Brugte sko til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2011

AnneBJ

Laura25 skriver:

Hmm, alså jeg har ingen erfaring med det selv. Men jeg har ligesom dig hørt, at brugt fodtøj til børn er en dårlig idé. Men jeg tror det afhænger af hvor brugte skoene er. Hvis de er meget brugte vil de højst sansynligt have taget form efter forgængerens fødder og så er det en dårlig idé at arve. Er de nærmest nye (som babysko fx), så tror jeg ikke det har nogen betydning. Så længe der er rigeligt med plads til de små fusser at vokse i.

Håber du og lille Felix har de godt.

Der er åbentbart flest fortalere for, at brugte sko er ok, så længe de ikke er totalt udtrådte! Og ja, en 1 årig der lige har lært at gå, slider selvfølgelig skoen mindre end en 3 årig

Vi har det rigtig godt - har I også det? Kommer i til mødregruppe-møde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

JustAnotherName

Jeg vurderer, men bruger bestemt brugt - både tøj og sko.
Har overtaget flere brugte sko bla. fra TbCp og CVVE.

Og Celina har også overtaget sko fra Bianca, hvis de stadig har været i acceptabel stand.

Jeg kigger efter at sålen ikke er trådt skæv, og indersålen ikke bærer præg af gamle fødder, som har formet dem "forkert".
Og så at snuden ikke er alt for ridset og grim.
Og at sålen/skoens bund er rimelig fleksibel, så den bøjer sig med foden, og ikke bliver for stiv og uformelig.
Men det vigtigste for mig er, at de ikke er trådt skæve, og får mine børns fødder til at træde skævt indad eller udad.

Man BURDE sikkert nok, at gå ud og købe NYE sko, som passer bestemt til ens barns fod. Men det tillader vores økonomi ikke altid, hvis der skal skiftes ofte ud, og et par sko koster 250-500 kr. hver gang.

Heldigvis har pigerne en fantastisk mormor, som forsyner os med mange nye dejlige ting. Dyre mærker og både sko og tøj! Fx. var hun på "pompDElux"-lagersalg igår og fandt en masse lækkerier til pigerne. Det er guld værd

Anmeld

26. juni 2011

AnneBJ

JustAnotherName skriver:

Jeg vurderer, men bruger bestemt brugt - både tøj og sko.
Har overtaget flere brugte sko bla. fra TbCp og CVVE.

Og Celina har også overtaget sko fra Bianca, hvis de stadig har været i acceptabel stand.

Jeg kigger efter at sålen ikke er trådt skæv, og indersålen ikke bærer præg af gamle fødder, som har formet dem "forkert".
Og så at snuden ikke er alt for ridset og grim.
Og at sålen/skoens bund er rimelig fleksibel, så den bøjer sig med foden, og ikke bliver for stiv og uformelig.
Men det vigtigste for mig er, at de ikke er trådt skæve, og får mine børns fødder til at træde skævt indad eller udad.

Man BURDE sikekrt nok gå ud og købe NYE sko, som passer bestemt til ens barns fod. Men det tillader vores økonomi ikke altid, hvis der skal skiftes ofte ud, og et par sko koster 250-500 kr. hver gang.

Heldigvis har pigerne en fantastisk mormor, som forsyner os med mange nye dejlige ting. Fx. var hun på "pompDElux"-lagersalg igår og fandt en masse lækkerier til pigerne. Det er guld værd

Det var også nogle gode ideer til at tjekke skoene efter, tak for dem!

FOr jeg kan sagtens se det økonomisk smarte i, at kunne arve/købe brugt! Uden tvivl!!

Dejligt med sådan en god mormor!  

Anmeld

26. juni 2011

musse1

her køber vi ikke brugte sko og børnene arver heller ik efter hinanden, da jeg stadigvæk mener de går forskelligt i sko. men syns det er fint, med dem som vælger at købe brugte, vi har jo hver sine holdninger.

jeg har hørt fra sådan en fodterpi, at det med folk mener at sko osv. er bedre fra skoforretningen, for børns fødder er ik rigtigt, dem fra bilka og ja alm forretninget er lige så gode.

vi køber nu både fra skoforretning, bilka og ja hvor vi nu lige finder nogle, hvor vi syns skoene er okay til vores børn, men igen er der jo forskel på børns fødder og hvad der sidder bedst på dem

Anmeld

26. juni 2011

serinasmor

tjae .. jeg har det nu heller ikke for godt med brugte sko til børnene ... serina har arvet et par sandaler af sin kusine ... de var brugt 2 gange (og så er de i mit hovede ikke rigtig brugt) ... udover det så har jeg nok ikke så mange skrupler over at købe brugte gummistøvler ... for jeg kan se hvor lidt de rent faktisk bliver brugt .... serina har MÅSKE haft sine på 5 gange ...

Anmeld

27. juni 2011

Laura25

AnneBJ skriver:

Der er åbentbart flest fortalere for, at brugte sko er ok, så længe de ikke er totalt udtrådte! Og ja, en 1 årig der lige har lært at gå, slider selvfølgelig skoen mindre end en 3 årig

Vi har det rigtig godt - har I også det? Kommer i til mødregruppe-møde?

Ja, vi har det super godt-især i dag hvor sommervejret er kommet! Havde slet ikke luret der mødregruppe-komsammen igen- vi vil vældig gerne med ja! Jeg glæder mig til at hilse på dig, lille Felix og alle de andre selvfølgelig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.