Brugte sko til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2011

Isabella_mor

132319 skriver:

Ellers ryger hans brugte sko til Indien. Min far er turguide og har en lokal guide ansat der har 12 børn. De har ikke råd til sko så ungerne elsker når min far kommer med et læs til dem. Sidst han var afsted, tog han et billede hvor Hjaltes sko og sandaler fint stod på rad og række  Derovre er sko jo en luksus 

syntes rigtig rigtig godt om 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

132319

isabellamor skriver:

syntes rigtig rigtig godt om 

Ja, jeg synes også det er så hyggeligt at der er en masse børn der får glæde af hans aflagte sko, de fejler jo i og for sig intet udover lidt brugstegn og evt. små trykmærker.

Han når jo slet ikke at slide dem op men det skal de nok få gjort 

Anmeld

26. juni 2011

Mettefpigen

132319 skriver:

Jeg har af en ergoterapeut fået at vide at så længe der ikke er synligt slid indvendigt og udvendigt, så kan børn sagtens arve sko.

Jeg køber som hovedregel nye sko til Hjalte men jeg har da en gang eller to købte "brugte" sko, dvs. fejlkøb som kun har været brugt ganske få gange.

Jeg sælger også de sko videre som jeg selv ville kunne finde på at købe. Eksempelvis har han et par basketstøvler fra Hummel som han har brugt max 10 gange, det ville simpelthen være synd og skam hvis jeg ikke satte dem til salg.

Ellers ryger hans brugte sko til Indien. Min far er turguide og har en lokal guide ansat der har 12 børn. De har ikke råd til sko så ungerne elsker når min far kommer med et læs til dem. Sidst han var afsted, tog han et billede hvor Hjaltes sko og sandaler fint stod på rad og række  Derovre er sko jo en luksus 

Anmeld

26. juni 2011

foto på lærred

132319 skriver:

Anmeld

26. juni 2011

2babygirls

AnneBJ skriver:

Jeg undrer mig over, at folk køber sko brugt til deres børn - det er slet ikke fordi jeg er fordømmende (på dét område, ellers kan jeg nok ikke sige mig helt fri for at være det) men jeg har bare altid hørt, at sko ikke skal gå i arv...?!

Er der hold i det? Fortæl mig om Jeres erfaringer, både med begynder-sko, og almindelige sko/vinterstøvler/sandaler/gummistøvler osv... 

Vil også sige jeg aldrig ville købe brugte fodtøj til mit barn, med mindre de kun var brugt få gange, da hvert barn går forskelligt.

Anmeld

26. juni 2011

<3

Det er lige kommet frem at det er en skrøne at man ikke må bruge brugte sko til børn. Jeg har dog den regel at de skal være mildt brugte og at man så min. skifter mellem flere par. Så det kan faktisk ikke betale sig i forhold til samlet udgift.

Jeg bruger brugte fordi der er noget hyggeligt over at arve

Anmeld

26. juni 2011

Miss T

Det er hellere ikke sundt at gå i brugte (som meget brugte sko), da barnet fod former sig efter skoene. og det kan være et problem, hvis barn med skoen nr. 1 har slidt skoen på en anden måde.

Vi gør det ikke her, med sko der er formerede i sålen.

Anmeld

26. juni 2011

AnneBJ

132319 skriver:

Sikke en god ide! 

Anmeld

26. juni 2011

AnneBJ

mrs X skriver:

Det er lige kommet frem at det er en skrøne at man ikke må bruge brugte sko til børn. Jeg har dog den regel at de skal være mildt brugte og at man så min. skifter mellem flere par. Så det kan faktisk ikke betale sig i forhold til samlet udgift.

Jeg bruger brugte fordi der er noget hyggeligt over at arve

Se det vidste jeg ikke

Men ja, moderat brugt må være at foretrække - jeg gider heller ikke arve andres helt udslidte sko hvor der næsten er hul i sålen!

Anmeld

26. juni 2011

sarahb

jeg bruger ikke brugte sko til mie børn og Jonas arver heller ikke Isaacs sko. Han får nye.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.