at stoppe med at amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.743 visninger
52 svar
0 synes godt om
28. juni 2011

Anonym trådstarter

har i ammet hvor i stoppet tidligt (10uger er barnet), men fortrød det senere? - hvis i ikke rigtig kunne se det fantastiske i at amme, ville i så stoppe? hvis i havde fået en hård start på det med amning.. og aldrig rigtig fundet glæden i det.. eller er man for egoisk ved at have det sådan.

(undskyld stave fejl)

håber i ville dele ud af jeres erfaringere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

MortilCilas

Anonym skriver:

har i ammet hvor i stoppet tidligt (10uger er barnet), men fortrød det senere? - hvis i ikke rigtig kunne se det fantastiske i at amme, ville i så stoppe? hvis i havde fået en hård start på det med amning.. og aldrig rigtig fundet glæden i det.. eller er man for egoisk ved at have det sådan.

(undskyld stave fejl)

Altså, jeg ammer, og min søn er 5½ måned, og jeg ELSKER det. Men fik os en rigtig god start, lige fra han blev født af, suged han som han skulle, og det mætted ham også. Men kender flere der er stoppet, pågrund af de ikke kunne lide det, eller barnet har suged forkert, så de har haft ondt.

Anmeld

28. juni 2011

maria_wlt

Anonym skriver:

(undskyld stave fejl)

Jeg ammede Tristan i ca 2,5 mdr men var nød til at stoppe pga svamp, og jeg må indrømme at det på ingen måde gjorde mig noget. Det var slet ikke noget jeg nød. 

Med Ene er det heldigvis anderledes.. Nyder at amme

Men synes ikke du skal kæmpe til det står dig ud af halsen, hvis det virkelig ikke er noget du nyder..

Anmeld

28. juni 2011

Anonym trådstarter

Cilas skriver:

Altså, jeg ammer, og min søn er 5½ måned, og jeg ELSKER det. Men fik os en rigtig god start, lige fra han blev født af, suged han som han skulle, og det mætted ham også. Men kender flere der er stoppet, pågrund af de ikke kunne lide det, eller barnet har suged forkert, så de har haft ondt.

jeg kan bare ikke føle den glæde og lykke som nogen beskriver det .. jeg har det mest sådan at det bare skal overståes .. nyder at have baby tæt på, men selve amningen skal bare overståes..

Anmeld

28. juni 2011

Anonym trådstarter

maria_wt skriver:

Jeg ammede Tristan i ca 2,5 mdr men var nød til at stoppe pga svamp, og jeg må indrømme at det på ingen måde gjorde mig noget. Det var slet ikke noget jeg nød. 

Med Ene er det heldigvis anderledes.. Nyder at amme

Men synes ikke du skal kæmpe til det står dig ud af halsen, hvis det virkelig ikke er noget du nyder..

har haft en negativ tanke til det, siden jeg startet .. og jeg er både ramt at svamp og bryst betændelse i det ene bryst ..

Anmeld

28. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

(undskyld stave fejl)

Amning har aldrig rigtigt sagt mig noget, nåja..det er da meget hyggeligt, men de gener som jeg havde med brystbetændelse og hudløse brystvorter, fremmede ikke ligefrem begejstringen..og jeg var tilmed en elendig mælkeproducent. 

Mine 3 har fået hvad jeg havde..dvs den vigtige råmælk de første døgn og så er der iøvrigt blevet suppleret med mme med det samme, da jeg aldrig har haft så meget, at det kunne måles.
Så de har fået hvad jeg havde indtil mælken stoppede..og det gjorde den alle 3 gange fra den ene dag til den anden, da jeg fik min første mens efter 8 uger.

Det vigtigste er at du har fået givet råmælken, og det har du jo forlængst, så jeg synes da roligt du kan stoppe selvpineriet, hvis det er sådan du har det.
Vi er bare nogle der ikke er egnede som ammere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. juni 2011

MortilCilas

Anonym skriver:

jeg kan bare ikke føle den glæde og lykke som nogen beskriver det .. jeg har det mest sådan at det bare skal overståes .. nyder at have baby tæt på, men selve amningen skal bare overståes..

Mmh, det lyder som en 'sur' opgave. Nu har jeg nok lidt svært ved at sætte mig ind i det. Men jeg har også haft dage hvor jeg bare har tænkt, at nu ville jeg have min krop for mig selv. Men nu er MM det sundeste for de små, og det har gjort at jeg har haft endnu mere lyst til at amme.

Anmeld

28. juni 2011

Mor til 2 drenge og 2 piger

Hej.

Jeg har ammet alle min børn til de var mellem 2½ og 3 år og det har jeg haft en rigtig god med.

Men jeg syntes ikke man skal amme hvis man ikke har det godt med det. Det er jo ikke i modremælken en god mor sider.

Håber du måske kan bruge mit svar til lidt.

Anmeld

28. juni 2011

maria_wlt

Anonym skriver:

har haft en negativ tanke til det, siden jeg startet .. og jeg er både ramt at svamp og bryst betændelse i det ene bryst ..

Jeg ville stoppe hvis jeg var dig..

DU skal ikke tage det som andet end det er Nogen tager det tungt at de ikke kan amme, for det er jo det "man skal". Sådan har jeg det heldigvis ikke, så jeg stoppede med et kæmpe smil på læben 

Anmeld

28. juni 2011

maria_wlt

Anonym skriver:

Jeg ville stoppe hvis jeg var dig..

DU skal ikke tage det som andet end det er Nogen tager det tungt at de ikke kan amme, for det er jo det "man skal". Sådan har jeg det heldigvis ikke, så jeg stoppede med et kæmpe smil på læben 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.