Brugte sko til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.729 visninger
35 svar
0 synes godt om
25. juni 2011

AnneBJ

Jeg undrer mig over, at folk køber sko brugt til deres børn - det er slet ikke fordi jeg er fordømmende (på dét område, ellers kan jeg nok ikke sige mig helt fri for at være det) men jeg har bare altid hørt, at sko ikke skal gå i arv...?!

Er der hold i det? Fortæl mig om Jeres erfaringer, både med begynder-sko, og almindelige sko/vinterstøvler/sandaler/gummistøvler osv... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2011

L.J.L

Min dreng går også i brugte sko, både nogle vi har arvet fra hans fætter og også sko som far køber til ham på loppemarked. Det fungere helt fint her

Anmeld

25. juni 2011

Polkaprik

AnneBJ skriver:

Jeg undrer mig over, at folk køber sko brugt til deres børn - det er slet ikke fordi jeg er fordømmende (på dét område, ellers kan jeg nok ikke sige mig helt fri for at være det) men jeg har bare altid hørt, at sko ikke skal gå i arv...?!

Er der hold i det? Fortæl mig om Jeres erfaringer, både med begynder-sko, og almindelige sko/vinterstøvler/sandaler/gummistøvler osv... 

Altså jeg har haft solgt brugte sko fra min datter. Hun gik et nummer op i sko hver anden måned fra hun var 1½ til hun var 2½. Jeg måtte købe gode dyre sko til hende da hun er hypermobil og i det hele taget har nogle fødder der kræver lidt ekstra. Hun nåede måske kun at have nogle af sine sko på 10 gange og de nåede derfor slet ikke at blive hverken slidt eller gået til i formen. Så jeg havde ingen skrupler ved at sælge dem videre. Men skulle jeg selv købe brugt fodtøj ville jeg kun gøre det hvis jeg kunne stå og kigge på fodtøjet og sikre mig at de var i næsten ny stand.

Anmeld

25. juni 2011

Mi

Jeg hørte engang en ortopædlæge (tror jeg det hedder) fortælle om enmet. Han sagde at det var en skrøne at de ikke kunne arve fodtøj af hinanden. Dog måtte fodtøjet ikke være slidt skævt, det kan jo ses på sålene hvis barnet har gået skævt på fødderne. Så mine børn får også brugt fodtøj og arver efter hinanden.

Anmeld

25. juni 2011

AnneBJ

Jamen prismæssigt osv. synes jeg da det er helt fint, og vil gerne selv købe brugt. Syntes bare jeg havde hørt om, at det ikke er smart ang. sko..

Dejligt at I begge har haft god erfaring med det! 

Anmeld

25. juni 2011

Mor-til-asta-09

AnneBJ skriver:

jeg kunne ikke finde på at give asta brugte sko på.. De er trådt til af en anden person som evt kan have skæve fødder osv, og det har hendes små fusser slet ikke godt af...

Anmeld

25. juni 2011

AnneBJ

Mi skriver:

Jeg hørte engang en ortopædlæge (tror jeg det hedder) fortælle om enmet. Han sagde at det var en skrøne at de ikke kunne arve fodtøj af hinanden. Dog måtte fodtøjet ikke være slidt skævt, det kan jo ses på sålene hvis barnet har gået skævt på fødderne. Så mine børn får også brugt fodtøj og arver efter hinanden.

Det er selvfølgelig en ret god tommelfingerregel - at man kan se på skoen om den kan arves...

Anmeld

25. juni 2011

bullerbassen

Jeg købte brugte vinter strøvler til Silas , Han var knap begyndt at gå så syntes ikke der var behov for dyre nye vinter støvler.

Kunne nu også godt finde på at købe andre brugte - hvis de ikke er brugt meget.

Anmeld

25. juni 2011

Mi

AnneBJ skriver:

Det er selvfølgelig en ret god tommelfingerregel - at man kan se på skoen om den kan arves...

Vi har ikke råd til dyre sko til børnene. I år har jeg så fx købt nogle brugte sandaler fra Ecco til dem. De er ikke slidte så det gør noget, og så har de fået nogle gode sko, fremfor hvis jeg havde købt nogle billige og måske ikke så gode sko.

Anmeld

25. juni 2011

132319

Jeg har af en ergoterapeut fået at vide at så længe der ikke er synligt slid indvendigt og udvendigt, så kan børn sagtens arve sko.

Jeg køber som hovedregel nye sko til Hjalte men jeg har da en gang eller to købte "brugte" sko, dvs. fejlkøb som kun har været brugt ganske få gange.

Jeg sælger også de sko videre som jeg selv ville kunne finde på at købe. Eksempelvis har han et par basketstøvler fra Hummel som han har brugt max 10 gange, det ville simpelthen være synd og skam hvis jeg ikke satte dem til salg.

Ellers ryger hans brugte sko til Indien. Min far er turguide og har en lokal guide ansat der har 12 børn. De har ikke råd til sko så ungerne elsker når min far kommer med et læs til dem. Sidst han var afsted, tog han et billede hvor Hjaltes sko og sandaler fint stod på rad og række  Derovre er sko jo en luksus 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.