at stoppe med at amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

mor 2010

Anonym skriver:

har i ammet hvor i stoppet tidligt (10uger er barnet), men fortrød det senere? - hvis i ikke rigtig kunne se det fantastiske i at amme, ville i så stoppe? hvis i havde fået en hård start på det med amning.. og aldrig rigtig fundet glæden i det.. eller er man for egoisk ved at have det sådan.

(undskyld stave fejl)

håber i ville dele ud af jeres erfaringere..

Trods dårlig start og det gør ondt HVER GANG, ammer jeg stadig min datter som snart bliver 7 mdr. Kan desvære slet ikke se det fantastiske i det som jeg hører fra så mange andre.

jeg har haft lyst til at stoppe mange gange men når jeg hører hvor meget indflydelse det har på hendes imunforsvar osv syns jeg det er bedre bare at bide smerten i mig, min datter skal jo have hvad der er bedst for hende

MEN synes overhovedet ikke det er egoistisk at stoppe. du skal gøre hvad du føler er bedst for dig selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

Anonym trådstarter

maria_wt skriver:

Jeg ville stoppe hvis jeg var dig..

DU skal ikke tage det som andet end det er Nogen tager det tungt at de ikke kan amme, for det er jo det "man skal". Sådan har jeg det heldigvis ikke, så jeg stoppede med et kæmpe smil på læben 

ville jo samtidligt mit barn det bedste . men har haft en hård start med det hele .. og er jo ikke interesseret i at folk skal rynke næse fordi jeg har mælken til at amme, men ikke synes om det .. hvor derimod der er nogen der gern ville amme, men ikk har mælken..

Anmeld

28. juni 2011

Anonym trådstarter

mor 2010 skriver:

Trods dårlig start og det gør ondt HVER GANG, ammer jeg stadig min datter som snart bliver 7 mdr. Kan desvære slet ikke se det fantastiske i det som jeg hører fra så mange andre.

jeg har haft lyst til at stoppe mange gange men når jeg hører hvor meget indflydelse det har på hendes imunforsvar osv syns jeg det er bedre bare at bide smerten i mig, min datter skal jo have hvad der er bedst for hende

MEN synes overhovedet ikke det er egoistisk at stoppe. du skal gøre hvad du føler er bedst for dig selv

børn der har fået modermælk erstatning er da ligeså gode, eller hvad man skal kalde det .. - og nogen siger jo at man ikke skal amme for hver en pris, og jeg har nu fået svamp og brystbetændelse i det ene bryst og skal på sygehuset imorgen fordi der er rester oppe i mig fra fødselsen

Anmeld

28. juni 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Amning har aldrig rigtigt sagt mig noget, nåja..det er da meget hyggeligt, men de gener som jeg havde med brystbetændelse og hudløse brystvorter, fremmede ikke ligefrem begejstringen..og jeg var tilmed en elendig mælkeproducent. 

Mine 3 har fået hvad jeg havde..dvs den vigtige råmælk de første døgn og så er der iøvrigt blevet suppleret med mme med det samme, da jeg aldrig har haft så meget, at det kunne måles.
Så de har fået hvad jeg havde indtil mælken stoppede..og det gjorde den alle 3 gange fra den ene dag til den anden, da jeg fik min første mens efter 8 uger.

Det vigtigste er at du har fået givet råmælken, og det har du jo forlængst, så jeg synes da roligt du kan stoppe selvpineriet, hvis det er sådan du har det.
Vi er bare nogle der ikke er egnede som ammere.

Kærligst
Sussie

nu har jeg svamp og lige fået brystbetændelse oveni det hele + jeg skal på sygehuset imorgen og scannes pga underlivssmerter og blødning.. og er ved at køre ned .. har dog massere af mælk men men men ..

Anmeld

28. juni 2011

Chr-Hei

Min dreng er knap en måned og det gik fint til at starte med han suttede om han skulle og tog ved samt meldte sig når han var sulten men måtte stoppe efter knap to uger da jeg simpelthen ikke kunne giver ham nok.. Han spiste allerede der godt 60 ml og jeg kunne malke 10 ud af gangen .. Forsøgte med brystpumpe hvor jeg sså gav ham mit først og supplerede op med erstatning men min sundhedsplejeske og jeg blev enige om at der var for meget arbejde ved det i forhold til hvad han fik ud af det så stoppede med det og han får nu kun erstatning og det fungere fint... Syntes det er rart engang imellem at andre kan give ham mad og det ikke altid hængere på mig...(:

Anmeld

28. juni 2011

Anonym trådstarter

Chr-Hei skriver:

Min dreng er knap en måned og det gik fint til at starte med han suttede om han skulle og tog ved samt meldte sig når han var sulten men måtte stoppe efter knap to uger da jeg simpelthen ikke kunne giver ham nok.. Han spiste allerede der godt 60 ml og jeg kunne malke 10 ud af gangen .. Forsøgte med brystpumpe hvor jeg sså gav ham mit først og supplerede op med erstatning men min sundhedsplejeske og jeg blev enige om at der var for meget arbejde ved det i forhold til hvad han fik ud af det så stoppede med det og han får nu kun erstatning og det fungere fint... Syntes det er rart engang imellem at andre kan give ham mad og det ikke altid hængere på mig...(:

du har jo en grund til ikke at kunne amme, det har jeg ikke, jo manglende glæde ved at amme ..

Anmeld

28. juni 2011

Sofia

Jeg stoppede ret hurtigt, men det var ikke med min gode vilje. Amningen kom aldrig op at køre, selvom jeg kæmpede en brav kamp. Men hvis du ikke har lyst til at amme så synes jeg du skal gøre som du føler er rigtigst! Dit barn fortjener en glad mor med overskud

Anmeld

28. juni 2011

mor 2010

Anonym skriver:

børn der har fået modermælk erstatning er da ligeså gode, eller hvad man skal kalde det .. - og nogen siger jo at man ikke skal amme for hver en pris, og jeg har nu fået svamp og brystbetændelse i det ene bryst og skal på sygehuset imorgen fordi der er rester oppe i mig fra fødselsen

efter hvad jeg altid har fået af vide får barnet noget der styrker imunforsvaret gennem modermælk som ikke er i modermælkserstatning. om det er sandt eller ej skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige, jeg er bare en tosse omkring sådan noget så derfor vil jeg hellere bide det i mig.

men du har helt ret i man ikke skal amme for enhver pris. man skal gøre hvad man selv føler er bedst

lyder også som en rigtig træls omgang du er ved at skal igennem håber det er hurtig overstået på sygehuset så du kan blive frisk og nyde dit barn

vil lige pointere at jeg absolut ikke mener der er noget som helst galt i at give flaske istedet for at amme, er vist bare dårlig til at formulere mig.

Anmeld

28. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

nu har jeg svamp og lige fået brystbetændelse oveni det hele + jeg skal på sygehuset imorgen og scannes pga underlivssmerter og blødning.. og er ved at køre ned .. har dog massere af mælk men men men ..

Puuhha..ja din stakkels lille krop har det da hårdt.
Det er jo svært at råde dig..måske var det en ide, at snakke med dem om det hvis du alligevel skal snakke med en læge på sygehuset i morgen, hvad de vil råde dig til.

Anmeld

28. juni 2011

Minmio

Jeg ammede min søn kun i 10 dage, men havde ikke mælk nok derfor fik han mme ved siden af. Efter 2-3 dage forsvandt min mælk helt

Den første uge gik vildt godt med amningen, derefter gad mine bryster ikke mere.

Det samme skete da jeg fik min datter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.