Er jeg mærkelig???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.168 visninger
39 svar
0 synes godt om
10. december 2008

Heidi B

ja, for sådan følte jeg sgu igår da vi var til juleafslutning til gymnastik.

Vi havde lavet gymnastik den første halve time, så skulle der lige ryddes op, og så skulle vi julehygge. Det lød jo meget godt... MEEEEN så kommer træneren rundt med en kæmpe sæk med store slikposer i.... Jeg mener rigtig store... Og så er det jo så at jeg måske bliver mærkelig. For mine børn der er 2 år (blev i aug) får IKKE slik!!!!! Men de resterende 25 børn flår poserne op og ungerne propper i sig... Mine børn vil selvfølgelig også have, og jeg finder en pakke rosiner i bunden.... Derudover får de en lille tår juice. Men Mikkel går fuldstændig i spåner.. Moderen ved siden af mig spørg hvad der er galt... Jeg siger at de ikke får slik.... Hun svare så at det gør hendes datter normalt heller ikke, men det er jo jul.... Jeg er sgu ligeglad med det er jul....
Nå men er jeg mærkelig????
De får popcorn, rosiner, saltede majs, tørret frugt og is... Men IKKE slik... altså vingummi, lakrids, karameller, og alt det andet børneslik.... endnu!!!!
Jeg følte mig som den ondeste mor... og vi var nød til at gå før tid....
Kan bare ikke forstå hvorfor de ikke kommer med en pose med mandariner, rosiner ol.????
ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV ØV!!!!

Giv mig jeres mening!!!!

Tak!!!
Heidi med Jeppe og Mikkel 2 år og 3 mdr!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2008

Marie;-)

Lyder tåbeligt at de vælger sådanne poser til så små børn. De ville blive lige så glade for en pose med en clementin, en pakke rosiner og måske et par pebernødder.

Men måske i skulle fortælle det i foreningen? De gør det jo sikkert i en god mening... Bare en misforstået god mening!

Anmeld

10. december 2008

lonemus

Du er IKKE mærkelig

Mine børn (2½ år og 1½ år) spiser heller ikke slik - og jeg ville være blevet meget sur, hvis jeg havde været i din situation. Jeg syntes bare i disse tider, hvor der er mange delte meninger omkring slik og ikke slik, så burde de ved sådan et arrangement fordele det lidt . altså både sundt, men også lidt usundt, og måske heller ikke kæmpe poser!

Her spiser vi mange clementiner/mandariner, rosiner, riskiks - og de er begge tosset med kanelgilfer, som de mine børn får, hvis er på besøg eller har gæster osv.
Jeg gik faktisk en gang og spiste en vingummi - en stor én. Den ville børnene så lige prøve at smage en bid af, men de spyttede det begge ud og gik videre. De var helt ligeglade med det - hvis de får kinderæg af familien, pakker de den op og giver mig chokoladen, mens de har mere travlt med legetøjet. Så de gider det ikke - endnu, den tid skal jo nok komme

Men nej, du er ikke mærkelig!

Lone

Anmeld

10. december 2008

Annikaa

Ej altså jeg synes du bare du er super sej. Synes det er flot at du holde fast.

Jeg har godt nok kun en søn på 3 måender. Men havde tænkt os at gøre lidt ligesom jer. Sukker er ikke godt på nogen måde. Især ikek når de er så små. Men spørgsmålet bliver nok, om vi kan stå fast, for tror det bliver sværet. Og kommer nok også ud for sådanne situationer du lige har været. Men tænk på at du gør det der er bedst for dine børn.

Jeg synes du er sej. Håber vi har samme viljestyrke som du har når vi skal til at kæmpe med sukkeren..

Hilsen Annika

Anmeld

10. december 2008

lonemus

Annikaa skriver:

Ej altså jeg synes du bare du er super sej. Synes det er flot at du holde fast.

Jeg har godt nok kun en søn på 3 måender. Men havde tænkt os at gøre lidt ligesom jer. Sukker er ikke godt på nogen måde. Især ikek når de er så små. Men spørgsmålet bliver nok, om vi kan stå fast, for tror det bliver sværet. Og kommer nok også ud for sådanne situationer du lige har været. Men tænk på at du gør det der er bedst for dine børn.

Jeg synes du er sej. Håber vi har samme viljestyrke som du har når vi skal til at kæmpe med sukkeren..

Hilsen Annika

Hej Anikaa!

Jeg ville bare lige fortælle dig, at du skal være forberedt på megen kritik! Dog skal du alligevel stå fast, du gør det netop for dit barn.

Min familie har tænkt meget mærkeligt om os, og det har taget dem 2 år at accepterer det. Nu spørg os først, om de må smage osv.
Men for os er det vigtigt, at vores børn får et meget naturligt og afslappet forhold til alt hvad der hedder slik og kage. De har ikke smagt så meget endnu, men de skal lære alt med måde.......og at slik ikke skal forbindes med hygge! Vi spiser aldrig noget foran tv'et, fordi det har altid været min last. Min familie forbinder julen med ædegilde, i stedet for hygge med familien. Dét syntes jeg jo er helt forkert, og det skal mine børn lære. De skal spise for at leve, ikke leve for at spise.

Men, mange syntes man er fanatisk osv., måske....men jeg har altid selv haft et skidt forhold til mad, og det skal mine børn ikke opleve.

Så væ standhaftig, sp kan du sagtens give dit barn den gode ballast med i rygsækken

Lone

Anmeld

10. december 2008

netdaddy

Jeg undrer mig meget over jeres forening i den her forbindelse.

Jeg har selv gennem mange år været frivillig instruktør i såvel fodbold, håndbold og springgymnastik og har også haft børnehold - dog ikke de helt små.

Jeg har ved gud aldrig holdt en juleafslutning, eller afslutning i det hele taget, hvor der har været delt slikposer ud.
Jeg er af den overbevisning at sundhed og idræt hører sammen, hvilket sikker noget nær 100% af Danmarks befolkning sikkert også har. Derfor mener jeg ikke at en kæmpe slikpose hører hjemme til en juleafslutning, og da slet ikke til så små børn.

Jeg har altid brugt en pose med noget frisk frugt og måske lidt pebernødder.

Vi befinder os trods alt i et samfund hvor der er ekstremt meget fokus på børns overvægt, sundhed og trivsel og jeg bliver rent faktisk harm, når en forening på den måde ikke lever op til det ansvar som jeg mener de har i forbindelse med hele sundhedsdebatten.

Vores egen søn (der pt. kun er 4 mdr.) skal så absolut heller ikke fodres med slik og kage i tide og utide. Jeg ved at vi får en kamp med mine egne forældre hvad det angår, men det er en kamp som jeg gerne tager - uanset udfaldet!
De må simpelthen acceptere at vi vil opdrage vores søn til at føre en sund livsstil, da der i forvejen er både astma og diabetes i familien.
Vi vil ikke være komplet hysteriske og altid nægte ham at få slik eller kage, men han skal ikke lære at hver gang man er hos bedsteforældrene, så er der slik, kage eller dessert. Noget som mine forældre har været alt for gode til ift. mine nevøer og min niece.

Der var én der skrev "alt med måde" og det kan jeg kun tilslutte mig, og jeg forstår ganske enkelt heller ikke de famnilier hvor julen skal gå op i et gigantisk ædegilde i stedet for at hygge med familien.

Jeg håber i den grad at du kan være standhaftig og stå imod presset ligesom jeg selv håber at vi selv kan det når den tid kommer.

Men summa summarum - jeg synes IKKE du er mærkelig!

Anmeld

10. december 2008

jolu

Synes heller ikke du er mærkelig, dog mener jeg ikke at man skal være fanatisk......2 år er for lille i min verden til slik,- men lidt kage, saft til helt særlige lejligheder det får jeg ikke grå hår af......

Anmeld

10. december 2008

Janep

jeg syns slet ikk du er mærkelig.. Kan da slet ikk se hva en stor pose med masser af usundt slik har at gøre til en gymnastikafslutning for små børn.

Jeg har besluttet at min datter ikke ska ha slik før hun selv ber om det. Og når den tid kommer så blir det nok noget m fedagsslik og så alt med måde self

Jeg ved jeg kommer til at kæmpe med samtlige bedsteforældre og håber at jeg kan stå fast.

men syndes ihvertfald ikke du er mærkelig. Jeg ville heller ikke ha givet mine børn noget hvis det var mig.

Anmeld

10. december 2008

fam.4xc

synes måske heller ik lige det passer sig lejligheden at dele slik ud til en sports ting...
Men synes også man skal passe på ik at blive hysterisk omkring det med slik og uvaner, alt med måde, men det behøves da ik at forbudes HELT... ik i vores verden ihvertfald

Catrine har lige delt mælke drenge ud i vuggeren til sin 1 års fødselsdag og Caroline mini flødeboller i børnehaven og det synes jeg er okay... så længe det ik er hver og hver anden dag eller 10 af gangen

Faktisk har vi en lang periode haft guf fremme i en skål herhjemme,,, noget som Caroline ik overfaldt, men måske nuppede et par stykker af i løbet af en weekend.. nu har det så ik været fremme noget tid, fordi jeg ved de hygger lidt mere i børnehaven denne måned end ellers, og nu er hun bare slet ik til at styre når der så endelig er guf i weekenden.... så tror sgu godt se selv kan få et ret fornuftigt forhold til det, hvis man som forældre ik er fuldstændig fanatisk omkring det.

Catrine er dog lidt utilfreds med der kun er 1 stykke choko i julekalenderen hver dag

Anmeld

10. december 2008

Stumpen

Min datter er 2 og hun får slik.. Hver fredag er hun med nede i koisken og blande en (Lille) pose bland-selv-slik til når vi ser disney-show.. Er vi nogen steder på besøg, hvor der er slik, så må hun også godt få..

Men smag og behag er forskelligt, jeg synes måske bare det er lidt synd for ungerne når forældrene siger nej og de kan se andre børn må spise slik..

Til mathildes fødselsdag havde vi boller og kage-tog på bordet.. Alle unger (alder 2-5 år) får en bolle som os voksne, men snart får ungerne på min side (altså mine nevøer og niecer) lov at få et stykke kage, mens de to unger på min kærestes side skal spise deres boller op... Hvilket jeg egentlig også mener er det rigtige at gøre, men det er svært for børn (Vil jeg mene) at se på at andre børn må, når de ikke må fordi deres forældre har principper...

Ved ikke helt om jeg har fået mig formuleret så det er forståeligt, eller så min pointe kommer ud, men nu har jeg da forsøgt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.