stakkels lille pige.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

Mutti2B

Det skulle vel aldrig være tourette syndrom?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

MaliksMor

SussieThyssen skriver:

Forbløffende....jeg tror nu nok løvemoderen var vågnet i mig efter det første chok

Ja, jeg var også meget overraskede.

jeg tror jeg var flippede helt ud.. Og ikke andet spurgt ham om hvad fanden han har gang i.. Fordi igen han så helt normal ud..

Anmeld

14. juni 2011

MaliksMor

Mutti2B skriver:

Det skulle vel aldrig være tourette syndrom?

hmm.. må svare blankt. da jeg ikke er 100% sikker..

Anmeld

14. juni 2011

-Sigrid-

MaliksMor skriver:

Ja, selvf er det syndt for manden også.

Men, igen. Så burte sådan noget bare ikke ske..

- Det er jeg ked af at hører ...

Du/vi ved jo ikke hvor tit det sker, og syntes der er ting som er meget værre som går frit omkring. Ja, det er trist at det kan gå ud over uskyldige, men syntes du manden skal mures inde? Hvad hvis han har børn, må han så ikke se dem fordi han har en sygsom? 

Det er et stort dilema hvad man skal gøre ved mennesker med en sygdom, fordi de egentlig (syntes jeg) har ret til et normalt liv.

Min svoger er skitzofren, må han så heller ikke handle ind? 

Anmeld

14. juni 2011

Faith

SussieThyssen skriver:

Ja..der findes jo forskellige sygdomme, der gør at man har ufrivillige handlingsmønstre...kan ikke lige huske den ene fra den anden.
Der den hvor de pludselig river eder og forbandelser af sig, og en hvor de netop slår ud med arme og ben...og sådan nogle besynderlige nogen.
Som regel er de mennesker jo selv klar over lidelsen og er dybt ulykkelige over det..så det er ikke nemt.

Jeg tror da også jeg ville have stået totalt chokkeret og delvist lammet...men godt at folk fik en forklaring på det.

Kærligst
Sussie

Tourettes syndrom er en af dem. Det kan måske også være skizofreni.

Anmeld

14. juni 2011

MaliksMor

-Sigrid- skriver:

Du/vi ved jo ikke hvor tit det sker, og syntes der er ting som er meget værre som går frit omkring. Ja, det er trist at det kan gå ud over uskyldige, men syntes du manden skal mures inde? Hvad hvis han har børn, må han så ikke se dem fordi han har en sygsom? 

Det er et stort dilema hvad man skal gøre ved mennesker med en sygdom, fordi de egentlig (syntes jeg) har ret til et normalt liv.

Det var ikke ment på den måde.

men, sådan noget synes jeg absolut burte ske. Så istedet for der kun var en dame med ham derinde så burte de begge være gået ind, så imens hun lagde vare på båndet kunne den anden hólde øje, hvis man kan sige det sådan.

Nu ved jeg jo heller ikke hvor slemt det er, men da vi kom ud af netto lignede han en helt anden mand, med hans bevæglser og det med at han gik frem og tilbage og slog sin hånd.

- Det kan jo ende ud i noget rigtig grimt er da sikker på at min mand, var gået helt amok hvis det var Malik han havde slået? Også er det jo syndt for manden.

Håber ikke du misforstår mig, selvf skal de ikke bures inde men, så skal de som et min. være under opsyn

Anmeld

14. juni 2011

Faith

-Sigrid- skriver:

Det er et kæmpe etisk dilemma... I min verden kan man ikke spærre folk inde fordi de har en sygdom. Jo hvis de er psykopater og har gjort en frygtelig handling, men ellers mener jeg at mennesker har ret til at være frie individer.

De fleste psykiske sygdomme kan jo medicineres så personen kan leve et nogenlunde normalt liv.

Anmeld

14. juni 2011

SussieThyssen

MaliksMor skriver:

Ja, jeg var også meget overraskede.

jeg tror jeg var flippede helt ud.. Og ikke andet spurgt ham om hvad fanden han har gang i.. Fordi igen han så helt normal ud..

Kan du huske serien Ally?

Der var netop et afsnit med en mand, der led af den der lidelse, hvor han pludseligt råbte eder og forbandelser ud, ligesom han sad normalt og snakkede.
Det irriterer mig, for jeg kan ganske enkelt ikke huske hvad den hedder, men selve sagen handlede om, at han ikek havde oplyst det firma han havde søgt job hos om sin lidelse, og han skulle arbejde med kunder.
Ehhh ikke spor praktisk...og firmaet anede jo ingen uråd, for manden så helt normal ud og virkede helt normal..og så fik han pludseligt de anfald, til stort chok for kunderne.
Naturligvis blev han fyret og så blev der jo anlagt sag mod firmaet for uberettiget fyring fordi manden havde et handikap og ikke måtte fyres pga af det.
Så vidt jeg husker, så tabte manden sagen, fordi han ikke havde oplyst om handikappet.

Nå men faktum er, at når man møder den slags, som heldigvis er sjældent, så bliver man altid så forbløffet..og selvom man har ondt af barnet...så har jeg endnu mere ondt af den stakkels mand.

Anmeld

14. juni 2011

Carina1977

Det kunne jo også være Parkinson

Under alle omstændigheder, skal han da have lov til at handle, ligesom alle andre.

Jeg har selv en sygdom der gør at jeg meget nemt kan snuble eller miste balancen, så jeg falder. Der er jo ingen garantier for, at dette ikke ville kunne ske, mens jeg stod i kø i en butik. Så ville jeg jo også i værste fald kunne komme til at ramme nogen.

Selvom man har en sygdom, skal man jo ikke mure sig inde derhjemme. man er stadig et menneske, som har brug for at komme ud.

Det er selvfølgelig skrækkelig for den lille pige....uha, godt der ikke skete noget alvorligt. Jeg tror at grunden til at moderen intet sagde, var måske at hun var chokket.

Anmeld

14. juni 2011

-Sigrid-

MaliksMor skriver:

Det var ikke ment på den måde.

men, sådan noget synes jeg absolut burte ske. Så istedet for der kun var en dame med ham derinde så burte de begge være gået ind, så imens hun lagde vare på båndet kunne den anden hólde øje, hvis man kan sige det sådan.

Nu ved jeg jo heller ikke hvor slemt det er, men da vi kom ud af netto lignede han en helt anden mand, med hans bevæglser og det med at han gik frem og tilbage og slog sin hånd.

- Det kan jo ende ud i noget rigtig grimt er da sikker på at min mand, var gået helt amok hvis det var Malik han havde slået? Også er det jo syndt for manden.

Håber ikke du misforstår mig, selvf skal de ikke bures inde men, så skal de som et min. være under opsyn

Ja, kan godt se hvad du mener, syntes også der skal være mere opsyn. Men det er jo et spørgsmål om priotering. Hvis han skulle have konstant opsyn af en anden end hans kone ( hvis det var det hun var? ) ville det jo betyde der skulle ansættes en anden person, eller at en af hans familiemedlemmer skulle afsætte deres liv til det. Hvis der skulle ansættes en udefra ville det koste min 150 kr i timen. 150*24*365*levealder ender med at blive virkelig mange penge. Og hvor skal de komme fra? Manden kan nok ikke arbejde selv. Konen skal nok holde øje med ham konstant. Skal vi have hævet skatterne? Eller skære ned på skolerne? Eller er det inde for psykiatrien vi skal finde de penge, for der er allerede så mange nedskæringer at hvis ikke en patient truer med at begå selvmord, kan h*n ikke komme ind på hospitalet og i behandling.

Jeg syntes du har ret, men jeg ved bare ikke hvor den ekstra person skal komme fra? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.