1. gangs-gravide, hvornår mærkede i liv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2011

Frøken J.

Frk.Munk skriver:

Da du ventede 1. barn, hvornår mærkede du liv?

Jeg venter selv 1. barn - og jeg er i uge 17+2 , og jeg har stadig ikke mærkede noget, og bekymringerne hober sig op - har fået at vide og kan læse mig til at flere mærker det først omkring uge 20 +, men alligevel er jeg bekymret . . . .

Jeg mærkede det første 14+ og fra 18+ mærkede jeg liv hver dag. MEN min jordemoder sagde også, at det var ret usædvanligt det skete så tidligt, så mig skal du ikke tage efter Snakker med mange førstegangsgravide, som først mærkede noget omkring 20+ og nogen endda lidt senere  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

Frk.Munk

Frøken J. skriver:

Jeg mærkede det første 14+ og fra 18+ mærkede jeg liv hver dag. MEN min jordemoder sagde også, at det var ret usædvanligt det skete så tidligt, så mig skal du ikke tage efter Snakker med mange førstegangsgravide, som først mærkede noget omkring 20+ og nogen endda lidt senere  

Jeg kan læse mig frem til det også er meget forskelligt - men jeg glæder mig

Anmeld

22. juni 2011

nellemann24

Frk.Munk skriver:

Ja, det har du selvfølgelig nok ret i - det vil jeg huske... Jeg glæder mig bare så meget til at mærke baby

det forstå jeg godt.

Anmeld

22. juni 2011

Vivian87

Min jordemor siger at normalt er det ved 20-23 uger for en førstegangs fødende, men der er mange ting der spiller ind... For eksempel diger hun at jeg skal regne med det bliver lidt senere fordi jeg er overvægtig..

Anmeld

22. juni 2011

Brams

Omkring uge 20

Anmeld

22. juni 2011

Den lykkelige

Jeg var 17+6  men først i 22. uge kunne kæresten mærke det ordentligt uden på maven..

Anmeld

22. juni 2011

Fru Aagaard

Da jeg ventede vores den første, mærkede jeg liv i 20+1..

Anmeld

22. juni 2011

ano14316

jeg mærkede ingen ting overhovedet før uge 20.. tror faktisk det var da jeg var i 20+0 jeg første gang mærkede liv. (lidt symbolsk)

og så var det for alvor d. 3/6 i uge 21 at der for alvor kom gang i sprællerriget - jeg var sikker på der var noget helt galt.. men det har så fortsat i samme mængde siden.. 

Anmeld

22. juni 2011

KamillaT

Gjorde jeg omkring uge 17

Anmeld

22. juni 2011

ano14316

Vivian87 skriver:

Min jordemor siger at normalt er det ved 20-23 uger for en førstegangs fødende, men der er mange ting der spiller ind... For eksempel diger hun at jeg skal regne med det bliver lidt senere fordi jeg er overvægtig..

jeg er altås også overvægtig, og har kunne mærke liv siden 20+0..

synes da det virker ulogisk at man ikke skulle mærkeliv samtidig med andre fordi man er fed.. vil da mene at hvis man har så meget fedt om de indre organer at der påvirker hvor meget man mærker, så har man vidst andre ting at tænke på

tror man i øjeblikket har så meget fokus på at man ikke må være gravid og overvægtig at man siger hvad som helst for at få de gravide til at tabe sig.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.