stakkels lille pige.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

SussieThyssen

smillaluna skriver:

Tourettes syndrom er en af dem. Det kan måske også være skizofreni.

Ja..det var den jeg tænkte på.
jeg skal ikke give mig af med at dianostisere den mand i butikken..men tak...det var netop Tourettes jeg tænkte på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

-Sigrid-

SussieThyssen skriver:

Kan du huske serien Ally?

Der var netop et afsnit med en mand, der led af den der lidelse, hvor han pludseligt råbte eder og forbandelser ud, ligesom han sad normalt og snakkede.
Det irriterer mig, for jeg kan ganske enkelt ikke huske hvad den hedder, men selve sagen handlede om, at han ikek havde oplyst det firma han havde søgt job hos om sin lidelse, og han skulle arbejde med kunder.
Ehhh ikke spor praktisk...og firmaet anede jo ingen uråd, for manden så helt normal ud og virkede helt normal..og så fik han pludseligt de anfald, til stort chok for kunderne.
Naturligvis blev han fyret og så blev der jo anlagt sag mod firmaet for uberettiget fyring fordi manden havde et handikap og ikke måtte fyres pga af det.
Så vidt jeg husker, så tabte manden sagen, fordi han ikke havde oplyst om handikappet.

Nå men faktum er, at når man møder den slags, som heldigvis er sjældent, så bliver man altid så forbløffet..og selvom man har ondt af barnet...så har jeg endnu mere ondt af den stakkels mand.

Anmeld

14. juni 2011

Faith

SussieThyssen skriver:

Ja..det var den jeg tænkte på.
jeg skal ikke give mig af med at dianostisere den mand i butikken..men tak...det var netop Tourettes jeg tænkte på

Nej det skal jeg heller ikke, det kan jo være alverdens ting.

Anmeld

14. juni 2011

MaliksMor

-Sigrid- skriver:

Ja, kan godt se hvad du mener, syntes også der skal være mere opsyn. Men det er jo et spørgsmål om priotering. Hvis han skulle have konstant opsyn af en anden end hans kone ( hvis det var det hun var? ) ville det jo betyde der skulle ansættes en anden person, eller at en af hans familiemedlemmer skulle afsætte deres liv til det. Hvis der skulle ansættes en udefra ville det koste min 150 kr i timen. 150*24*365*levealder ender med at blive virkelig mange penge. Og hvor skal de komme fra? Manden kan nok ikke arbejde selv. Konen skal nok holde øje med ham konstant. Skal vi have hævet skatterne? Eller skære ned på skolerne? Eller er det inde for psykiatrien vi skal finde de penge, for der er allerede så mange nedskæringer at hvis ikke en patient truer med at begå selvmord, kan h*n ikke komme ind på hospitalet og i behandling.

Jeg syntes du har ret, men jeg ved bare ikke hvor den ekstra person skal komme fra? 

Jeg tror de begge var nogen som holdte ham under opsyn. De kom i sådan en mini bus(selvf det kan en ganske alm. familie jo også eje.

Men, er ikke 100% sikker. Det virkede bare sådan.

også fordi da vi kom ud satte hun manden ind i bilen og låste dørene og gik så hen til den anden dame(hende som også var sammen med manden)

- men, jeg synes helt bestemt ikke at det burte ske. Og ved ikke hvad man skal gøre som løsning på det. Kan jeg jo heller ikke rigtig' når jeg ikke aner hvad manden fejler.

Fordi hvis det er noget han gør flere gange/har gjort før. Så må konsekvense bare være at han ikke skal med i Netto eller. at begge damer var gået med ind.

Jeg fik mere ondt af pigen, end jeg gjorde af manden. Og det var altså ikke bare et lille paf han ga' han slog..

Men, igen. Havde manden nu stået ved siden af damen eller noget lign. så hun kunne holde øje med ham - var dette jo heller ikke sket..

Anmeld

14. juni 2011

MaliksMor

SussieThyssen skriver:

Kan du huske serien Ally?

Der var netop et afsnit med en mand, der led af den der lidelse, hvor han pludseligt råbte eder og forbandelser ud, ligesom han sad normalt og snakkede.
Det irriterer mig, for jeg kan ganske enkelt ikke huske hvad den hedder, men selve sagen handlede om, at han ikek havde oplyst det firma han havde søgt job hos om sin lidelse, og han skulle arbejde med kunder.
Ehhh ikke spor praktisk...og firmaet anede jo ingen uråd, for manden så helt normal ud og virkede helt normal..og så fik han pludseligt de anfald, til stort chok for kunderne.
Naturligvis blev han fyret og så blev der jo anlagt sag mod firmaet for uberettiget fyring fordi manden havde et handikap og ikke måtte fyres pga af det.
Så vidt jeg husker, så tabte manden sagen, fordi han ikke havde oplyst om handikappet.

Nå men faktum er, at når man møder den slags, som heldigvis er sjældent, så bliver man altid så forbløffet..og selvom man har ondt af barnet...så har jeg endnu mere ondt af den stakkels mand.

Husker ikke serien..

Men, det har du helt ret i.

Det må ha' været så forfærdeligt for ham - specielt fordi jeg tror han ville aee hende.. og han havde nok heller ikke regerede sådan efterfølgende hvis nu det var for at slå..

- men, har nu mere ond af den stakkels lille pige - selvom hun nok glemmer det hurtigt..

Anmeld

14. juni 2011

-Sigrid-

MaliksMor skriver:

Jeg tror de begge var nogen som holdte ham under opsyn. De kom i sådan en mini bus(selvf det kan en ganske alm. familie jo også eje.

Men, er ikke 100% sikker. Det virkede bare sådan.

også fordi da vi kom ud satte hun manden ind i bilen og låste dørene og gik så hen til den anden dame(hende som også var sammen med manden)

- men, jeg synes helt bestemt ikke at det burte ske. Og ved ikke hvad man skal gøre som løsning på det. Kan jeg jo heller ikke rigtig' når jeg ikke aner hvad manden fejler.

Fordi hvis det er noget han gør flere gange/har gjort før. Så må konsekvense bare være at han ikke skal med i Netto eller. at begge damer var gået med ind.

Jeg fik mere ondt af pigen, end jeg gjorde af manden. Og det var altså ikke bare et lille paf han ga' han slog..

Men, igen. Havde manden nu stået ved siden af damen eller noget lign. så hun kunne holde øje med ham - var dette jo heller ikke sket..

Ja okay, jeg var der jo ikke, og har åbenbart ikke forstået det rigtigt, det med at der var to, men jeg syntes bare det er så svært det der med at folk siger "så skal han altså bare have TO i at holde øje med ham". Jo okay, det havde været det optimale, men der er jo koncekvenser ved alle valg, og det tænker folk ikke rigtigt på når de udtaler sig om hvordan det burde have været. - Og det her var ikke specielt møntet på dig, det var generelt.

Tror du misforstår mig, syntes det er synd for den lille pige 

Anmeld

14. juni 2011

-Sigrid-

smillaluna skriver:

Det er et kæmpe etisk dilemma... I min verden kan man ikke spærre folk inde fordi de har en sygdom. Jo hvis de er psykopater og har gjort en frygtelig handling, men ellers mener jeg at mennesker har ret til at være frie individer.

De fleste psykiske sygdomme kan jo medicineres så personen kan leve et nogenlunde normalt liv.

Nej har det på samme måde. Og syntes det er forkert at folk skal straffes hele livet, selv i netto, fordi de ikke fik ilt nok da de stadig var fostre, eller at de har arvet det fra deres forældre el. lign. (hvis det altså er tourettes syndrom) Ligesom jeg ikke syntes at mennesker med down syndrom skal straffes, for de kan jo også være anderledes, og nemme at ophidse 

Hvis det er denne tourette syndrom, findes der ikke nogen medicin 

Anmeld

14. juni 2011

MaliksMor

-Sigrid- skriver:

Ja okay, jeg var der jo ikke, og har åbenbart ikke forstået det rigtigt, det med at der var to, men jeg syntes bare det er så svært det der med at folk siger "så skal han altså bare have TO i at holde øje med ham". Jo okay, det havde været det optimale, men der er jo koncekvenser ved alle valg, og det tænker folk ikke rigtigt på når de udtaler sig om hvordan det burde have været. - Og det her var ikke specielt møntet på dig, det var generelt.

Tror du misforstår mig, syntes det er synd for den lille pige 

Overhovedet ikke.

Jeg kunne godt læse ud fra din første besked at du havde ondt af dem begge, men klart manden da han jo ikke gjorde det med vilje.

- Men, det jo også bare min mening - hvis jeg nu havde det lidt tætter på mig (som du har) havde jeg sikkert også en anden holdning(fordi så vidste jeg noget om det), jeg regaere bare udfra det jeg så. Og fik så ondt af den lille pige.

Knus Camilla

Anmeld

14. juni 2011

Faith

-Sigrid- skriver:

Nej har det på samme måde. Og syntes det er forkert at folk skal straffes hele livet, selv i netto, fordi de ikke fik ilt nok da de stadig var fostre, eller at de har arvet det fra deres forældre el. lign. (hvis det altså er tourettes syndrom) Ligesom jeg ikke syntes at mennesker med down syndrom skal straffes, for de kan jo også være anderledes, og nemme at ophidse 

Hvis det er denne tourette syndrom, findes der ikke nogen medicin 

Gad vide hvad det er der forårsager Tourettes syndrom... Det er virkelig en underlig sygdom. Må være meget invaliderende.

Anmeld

14. juni 2011

-Sigrid-

MaliksMor skriver:

Overhovedet ikke.

Jeg kunne godt læse ud fra din første besked at du havde ondt af dem begge, men klart manden da han jo ikke gjorde det med vilje.

- Men, det jo også bare min mening - hvis jeg nu havde det lidt tætter på mig (som du har) havde jeg sikkert også en anden holdning(fordi så vidste jeg noget om det), jeg regaere bare udfra det jeg så. Og fik så ondt af den lille pige.

Knus Camilla

Super 

Ja, jeg har det lidt tættere på. Men jeg kan faktisk også rigtig godt lide at debatere, så 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.