JasminsMoar88 skriver:
selvf.... har vi da hver sin mening og hver sin opdragelse...og derfor vil jeg skrive min mening...
synes nogen har den holdning at deres børn må SLET ikke have slik .... ja det er da usundt for børn og deres tænder men helt ærlig de tag da ikke skade af at have det en gang om året også børste tænder bagefter godt og grundigt?? så meget skade kan de altså heller ikke få ved at smage det en gang om året fx??? 
det har du helt ret i, men jeg vil saa lige sige at det er nemmere at undlade slikkeriet hvis bornene slet ikke har smagt det for naar de forst har faet smagen for det saa vil der blive RAMA skrigeri uden lige, og det er ogsaa det jeg vil vente med. mine born skal nok opleve slikkeri i deres liv men imens de er helt smaa og under 2 aar saa ser jeg ingen grund til at bevidst proppe det i dem (min lille mand fik faktisk IS som 1 arig og han kunne forst a\slet ikke lide det) sa jeg tror meget paa det ogsaa er en vane sag og paavirkning.
slik skal de nok faa oplevet men saa lange jeg bestemmer hvad de putter i munden saa undlader jeg maelkesnitter , vingumier og chokolade osv - baade pga sukker men ogsaa pga af alle de farve tilsatningsstoffer og konserveringsmidler slik indeholder/
jeg har nemlig denne paastand: smaa born under 2 aar satter lige saa meget pris paa sunde ting som feks rosiner og frugt eller boller som slik. ders smagslog er ikke fuldt udviklet og de savner ikke disse slik. det er ren og sker foraldres paavirkning, saa hvorfor ikke give dem en sund nydelse istedet for kemiske stoffer i saa ung en alder. altsaa hellere ren sukker til mit barn under 2 aar end en masse favestoffer og konserveringsmidler tilsat

og saa vil jeg sige at det er en bjornetjeneste at starte op tidligt , dvs under to aar, at give sit barn slik selvom det KUN er fredags slik osv

og tro man paa den maade er 'ekstra god ved dem'
Anmeld