Anonym skriver:
har i ammet hvor i stoppet tidligt (10uger er barnet), men fortrød det senere? - hvis i ikke rigtig kunne se det fantastiske i at amme, ville i så stoppe? hvis i havde fået en hård start på det med amning.. og aldrig rigtig fundet glæden i det.. eller er man for egoisk ved at have det sådan.
(undskyld stave fejl)
håber i ville dele ud af jeres erfaringere..
Kan du bruge flere svar?

Anyways...
Altså vi kæmpede 5 dage på sygehuset efter fødslen for at få Silas til at amme hos mig (det var et brændende ønske), men det lykkedes aldrig mens vi var der...

Og jeg var knust!
Jeg besluttede at han skulle have mit mælk alligevel - så længe der var noget - og DET VAR DER! Så manden kørte ud og købte en elektrisk brystpumpe, som jeg brugte hver 3. time døgnet rundt de første 3 mdr af han liv

Jeg var også oppe om natten for at malke, selvom resten af familien sov...
I løbet af de 3 mdr havde vi "øvet" lidt amning og han havde da taget ved et par gange hos mig, men ville efterfølgende ikke igen... Indtil den dag han blev 3 mdr gammel, så tog han ved igen og igen og igen...

Det var den fedeste sejrs-rus at sidde der og amme sin dreng efter 3 måneders udmalkning!!

Så amningen KAN lykkes, på trods af start-vanskeligheder, men jeg har heller aldrig lidt af smerter ved amningen mm - som jeg ved mange kæmper med - og så kan man spørge sig selv om det er det hele værd! Det var det for mig

Men det er op til dig hvad du (og barnet) kan og vil holde til...
Håber det kunne give lidt stof til eftertanke
Anmeld