at stoppe med at amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

Minmio

Anonym skriver:

har haft en negativ tanke til det, siden jeg startet .. og jeg er både ramt at svamp og bryst betændelse i det ene bryst ..

Lyder bestemt ikke sjovt. Hvis det var mig så ville jeg stoppe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

ville jo samtidligt mit barn det bedste . men har haft en hård start med det hele .. og er jo ikke interesseret i at folk skal rynke næse fordi jeg har mælken til at amme, men ikke synes om det .. hvor derimod der er nogen der gern ville amme, men ikk har mælken..

Du kunne malke ud og give hende flaske i stedet.?

Det gør jeg nogle gange når jeg synes amningen er træls.

Anmeld

28. juni 2011

Chr-Hei

Anonym skriver:

du har jo en grund til ikke at kunne amme, det har jeg ikke, jo manglende glæde ved at amme ..

Ok den havde jeg ikke lige opfanget ... Men syntes faktisk man skal gøre det man føler er det bedste for en selv og ikke hvad man føler er pligt.. Der er ingen børn som har taget skade ved modermælkerstatning.. Jeg følte heller ikke det store for at amme de få dage jeg gjorde det en troede det var fordi jeg havde så svært ved det..

Der er jo nogen som melder klart ud de ikke vil amme uden de har prøvet du har da givet det et forsøg så gøre hvad du selv føler for

Anmeld

28. juni 2011

mortilnoahogmelina

Jeg synes du er en stakkel ..
HVis jeg sad i dit sted var jeg begyndt at trappe ud af amningen stille og roligt .

Jeg ammede kun min søn fuldt ud i lidt over 2 måneder da min mælke produktion ikke fuldte med min søns spise behov .
Jeg gjorder det at jeg ammede det Jeg nu havde i begge bryster typisk 5 8 min på hvert bryst og så fik han flaske for resten .
Du kunne jo amme dit bare 8 min på hvert bryst så daler dit produktion jo . Og så give fiaske for resten .
Til sidst kan du holde helt med at amme . Men indtil da får dit barn stadig lidt fra dig ,
DET er ingen skam at give flaske . Børnene trives lige så godt som på bryst .
Op med humøret , ingen grund til at være så trist .

KRam til dig

Anmeld

28. juni 2011

MetteS81

Puha, hvor kan jeg bare godt forstå dig!  Jeg ammede min pige til hun var 5-6 uger sådan ca...måtte stoppe pga 3 x brystbetændelse og så var en del af min venstre brystvorte simpelthen gnavet af! Synes det var SÅ svært at sige højt at jeg ikke længere ville amme! Alle omkring mig sagde jo at det var for det bedste at amme, men jeg var bare slet ikke glad for det...det handlede ikke kun om brystbetændelserne, jeg syntes desværre slet ikke det var noget for mig det med amningen...ku ik lide fornemmelsen af mælken derinde osv. Min SP og min læge sagde til mig at NU havde jeg vist forsøgt rigeligt, og at det vigtigste var at  jeg var glad, for det ville gøre mit barn og mit familieliv gladere  Man skal NYDE at være mor, det skal ikke være en pine hver gang den lille skal have mad...når jeg læser det du skriver herinde så synes jeg det er på tide - og også HELT iorden - at du stopper amningen og giver MME istedet. Beslutningen er svær at tage, men tror du vil blive meget gladere og utrolig lettet over det bagefter... 

Det at man ikke ammer kan være sådan et tabu, men når du får det bedre vil du være ligeglad med det. Desuden synes jeg også at det er helt ok at stoppe med amningen "bare" fordi man ikke kan lide det...amning skal være hygligt, og er det ikke det vil dit barn kunne mærke det på dig, og det er jo heller ikke rart.

Håber du finder ud af hvad der er bedst for dig og at alt går godt  

Anmeld

28. juni 2011

Anonym trådstarter

mor 2010 skriver:

efter hvad jeg altid har fået af vide får barnet noget der styrker imunforsvaret gennem modermælk som ikke er i modermælkserstatning. om det er sandt eller ej skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige, jeg er bare en tosse omkring sådan noget så derfor vil jeg hellere bide det i mig.

men du har helt ret i man ikke skal amme for enhver pris. man skal gøre hvad man selv føler er bedst

lyder også som en rigtig træls omgang du er ved at skal igennem håber det er hurtig overstået på sygehuset så du kan blive frisk og nyde dit barn

vil lige pointere at jeg absolut ikke mener der er noget som helst galt i at give flaske istedet for at amme, er vist bare dårlig til at formulere mig.

det helt iorden  håber også jeg er hurtig om at komme ovenpå, har jo døjet i 10uger nu 

Anmeld

28. juni 2011

Anonym trådstarter

Chr-Hei skriver:

Ok den havde jeg ikke lige opfanget ... Men syntes faktisk man skal gøre det man føler er det bedste for en selv og ikke hvad man føler er pligt.. Der er ingen børn som har taget skade ved modermælkerstatning.. Jeg følte heller ikke det store for at amme de få dage jeg gjorde det en troede det var fordi jeg havde så svært ved det..

Der er jo nogen som melder klart ud de ikke vil amme uden de har prøvet du har da givet det et forsøg så gøre hvad du selv føler for

du har helt ret ! - men min baby blev født 7uger for tidligt, så mon ikke baby godt kunne bruge min mælk noget lægerne..

Anmeld

28. juni 2011

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Du kunne malke ud og give hende flaske i stedet.?

Det gør jeg nogle gange når jeg synes amningen er træls.

ved den måde, laur du os mere mælk og det er jo ikk menigen..

Anmeld

28. juni 2011

Anonym trådstarter

tatii72 skriver:

Lyder bestemt ikke sjovt. Hvis det var mig så ville jeg stoppe 

ja heller jeg også mest til ..

Anmeld

28. juni 2011

Anonym trådstarter

Pernille08 skriver:

Jeg synes du er en stakkel ..
HVis jeg sad i dit sted var jeg begyndt at trappe ud af amningen stille og roligt .

Jeg ammede kun min søn fuldt ud i lidt over 2 måneder da min mælke produktion ikke fuldte med min søns spise behov .
Jeg gjorder det at jeg ammede det Jeg nu havde i begge bryster typisk 5 8 min på hvert bryst og så fik han flaske for resten .
Du kunne jo amme dit bare 8 min på hvert bryst så daler dit produktion jo . Og så give fiaske for resten .
Til sidst kan du holde helt med at amme . Men indtil da får dit barn stadig lidt fra dig ,
DET er ingen skam at give flaske . Børnene trives lige så godt som på bryst .
Op med humøret , ingen grund til at være så trist .

KRam til dig

baby blev jo født 7uger for tidligt, ville baby så ikke stadig have stort behov for mit mælk ? - har en del i fryseren af mit eget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.