Brugte sko til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2011

bonnie81

ku ik finde på at købe el arve sko for børn går forskelligt og de kan ik vaskes ordenligt men ku godt finde på at arve et par gummistøvler da de ik blir brugt så meget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

Laulund87

132319 skriver:

Jeg har af en ergoterapeut fået at vide at så længe der ikke er synligt slid indvendigt og udvendigt, så kan børn sagtens arve sko.

Jeg køber som hovedregel nye sko til Hjalte men jeg har da en gang eller to købte "brugte" sko, dvs. fejlkøb som kun har været brugt ganske få gange.

Jeg sælger også de sko videre som jeg selv ville kunne finde på at købe. Eksempelvis har han et par basketstøvler fra Hummel som han har brugt max 10 gange, det ville simpelthen være synd og skam hvis jeg ikke satte dem til salg.

Ellers ryger hans brugte sko til Indien. Min far er turguide og har en lokal guide ansat der har 12 børn. De har ikke råd til sko så ungerne elsker når min far kommer med et læs til dem. Sidst han var afsted, tog han et billede hvor Hjaltes sko og sandaler fint stod på rad og række  Derovre er sko jo en luksus 

Enig. Brugte sko, som ikke er "brugte"

Anmeld

26. juni 2011

smokin

Laulund87 skriver:

Enig. Brugte sko, som ikke er "brugte"

Ahhh vi er så enige smukke! Kan du ikke bare skrive hilsen Zette og  Laulund

Anmeld

26. juni 2011

LinLin

Jeg har gemt Davids gummistøvler til Adam - de bliver jo ikke slidt. Har vist også et par vinterstøvler et sted. Alle hans andre sko bliver slidt HELT op

Jeg vil ikke købe brugte sko af nogen jeg ikke kender.

Anmeld

26. juni 2011

Laulund87

Malini skriver:

Ahhh vi er så enige smukke! Kan du ikke bare skrive hilsen Zette og  Laulund

Hilsen Zette og Laulund

Anmeld

26. juni 2011

smokin

DAs mor skriver:

Jeg har gemt Davids gummistøvler til Adam - de bliver jo ikke slidt. Har vist også et par vinterstøvler et sted. Alle hans andre sko bliver slidt HELT op

Jeg vil ikke købe brugte sko af nogen jeg ikke kender.

Ej ja imellem søskende det kunne jeg også finde på. Har gemt et par UGG støvler til baby fra Malou. Hun brugte dem 1 gang. 

Anmeld

26. juni 2011

signe.

AnneBJ skriver:

Jeg undrer mig over, at folk køber sko brugt til deres børn - det er slet ikke fordi jeg er fordømmende (på dét område, ellers kan jeg nok ikke sige mig helt fri for at være det) men jeg har bare altid hørt, at sko ikke skal gå i arv...?!

Er der hold i det? Fortæl mig om Jeres erfaringer, både med begynder-sko, og almindelige sko/vinterstøvler/sandaler/gummistøvler osv... 

når vores børn bliver store nok til at skulle have stå, vil de IKKE blive købt brugt.. fordom eller ej, jeg har det bare bedst med at skoene tilpasser sig MINE børns fødder, og at de får sko som passer netop til deres behov

Anmeld

26. juni 2011

Nessie

Jeg kunne ikke finde på at putte Daniels små fødder i brugte sko. Det er vigtigt at skoene har den rette form og støtte, og jeg synes ikke at hans fødder skal vænnes til at gå i sko, som måske er gået skævt.

Jeg går selv skævt på fødderne, og kan ikke holde ud at gå i andres sko, og jeg vil ikke risikere noget med Daniels fødder

Anmeld

26. juni 2011

N&J

Har fået gummistøvler brugt, som jeg har brugt til Nikita, ellers bruger jeg kun nyt fodtøj, det er en af de ting som jeg ikke vil gå på komprimi med, men så kan børnefamilieydelsen også blive brugt til noget nyttigt, for hold da op hvor er børnesko dyre...

Anmeld

26. juni 2011

Laura25

AnneBJ skriver:

Jeg undrer mig over, at folk køber sko brugt til deres børn - det er slet ikke fordi jeg er fordømmende (på dét område, ellers kan jeg nok ikke sige mig helt fri for at være det) men jeg har bare altid hørt, at sko ikke skal gå i arv...?!

Er der hold i det? Fortæl mig om Jeres erfaringer, både med begynder-sko, og almindelige sko/vinterstøvler/sandaler/gummistøvler osv... 

Hmm, alså jeg har ingen erfaring med det selv. Men jeg har ligesom dig hørt, at brugt fodtøj til børn er en dårlig idé. Men jeg tror det afhænger af hvor brugte skoene er. Hvis de er meget brugte vil de højst sansynligt have taget form efter forgængerens fødder og så er det en dårlig idé at arve. Er de nærmest nye (som babysko fx), så tror jeg ikke det har nogen betydning. Så længe der er rigeligt med plads til de små fusser at vokse i.

Håber du og lille Felix har de godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.