Puha, hvor kan jeg bare godt forstå dig!
Jeg ammede min pige til hun var 5-6 uger sådan ca...måtte stoppe pga 3 x brystbetændelse og så var en del af min venstre brystvorte simpelthen gnavet af! Synes det var SÅ svært at sige højt at jeg ikke længere ville amme! Alle omkring mig sagde jo at det var for det bedste at amme, men jeg var bare slet ikke glad for det...det handlede ikke kun om brystbetændelserne, jeg syntes desværre slet ikke det var noget for mig det med amningen...ku ik lide fornemmelsen af mælken derinde osv. Min SP og min læge sagde til mig at NU havde jeg vist forsøgt rigeligt, og at det vigtigste var at jeg var glad, for det ville gøre mit barn og mit familieliv gladere
Man skal NYDE at være mor, det skal ikke være en pine hver gang den lille skal have mad...når jeg læser det du skriver herinde så synes jeg det er på tide - og også HELT iorden - at du stopper amningen og giver MME istedet. Beslutningen er svær at tage, men tror du vil blive meget gladere og utrolig lettet over det bagefter...
Det at man ikke ammer kan være sådan et tabu, men når du får det bedre vil du være ligeglad med det. Desuden synes jeg også at det er helt ok at stoppe med amningen "bare" fordi man ikke kan lide det...amning skal være hygligt, og er det ikke det vil dit barn kunne mærke det på dig, og det er jo heller ikke rart.
Håber du finder ud af hvad der er bedst for dig og at alt går godt
Anmeld