Jeg undrer mig meget over jeres forening i den her forbindelse.
Jeg har selv gennem mange år været frivillig instruktør i såvel fodbold, håndbold og springgymnastik og har også haft børnehold - dog ikke de helt små.
Jeg har ved gud aldrig holdt en juleafslutning, eller afslutning i det hele taget, hvor der har været delt slikposer ud.
Jeg er af den overbevisning at sundhed og idræt hører sammen, hvilket sikker noget nær 100% af Danmarks befolkning sikkert også har. Derfor mener jeg ikke at en kæmpe slikpose hører hjemme til en juleafslutning, og da slet ikke til så små børn.
Jeg har altid brugt en pose med noget frisk frugt og måske lidt pebernødder.
Vi befinder os trods alt i et samfund hvor der er ekstremt meget fokus på børns overvægt, sundhed og trivsel og jeg bliver rent faktisk harm, når en forening på den måde ikke lever op til det ansvar som jeg mener de har i forbindelse med hele sundhedsdebatten.
Vores egen søn (der pt. kun er 4 mdr.) skal så absolut heller ikke fodres med slik og kage i tide og utide. Jeg ved at vi får en kamp med mine egne forældre hvad det angår, men det er en kamp som jeg gerne tager - uanset udfaldet!
De må simpelthen acceptere at vi vil opdrage vores søn til at føre en sund livsstil, da der i forvejen er både astma og diabetes i familien.
Vi vil ikke være komplet hysteriske og altid nægte ham at få slik eller kage, men han skal ikke lære at hver gang man er hos bedsteforældrene, så er der slik, kage eller dessert. Noget som mine forældre har været alt for gode til ift. mine nevøer og min niece.
Der var én der skrev "alt med måde" og det kan jeg kun tilslutte mig, og jeg forstår ganske enkelt heller ikke de famnilier hvor julen skal gå op i et gigantisk ædegilde i stedet for at hygge med familien.
Jeg håber i den grad at du kan være standhaftig og stå imod presset ligesom jeg selv håber at vi selv kan det når den tid kommer.
Men summa summarum - jeg synes IKKE du er mærkelig!
Anmeld