Er jeg mærkelig???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2008

Mette+Mathias

Pia skriver:

JEg syntes det er fint at du ike vil lade dine børn spise slik.
Det er jo ens egen valg.
Og ja man vil altid møde mange underlige meninger omkring det.

Det gør vi også her.
Men det gør vi så fordi vi er i modsatte bane.
Jeg nægter ikke mit barn slik, kager , sodavand osv.
Jeg ELSKER selv sodavand. Og da jeg selv indtager det dagligt kan jeg ikke tillade mig og sidde og sige til mit barn at det er mega usundt og det må du ikke få osv.
Hun får det ikke hver dag. Langt fra.
Jo et glas juice får hun hver dag. Men ikke slik osv.
Men vi er begge enige om, at de ting vi selv putter i vores mund, dem kan vi ikke sidde og sige hun ikke må få.
Hun får lov til at smage det hele, men stadig med måde og det har jeg det fint med.
Særlig da i denne måned.

At idræts foreningen uddeler det, ja det er vel op til dem.
Jeg er rimlig sikker på at de gjorde det i den bedste mening og bestem ikke for og træde på hverken jer eller andre.
Jo vel kunne de da have valgt en pose med frugt, rosiner osv.
Men så igen vil jeg tro de altid kan rende ind i problemer.
Der er jo også børn der ikke tåler mange slags frugt..

Ofte tror jeg vi skal huske og sige til os selv at tingene jo oftes er gjort i en rigitg god mening..

Tror nok slik skader flere børn end frugt gør?? Har egentlig ikke rigtig hørt om frugtallergi??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2008

A.

Mette+Mathias skriver:

Tror nok slik skader flere børn end frugt gør?? Har egentlig ikke rigtig hørt om frugtallergi??

har du ikke hørt om frugtallergii? det er mange som er allergisk over jordbær eller appelsiner eller andet frugt

Anmeld

10. december 2008

fam.4xc

Mette+Mathias skriver:

Med "mælkedrenge", - mener du så 1/4 letmælk eller mælkesnitter????? Hvis du mener mælkesnitter, vil jeg lige sige at jeg synes det er dybt forargeligt at putte den slags bras i andre menneskers børn, uden de har haft en chance for at vide det i forvejen og sige fra.

"Mælke"snitter, - det er godtnok minimalt hvad der er i af mælk, - men til gengæld er der MEGET sukker!!

Jeg synes en mælkesnitte er noget af de værste man kan give sine børn, - ikke kun fordi det er allerhelvedes usundt (for det er slik jo også, men fordi det bilder forældre (som enten ikke ved bedre/tror på hvad reklamerne siger/eller fortrængerf det) at det er SUNDT?!?!?

Mine børn (4 år og 13 år) får IKKE mælkesnitter og har aldrig fået det (jo, den store fik en af farmor engang, men der blev talt med store bogstaver bagefter!!), og selvom den mindste ser andre have det med i madpakken(!!!) og beder om det nogle gange, så kunne det aldrig falde mig ind at købe dem. I mine øjne er det en falliterklæring at putte dem i indkøbskurven.

ROLIG NU!!!!!

med mælke dreng mener jeg en god gammel dags ispind der hedder mælkedreng - kender du ik dem?? en lille rund is pind....

I vores børnehave har man ik mælkesnitter osv med, men det afholder mig ik fra at gi Caroline lov til at få en engang hver 2 måned eller sådan

Anmeld

10. december 2008

Loggidut

altså...en juletræsfest er en juletræsfest...og jeg har aldrig været til en juletræsfest hvor der ikke blev delt slik ud...dertil kommer der jo også kager, æbleskiver med syltetøj og hvad har vi ellers...

man er nok nød til at forvente at der bliver delt sådan noget ud til sådan en fest, og kan man ikke lide det...så bør man blive væk..set med mine øjne...uden at banke dig oven i hovedet, så er det nok mest dig som har dummet dig...for inden du hev dine unger til sådan en fest, skulle du havde sat dig ind i det...og eftersom jeg mener du har jokket lidt ved siden af her (stadig uden at dunke dig oven i hovedet) synes jeg også det er synd at børnene bøder for det...

hvis nu det er sådan at børnene ikke kan tåle det kan jeg forstå det, men det er dit valg de ikke skal spise slik...og så er det måske en god ide ikke at slæbe dem hen hvor slikket er...

vi har lige været til julestue med dagplejerne og der blev også delt slik ud, selv om nogle unger var helt små...det er sådan det forgår til en juletræsfest...det undre mig bare det kan komme bag på dig?

Anmeld

10. december 2008

Pia

Hi hi Trine.. Har du fået fødselsdags kuller??
Det var ikke en juletræs fest, men afslutning til gymnastik de havde været til

Ang frugt allergi, så er det faktisk meget udbredt.
Selv tåler jeg ikke så godt appelsiner.
Mange kan ikke tåle appelsiner, jordbær, hindbær , kiwie og abrikoser.
Så det er faktisk udbredt ..

Men vores valg er forskellige..

Som sagt vil jeg ikke afskære mit barn fra ting jeg selv spiser.
Det vil være det samme hvis jeg røg ( det gør jeg ikke) så kan jeg da ikke moral prædike for mit barn at det ikke må ryge..
Det syntes jeg er dobbelt moralsk.

Men tror ikke på at slik og andre "usunde" sager skader børn , når bare det hele bliver indtaget i fornuftige mængder.
Ingen tvivl om at alt skal styres med måde.. Men det gælder jo altså alt slags mad.,

Anmeld

10. december 2008

fam.4xc

Pia skriver:

Hi hi Trine.. Har du fået fødselsdags kuller??
Det var ikke en juletræs fest, men afslutning til gymnastik de havde været til

Ang frugt allergi, så er det faktisk meget udbredt.
Selv tåler jeg ikke så godt appelsiner.
Mange kan ikke tåle appelsiner, jordbær, hindbær , kiwie og abrikoser.
Så det er faktisk udbredt ..

Men vores valg er forskellige..

Som sagt vil jeg ikke afskære mit barn fra ting jeg selv spiser.
Det vil være det samme hvis jeg røg ( det gør jeg ikke) så kan jeg da ikke moral prædike for mit barn at det ikke må ryge..
Det syntes jeg er dobbelt moralsk.

Men tror ikke på at slik og andre "usunde" sager skader børn , når bare det hele bliver indtaget i fornuftige mængder.
Ingen tvivl om at alt skal styres med måde.. Men det gælder jo altså alt slags mad.,

en ret fornuftig indstilling

I morgen har drille nissen en pose små sponser slikposer (dem til 0,50 øre) med til BH.... og det er jeg ret sikker på falder i god jord og at de sagens kan styre om de skal ha dem i morgen eller gemmes eller hvad de nu gør

Caroline og Catrine fik faktisk en pose hver efter maden og ingen af dem spiste dem op og der er måske 8 små bitte vingummier i, så mener som du at man ik skal være fanatisk, blot ha en fornuftig tankegang

Jeg har så super svært ved de forældre der nægter deres børn at smage på dit og dat, feks cola, når de selv indtager det lige overfor børnene....!! det er sgu dobbelmorralsk efter min mening.

Anmeld

10. december 2008

Heidi B

Hej igen....

Ja jeres meninger har da givet mig noget at tænke over... Og tror når jeg ringer og snakker med træneren at jeg ikke vil være så firkantet, og måske foreslå at der ud over slikposen også skal være lidt frugt....
Og Loggidut, du har ret i at når man slæber sine unger til juletræsfest må man ligesom tage hvad der kommer... Derfor har de heller ikke været til en decideret juletræsfest i år... Vi venter til næste år....
Og jeg har da tænkt over nu, at det absolut er vores valg at de ikke får slik, men ellers synes jeg ikke jeg er sart. De får kage, dog ikke Mikkel, chips, popcorn, rosiner og tørret frugt!!!!
Så måske får de en enkelt lille chokolade nisse.... Det er jo jul!!!!!

Men endnu engang tak for ALLE jeres svar, positive og negative.... Og måske skrev jeg indlægget for at bliver bekræftet i at jeg gør tingene rigtigt... Vi vil jo alle det bedste for vores børn!!!!!!!

Heidi!!!!

Anmeld

10. december 2008

twinboys

Nemlig alt med måde...

Vi giver en sund og varieret kost, men vores børn har brug for at få noget sul på kroppen , de er 5 ½ år og vejer KUN 15kg så de er under deres vægtkurve....

Derfor får de dessert hver aften efter deres aftensmad, i form af lidt usundt... De ved også godt at det er for at få nogle gram på dem...

Det behøver ikke kun være slik det er også mange andre ting med gode kalorier i...

Vores drenge var 4år inden de begyndte at vise bare lidt interesse for slik... De drikker heller ikke sodavand... Vil helst have vand og mælk... Men når vi får risengrød, ja så får vi rød saftevand ( fun light )

Majbritt

Anmeld

10. december 2008

Loggidut

Heidi Bakke skriver:

Hej igen....

Ja jeres meninger har da givet mig noget at tænke over... Og tror når jeg ringer og snakker med træneren at jeg ikke vil være så firkantet, og måske foreslå at der ud over slikposen også skal være lidt frugt....
Og Loggidut, du har ret i at når man slæber sine unger til juletræsfest må man ligesom tage hvad der kommer... Derfor har de heller ikke været til en decideret juletræsfest i år... Vi venter til næste år....
Og jeg har da tænkt over nu, at det absolut er vores valg at de ikke får slik, men ellers synes jeg ikke jeg er sart. De får kage, dog ikke Mikkel, chips, popcorn, rosiner og tørret frugt!!!!
Så måske får de en enkelt lille chokolade nisse.... Det er jo jul!!!!!

Men endnu engang tak for ALLE jeres svar, positive og negative.... Og måske skrev jeg indlægget for at bliver bekræftet i at jeg gør tingene rigtigt... Vi vil jo alle det bedste for vores børn!!!!!!!

Heidi!!!!

ja ok, jeg læste det som en juletræsfest...sorry...men kan nu godt lide du alligevel er mildnet lidt op...

rigtig dejlig jul til dig og sin familie!

Anmeld

10. december 2008

Mette+Mathias

agnieszka skriver:

har du ikke hørt om frugtallergii? det er mange som er allergisk over jordbær eller appelsiner eller andet frugt

Nej, det har jeg faktisk ikke, men så blev jeg så klog *S*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.