Er jeg mærkelig???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2008

Heidi B

Hej igen...

Og tak for svar!!!!
Faktisk syntes jeg ikke det er synd for mine børn de ikke får slik. Sådan er verden altså indrettet.... Ida på 12 år får da heller ikke bukser til 1200 fordi de andre får, eller Mikkel får heller ikke thebolle hos bageren fordi de andre får. Han har jo glutenallergi, og faktisk er der gluten i noget slik..... Så det er bare hans verden, og den må han jo indrette sig efter... Vi prøver i hærdigt at finde alternativer... Og de har da fået chokolade kiks før jeg egentlig mente det var ok, for dem kan man få uden gluten og det er nemt at tage med rundt.
Men ellers synes jeg det lyder som om de fleste har et fornuftigt syn (efter min mening) til slik. Vores børn får heller ikke cola, selvom vi godt kan finde på at drikke det når vi har gæster. Så bliver de tilbudt saft, men vil som regel hellere have mælk!

Og jeg tænker at jeg ringer til formanden for gymnstik foreningen.... Og hvis det så er slik igen til afslutningen kan jeg jo vælge at blive væk....

Mange tak for svarog meninger....

Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2008

Pia

JEg syntes det er fint at du ike vil lade dine børn spise slik.
Det er jo ens egen valg.
Og ja man vil altid møde mange underlige meninger omkring det.

Det gør vi også her.
Men det gør vi så fordi vi er i modsatte bane.
Jeg nægter ikke mit barn slik, kager , sodavand osv.
Jeg ELSKER selv sodavand. Og da jeg selv indtager det dagligt kan jeg ikke tillade mig og sidde og sige til mit barn at det er mega usundt og det må du ikke få osv.
Hun får det ikke hver dag. Langt fra.
Jo et glas juice får hun hver dag. Men ikke slik osv.
Men vi er begge enige om, at de ting vi selv putter i vores mund, dem kan vi ikke sidde og sige hun ikke må få.
Hun får lov til at smage det hele, men stadig med måde og det har jeg det fint med.
Særlig da i denne måned.

At idræts foreningen uddeler det, ja det er vel op til dem.
Jeg er rimlig sikker på at de gjorde det i den bedste mening og bestem ikke for og træde på hverken jer eller andre.
Jo vel kunne de da have valgt en pose med frugt, rosiner osv.
Men så igen vil jeg tro de altid kan rende ind i problemer.
Der er jo også børn der ikke tåler mange slags frugt..

Ofte tror jeg vi skal huske og sige til os selv at tingene jo oftes er gjort i en rigitg god mening..

Anmeld

10. december 2008

Maria9990

Pia skriver:

Det er jo ens egen valg.

Det gør vi også her.
Jeg ELSKER selv sodavand. Og da jeg selv indtager det dagligt kan jeg ikke tillade mig og sidde og sige til mit barn at det er mega usundt og det må du ikke få osv.
Men vi er begge enige om, at de ting vi selv putter i vores mund, dem kan vi ikke sidde og sige hun ikke må få.
Hun får lov til at smage det hele, men stadig med måde og det har jeg det fint med.
Særlig da i denne måned.

Jeg er rimlig sikker på at de gjorde det i den bedste mening og bestem ikke for og træde på hverken jer eller andre.

Ofte tror jeg vi skal huske og sige til os selv at tingene jo oftes er gjort i en rigitg god mening..

Jeg er helt enig med dig !

Anmeld

10. december 2008

BellaT

Ja, du er lidt mærkelig.
Hvis det er fordi de ikke kan tåle det, så forstår jeg dig godt.
Men hvis det bare er fordi de ikke må få det pga din overbevisning, så forstår jeg det ikke.
Men jeg synes nu heller ikke at slik og sport hører sammen...
Jeg er slet ikke sukkerforskrækket, som du nok kan læse. Slik hører ikke til i dagligdagen, men synes heller ikke man skal blive fanatisk.

Anmeld

10. december 2008

JasminsMoar88

Pia skriver:

Det er jo ens egen valg.

Det gør vi også her.
Særlig da i denne måned.

EKKO

Anmeld

10. december 2008

Stumpen

BellaT skriver:

Ja, du er lidt mærkelig.
Hvis det er fordi de ikke kan tåle det, så forstår jeg dig godt.
Men hvis det bare er fordi de ikke må få det pga din overbevisning, så forstår jeg det ikke.
Men jeg synes nu heller ikke at slik og sport hører sammen...
Jeg er slet ikke sukkerforskrækket, som du nok kan læse. Slik hører ikke til i dagligdagen, men synes heller ikke man skal blive fanatisk.

Jamen jeg er så enig med dig og Pia...

Og må lige tilføje at din sætning med "Men ellers synes jeg det lyder som om de fleste har et fornuftigt syn (efter min mening) til slik" får mig til at tænke på hvorfor spørge herinde, hvis du kun ønsker at blive bekræftet i at det du gjorde var det rigtige... For sådan lyder det for mig.. Men den tanke har jeg nu haft før, når folk spørger om noget, så det er ikke noget nyt
Anja..

Anmeld

10. december 2008

Balderson

Du er bestemt ikke mærkeligt..

Jeg synes nu heller ikke at gymnastik og slik høre sammen... Jeg har heller aldrig forstået at efter man lige har været til gymnastik, så kan man bagefter gå op i deres hyggerum og bestille grillmad... Det holder bare ikke...

Nu er min søn ikke så gammel, så slik er ikke aktuelt hjemme hos os.. Men vi har bestemt at han ikke skal have slik, sodavand, juice, is, kager osv.. de første år af hans liv...

For det første er der skrevet så mange aktikler om at sukker er så usundt for børn under 2 år...

Og der findes bare så meget andet man kan tilbyde sit barn..

Jeg synes også meget af det slik der findes er noget være skrammel.. Fyldt med alle mulige E nummere...

Anmeld

10. december 2008

finkedinke

Som udgangspunkt syntes jeg også at man kunne have sprunget slikket over når holdet består af børn i den aldersgruppe som dine børn er i og det immervæk er et gymnastikhold.Alternativt kunne have lavet en meget lille slikpose med bladet frugt og slik.
Er træneren på alder med vores forældre?? jeg syntes umiddelbart at sukker-opmærksomheden(forskrækkelsen?) hører vores generation til mere end det hører de ældre generationer til. Slikposerne helt sikkert givet i en god mening.

Jeg selv havde nok valgt det samme som dig, nemlig at give mit barn rosinerne eller måske 2-3 stykker slik og så tage resten med hjem.

Mine piger er nu 7 og 3½ og får de slikposer når vi er ude, så får de gerne lov at vælge et par stykker, og så tager vi resten med hjem og gemmer til fredagsslik eller til et tidspunkt der ikke er lige før sengetid:-)
Det er pigerne vant til og der er ingen sure miner.

En ganske anden ting der gør mig irriteret, og gør at jeg vælger at mine børn får slik i det jeg mener er fornuftige mængder, er at der reelt ikke er noget 100% godt alternativ til slik. Meget af den "sunde" slik er også fuld af kemi og skidt og møg. F.eks. er der svovl i tørrede abrikoser, der er svampegifte i rosiner, figenstænger er smækfuld af frugtsukker og klistrer til tænderne osv...
Derfor har vi hos os en regel om at vi serverer alt med måde, både sundt og usundt.

Berith

Anmeld

10. december 2008

Miamaja

Heidi Bakke skriver:

ja, for sådan følte jeg sgu igår da vi var til juleafslutning til gymnastik.

Vi havde lavet gymnastik den første halve time, så skulle der lige ryddes op, og så skulle vi julehygge. Det lød jo meget godt... MEEEEN så kommer træneren rundt med en kæmpe sæk med store slikposer i.... Jeg mener rigtig store... Og så er det jo så at jeg måske bliver mærkelig. For mine børn der er 2 år (blev i aug) får IKKE slik!!!!! Men de resterende 25 børn flår poserne op og ungerne propper i sig... Mine børn vil selvfølgelig også have, og jeg finder en pakke rosiner i bunden.... Derudover får de en lille tår juice. Men Mikkel går fuldstændig i spåner.. Moderen ved siden af mig spørg hvad der er galt... Jeg siger at de ikke får slik.... Hun svare så at det gør hendes datter normalt heller ikke, men det er jo jul.... Jeg er sgu ligeglad med det er jul....
Nå men er jeg mærkelig????
De får popcorn, rosiner, saltede majs, tørret frugt og is... Men IKKE slik... altså vingummi, lakrids, karameller, og alt det andet børneslik.... endnu!!!!
Jeg følte mig som den ondeste mor... og vi var nød til at gå før tid....
Kan bare ikke forstå hvorfor de ikke kommer med en pose med mandariner, rosiner ol.????
ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV!!!!

Giv mig jeres mening!!!!

Tak!!!
Heidi med Jeppe og Mikkel 2 år og 3 mdr!!!!

synes du er en dejlig mor. de smaa born savner det jo ikke og alt det sukker kan jeg ikke se hvad gavner min faar heller ikke slik for han er over 2 aar og helst 3 aar. naar vi er ude siger jeg ogsaa fra og giver ham andet

jeg vammes naar jeg ser modre med et barn paa 1 aar sidde og give dem en masse slik og andet sukker stas. de behover det jo slet ikke..

Anmeld

10. december 2008

Mette+Mathias

synes måske heller ik lige det passer sig lejligheden at dele slik ud til en sports ting...
Men synes også man skal passe på ik at blive hysterisk omkring det med slik og uvaner, alt med måde, men det behøves da ik at forbudes HELT... ik i vores verden ihvertfald

Catrine har lige delt mælke drenge ud i vuggeren til sin 1 års fødselsdag og Caroline mini flødeboller i børnehaven og det synes jeg er okay... så længe det ik er hver og hver anden dag eller 10 af gangen

Faktisk har vi en lang periode haft guf fremme i en skål herhjemme,,, noget som Caroline ik overfaldt, men måske nuppede et par stykker af i løbet af en weekend.. nu har det så ik været fremme noget tid, fordi jeg ved de hygger lidt mere i børnehaven denne måned end ellers, og nu er hun bare slet ik til at styre når der så endelig er guf i weekenden.... så tror sgu godt se selv kan få et ret fornuftigt forhold til det, hvis man som forældre ik er fuldstændig fanatisk omkring det.

Catrine er dog lidt utilfreds med der kun er 1 stykke choko i julekalenderen hver dag

Med "mælkedrenge", - mener du så 1/4 letmælk eller mælkesnitter????? Hvis du mener mælkesnitter, vil jeg lige sige at jeg synes det er dybt forargeligt at putte den slags bras i andre menneskers børn, uden de har haft en chance for at vide det i forvejen og sige fra.

"Mælke"snitter, - det er godtnok minimalt hvad der er i af mælk, - men til gengæld er der MEGET sukker!!

Jeg synes en mælkesnitte er noget af de værste man kan give sine børn, - ikke kun fordi det er allerhelvedes usundt (for det er slik jo også, men fordi det bilder forældre (som enten ikke ved bedre/tror på hvad reklamerne siger/eller fortrængerf det) at det er SUNDT?!?!?

Mine børn (4 år og 13 år) får IKKE mælkesnitter og har aldrig fået det (jo, den store fik en af farmor engang, men der blev talt med store bogstaver bagefter!!), og selvom den mindste ser andre have det med i madpakken(!!!) og beder om det nogle gange, så kunne det aldrig falde mig ind at købe dem. I mine øjne er det en falliterklæring at putte dem i indkøbskurven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.