at dine børn ikke får slik.
Vi ved jo alle at det er det mest fornuftige.
Men ligesom du gerne vil accepteres for det valg, må du også acceptere det modsatte.
Min mening er så at vores børn for slik nok også i Dec månede, og at dagens børn også gerne må lærer at der sagtens kan hygges, festes og have det sjovt , UDEN at der bliver fyldt i hovedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.