hjælp ang vanessa'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

2babygirls

NinaSophia skriver:

pyha, håber i kan hjælpe..

der har ingen problemer været mht hendes søvn so far..
men... hun er nu 25 dage gammel og har de sidste 3 dage/nætter ikke ville / kunne falde i søvn, hun ligger bare og kigger og er sindsyg urolig med arme og ben, hun ligger sådan i meget meget lang tid, hun er ikke sulten hun får tilbudt bryst mange gange i håb om at å hende til at falde til ro dog uden held, hun sover ved siden af mig, jeg putter hende tæt ind til mig som vi har gjort siden hun blev født, måtte gå rundt med hende i 1 time i nat kl 2 til hun faldt i søvn i mine arme - hun sover et par timer og vågner så igen og er lys vågen og er igen mega urolig og ligger og spraller med arme og ben, spiser lidt, men falder ikke i søvn igen.
lå fra kl 4 -7.30 da jeg opgav og vi stod op..

når vi putter, ligger jeg på siden og har hende ved mig tæt, og ammer også liggende om natten, der har aldrig været nogen problemer indtil nu..

overvejer at give hende et dejligt bad i 3-4 dage inden sengetid og så putte derefter med amning.. for at vende hendes rytme..

har i nogen gode råd??

det tærre virkelig meget på mig at være vågen hele natten undtagen 2 timer + være alene hjemme i 11 timer mens steffen er på job.

Hej søde.
Det er slet ikke rart, og tror de fleste unger lige har en periode hvor de leger små ænder
Prøv at tage et dynebetræk, og så fold det en gang, og så svøb hende stramt i det,
Det skal ende som en lille puppe, og støtte lidt om hende hovede.
Du lægger hende på ryggen og har den ene arm ned langs siden, og så ruller du stykket over hende, og bag hendes ryg. Så lægger du den anden arm ned langs hendes side, og svøber til den anden siden og rundt om hende. Håber du forstår??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

MIWULA

Drikker du kaffe??  Har nemlig fået afvide at det godt kan gøre baby ikk vil sove og bare er frisk. Eller måske andre ting med koffein i.  

Anmeld

14. juni 2011

twiggi

Tina&Martin skriver:

Hej søde.
Det er slet ikke rart, og tror de fleste unger lige har en periode hvor de leger små ænder
Prøv at tage et dynebetræk, og så fold det en gang, og så svøb hende stramt i det,
Det skal ende som en lille puppe, og støtte lidt om hende hovede.
Du lægger hende på ryggen og har den ene arm ned langs siden, og så ruller du stykket over hende, og bag hendes ryg. Så lægger du den anden arm ned langs hendes side, og svøber til den anden siden og rundt om hende. Håber du forstår??

hey søde.
godt forklaret. afprøver det i aften

Anmeld

14. juni 2011

twiggi

MIWULA skriver:

Drikker du kaffe??  Har nemlig fået afvide at det godt kan gøre baby ikk vil sove og bare er frisk. Eller måske andre ting med koffein i.  

niks, jeg stoppede med at drikke kaffe da jeg blev gravid, drikker det heller ikke nu pga amning.

Anmeld

14. juni 2011

MIWULA

NinaSophia skriver:

niks, jeg stoppede med at drikke kaffe da jeg blev gravid, drikker det heller ikke nu pga amning.

Okey ja så er der ihvertfald ikk derfor.  Håber det bare lige er en kort fase hun skal igennem.

Anmeld

14. juni 2011

twiggi

MIWULA skriver:

Okey ja så er der ihvertfald ikk derfor.  Håber det bare lige er en kort fase hun skal igennem.

håber jeg også

Anmeld

14. juni 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

?? Føler mig overset ?

Anmeld

14. juni 2011

Den lykkelige

maria_wt skriver:

Ene er også urolig til tider.. Så tager jeg en stofble eller tæppe og svøber hende TÆT ind i det, så hun ikke kan baske med armene, og så har jeg et bandana jeg ligger over hendes øjne for at skærme hende.. Så er hun rolig på 2 min

Kunne have skrevet præcis det samme, så citere lige  

vores fandt også til ro lyn hurtig ved at svøbe.. hun sprællede også med arme og ben og derfor hun ikke kunne finde ro.. som om det var lettende for hende at blive svøbt.. Men altså de første måneder er der jo ingen rytme, sådet handler vist bare om mor og far må overleve.. Vores fik mere rytme i sove rutinerne da hun var 8 uger..

Anmeld

14. juni 2011

twiggi

**Mor til Prinsesserne, Malou & Vanessa <3** skriver:

?? Føler mig overset ?

ehm ok.

Men så vil jeg da komme med et svar;
Min datter skal ikke ned i sin lift eller sin vugge nu, hun har brug for
mig, det værdste jeg kunne gøre for hende lige nu er at lægge hende "væk" og sove. Hun har meget brug for min tryghed nu og hun bliver så ulykkelig hvis hun bliver bedt om at sove for sig selv, hun er 25 dage gammel, vaner har hun trods alt ikke endnu, derfor er det kun ok hun sover ved mig.
Spørgsmålet var heller ikke om hun skulle sove alene eller ej, men hvorfor hun var så urolig. og det er nok en fase som de andre skriver. men tak for svaret.

Anmeld

14. juni 2011

twiggi

Den lykkelige skriver:

Kunne have skrevet præcis det samme, så citere lige  

vores fandt også til ro lyn hurtig ved at svøbe.. hun sprællede også med arme og ben og derfor hun ikke kunne finde ro.. som om det var lettende for hende at blive svøbt.. Men altså de første måneder er der jo ingen rytme, sådet handler vist bare om mor og far må overleve.. Vores fik mere rytme i sove rutinerne da hun var 8 uger..

lyder kanon godt med at svøbe. jeg glæder mig til at prøve i aften.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.