at stoppe med at amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

Anonym trådstarter

MetteS81 skriver:

Puha, hvor kan jeg bare godt forstå dig!  Jeg ammede min pige til hun var 5-6 uger sådan ca...måtte stoppe pga 3 x brystbetændelse og så var en del af min venstre brystvorte simpelthen gnavet af! Synes det var SÅ svært at sige højt at jeg ikke længere ville amme! Alle omkring mig sagde jo at det var for det bedste at amme, men jeg var bare slet ikke glad for det...det handlede ikke kun om brystbetændelserne, jeg syntes desværre slet ikke det var noget for mig det med amningen...ku ik lide fornemmelsen af mælken derinde osv. Min SP og min læge sagde til mig at NU havde jeg vist forsøgt rigeligt, og at det vigtigste var at  jeg var glad, for det ville gøre mit barn og mit familieliv gladere  Man skal NYDE at være mor, det skal ikke være en pine hver gang den lille skal have mad...når jeg læser det du skriver herinde så synes jeg det er på tide - og også HELT iorden - at du stopper amningen og giver MME istedet. Beslutningen er svær at tage, men tror du vil blive meget gladere og utrolig lettet over det bagefter... 

Det at man ikke ammer kan være sådan et tabu, men når du får det bedre vil du være ligeglad med det. Desuden synes jeg også at det er helt ok at stoppe med amningen "bare" fordi man ikke kan lide det...amning skal være hygligt, og er det ikke det vil dit barn kunne mærke det på dig, og det er jo heller ikke rart.

Håber du finder ud af hvad der er bedst for dig og at alt går godt  

dejligt at læse dit svar. - det bare med at tag skridet og sige at man stopper amning, min sp ville gerne jeg forsætter .. selvom jeg ikk kan finde hyggen i det.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

ved den måde, laur du os mere mælk og det er jo ikk menigen..

Ja, det ved jeg. Troede bare det var selve det at amme du ikke brød dig om. Men så dur det jo ikke.

Synes da bare du skal give mme så.

Anmeld

28. juni 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

ved den måde, laur du os mere mælk og det er jo ikk menigen..

Nej nej du laver ikke mere ved at malke ud, kun hvis du OGSÅ ammer samtidig. Faktisk danner du mindre ved udpumning, fordi det stimulere mindre end baby gør.

Anmeld

28. juni 2011

Mi

Jeg har ikke brudt mig om at amme og er stoppet tidlig. Ikke fordi der egentlig var problemer, for jeg har haft rigeligt med mælk og børnene har været dygtige suttere. Men jeg kan virkelig ikke lide det, så jeg stoppede. Det har jeg aldrig fortrudt! Det var helt sikkert den helt rigtige beslutning for vores familie.

Det er helt ok at fravælge amning, der er jo nogle gode alternativer idag.

Anmeld

29. juni 2011

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

baby blev jo født 7uger for tidligt, ville baby så ikke stadig have stort behov for mit mælk ? - har en del i fryseren af mit eget.

DET vil Jeg ikke mene baby vil have .
Nogen mennesker ammer feks slet ikke og deres børn er vel fungerende alligevel .

Anmeld

29. juni 2011

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Ja, det ved jeg. Troede bare det var selve det at amme du ikke brød dig om. Men så dur det jo ikke.

Synes da bare du skal give mme så.

har fået brystbetændelse og en dårlig start på det med at amme.. så overskudet og lysten er ikk så stor efterhåden .

Anmeld

29. juni 2011

Anonym trådstarter

Pernille08 skriver:

DET vil Jeg ikke mene baby vil have .
Nogen mennesker ammer feks slet ikke og deres børn er vel fungerende alligevel .

ja du har ganske ret

Anmeld

29. juni 2011

Anonym trådstarter

Mi skriver:

Jeg har ikke brudt mig om at amme og er stoppet tidlig. Ikke fordi der egentlig var problemer, for jeg har haft rigeligt med mælk og børnene har været dygtige suttere. Men jeg kan virkelig ikke lide det, så jeg stoppede. Det har jeg aldrig fortrudt! Det var helt sikkert den helt rigtige beslutning for vores familie.

Det er helt ok at fravælge amning, der er jo nogle gode alternativer idag.

okey, så du var ligeglad med folks mening ? .. kan jo se dine børn har det ganske fint alligevel

Anmeld

29. juni 2011

Sofia24

Anonym skriver:

har i ammet hvor i stoppet tidligt (10uger er barnet), men fortrød det senere? - hvis i ikke rigtig kunne se det fantastiske i at amme, ville i så stoppe? hvis i havde fået en hård start på det med amning.. og aldrig rigtig fundet glæden i det.. eller er man for egoisk ved at have det sådan.

(undskyld stave fejl)

håber i ville dele ud af jeres erfaringere..

Kan du bruge flere svar? Anyways...

Altså vi kæmpede 5 dage på sygehuset efter fødslen for at få Silas til at amme hos mig (det var et brændende ønske), men det lykkedes aldrig mens vi var der... Og jeg var knust!

Jeg besluttede at han skulle have mit mælk alligevel - så længe der var noget - og DET VAR DER! Så manden kørte ud og købte en elektrisk brystpumpe, som jeg brugte hver 3. time døgnet rundt de første 3 mdr af han liv Jeg var også oppe om natten for at malke, selvom resten af familien sov...
I løbet af de 3 mdr havde vi "øvet" lidt amning og han havde da taget ved et par gange hos mig, men ville efterfølgende ikke igen... Indtil den dag han blev 3 mdr gammel, så tog han ved igen og igen og igen...

Det var den fedeste sejrs-rus at sidde der og amme sin dreng efter 3 måneders udmalkning!!

Så amningen KAN lykkes, på trods af start-vanskeligheder, men jeg har heller aldrig lidt af smerter ved amningen mm - som jeg ved mange kæmper med - og så kan man spørge sig selv om det er det hele værd! Det var det for mig

Men det er op til dig hvad du (og barnet) kan og vil holde til...

Håber det kunne give lidt stof til eftertanke

Anmeld

29. juni 2011

Mi

Anonym skriver:

okey, så du var ligeglad med folks mening ? .. kan jo se dine børn har det ganske fint alligevel

Ja, mine børn har altid haft det fint, og jeg har faktisk ikke mødt tvære miner over at jeg stoppede. Mine sp har også støttet beslutningen. De sagde begge to, at først og fremmest skulle jeg være glad for at amme, og at jeg sagtens kunne stoppe. Jeg har været glad for at mine piger har fået modermæld den første måneds tid, der er jo mange gode ting i råmælken, men så er det også fint for mig at stoppe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.