hjælp ang vanessa'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.850 visninger
41 svar
0 synes godt om
14. juni 2011

twiggi

pyha, håber i kan hjælpe..

der har ingen problemer været mht hendes søvn so far..
men... hun er nu 25 dage gammel og har de sidste 3 dage/nætter ikke ville / kunne falde i søvn, hun ligger bare og kigger og er sindsyg urolig med arme og ben, hun ligger sådan i meget meget lang tid, hun er ikke sulten hun får tilbudt bryst mange gange i håb om at å hende til at falde til ro dog uden held, hun sover ved siden af mig, jeg putter hende tæt ind til mig som vi har gjort siden hun blev født, måtte gå rundt med hende i 1 time i nat kl 2 til hun faldt i søvn i mine arme - hun sover et par timer og vågner så igen og er lys vågen og er igen mega urolig og ligger og spraller med arme og ben, spiser lidt, men falder ikke i søvn igen.
lå fra kl 4 -7.30 da jeg opgav og vi stod op..

når vi putter, ligger jeg på siden og har hende ved mig tæt, og ammer også liggende om natten, der har aldrig været nogen problemer indtil nu..

overvejer at give hende et dejligt bad i 3-4 dage inden sengetid og så putte derefter med amning.. for at vende hendes rytme..

har i nogen gode råd??

det tærre virkelig meget på mig at være vågen hele natten undtagen 2 timer + være alene hjemme i 11 timer mens steffen er på job.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Lady Marion <3

Det er helt normalt   babyer har ingen rytme , derfor det er sindsygt hårdt at være baby mor ...  Da min dreng var lille der kunne han ind i mellem have svært ved at falde til ro fordi han var for omklamret , har du prøvet at lægge hende i hendes lift før end hun bliver alt for træt ?? 

Anmeld

14. juni 2011

twiggi

Muffi<3 skriver:

Det er helt normalt   babyer har ingen rytme , derfor det er sindsygt hårdt at være baby mor ...  Da min dreng var lille der kunne han ind i mellem have svært ved at falde til ro fordi han var for omklamret , har du prøvet at lægge hende i hendes lift før end hun bliver alt for træt ?? 

ja så bliver hun rigtig ked af det, hun vil faktisk kun ligge ved mig..

Anmeld

14. juni 2011

Lady Marion <3

NinaSophia skriver:

ja så bliver hun rigtig ked af det, hun vil faktisk kun ligge ved mig..

Det er bare en fase   desværre ,, når hun bliver 2-3 mdr så begynder hun at få en rytme . De første par mdr er man nød til at overleve og huske at nyde de dage man trods alt får lidt søvn .

Anmeld

14. juni 2011

maria_wlt

NinaSophia skriver:

pyha, håber i kan hjælpe..

der har ingen problemer været mht hendes søvn so far..
men... hun er nu 25 dage gammel og har de sidste 3 dage/nætter ikke ville / kunne falde i søvn, hun ligger bare og kigger og er sindsyg urolig med arme og ben, hun ligger sådan i meget meget lang tid, hun er ikke sulten hun får tilbudt bryst mange gange i håb om at å hende til at falde til ro dog uden held, hun sover ved siden af mig, jeg putter hende tæt ind til mig som vi har gjort siden hun blev født, måtte gå rundt med hende i 1 time i nat kl 2 til hun faldt i søvn i mine arme - hun sover et par timer og vågner så igen og er lys vågen og er igen mega urolig og ligger og spraller med arme og ben, spiser lidt, men falder ikke i søvn igen.
lå fra kl 4 -7.30 da jeg opgav og vi stod op..

når vi putter, ligger jeg på siden og har hende ved mig tæt, og ammer også liggende om natten, der har aldrig været nogen problemer indtil nu..

overvejer at give hende et dejligt bad i 3-4 dage inden sengetid og så putte derefter med amning.. for at vende hendes rytme..

har i nogen gode råd??

det tærre virkelig meget på mig at være vågen hele natten undtagen 2 timer + være alene hjemme i 11 timer mens steffen er på job.

Ene er også urolig til tider.. Så tager jeg en stofble eller tæppe og svøber hende TÆT ind i det, så hun ikke kan baske med armene, og så har jeg et bandana jeg ligger over hendes øjne for at skærme hende.. Så er hun rolig på 2 min

Anmeld

14. juni 2011

twiggi

Muffi<3 skriver:

Det er bare en fase   desværre ,, når hun bliver 2-3 mdr så begynder hun at få en rytme . De første par mdr er man nød til at overleve og huske at nyde de dage man trods alt får lidt søvn .

okay.
håbede lige der var noget man kunne gøre

Anmeld

14. juni 2011

twiggi

maria_wt skriver:

Ene er også urolig til tider.. Så tager jeg en stofble eller tæppe og svøber hende TÆT ind i det, så hun ikke kan baske med armene, og så har jeg et bandana jeg ligger over hendes øjne for at skærme hende.. Så er hun rolig på 2 min

har du et billede af hvordan det ser ud når hun er svøbt sådan?
vil prøve at svøbe hende i aften, gør du det idet i går i seng eller lidt før ?

Anmeld

14. juni 2011

maria_wlt

NinaSophia skriver:

har du et billede af hvordan det ser ud når hun er svøbt sådan?
vil prøve at svøbe hende i aften, gør du det idet i går i seng eller lidt før ?

Jeg gør det så snart hun bliver urolig.. 

https://www.baby.dk/debat/35625pi1/babyudstyr/se-lige-det-her-svoeb--saa-nuttet.aspx

Anmeld

14. juni 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Sådan er det med babyer Man skal være meget vågen og trave op og ned af gulvet om natten og alt det For det meste

Og det med bad om aften flere dage i træk, masser af mad og så en putning, virker kun ifl SPérne, vi forsøgte endda en uge og det virkede ikke, og så prøvede vi en uge igen . Men babyer har sin egen rytme, og ingen siger det er let med små børn

Vanessa havde os sovet suuper i min arm præcis som du gør med din datter, og jeg lå på siden og ammede os liggende og det, men da hun blev en måned gik det bare ikke mere, hun blev urolig, meget ked af det og utrøstelig, så ville hun spise med brød ud i gråd og vidste ikke hvad hun ville. Det hele bundede ud i, at hun pga jeg lugtede af mælk, ville spise tit når vi lå og puttede, og det var for meget for maven så hun fik mave smerter, og ville så trøste sig selv ved trykhed ved babsen, men det blev jo til en ond cirkel. vi forsøgte så med at lade hende sove i sin lift i vuggen, og VUPTI, fra FØRSTE nat sov hun bare !! Og os igennem. Og har gjort lige siden Så måske du skal prøve det, selv om det er hårdt at skulle slippe den lille, det er sindsygt hyggeligt at putte med den lille i armen om natten, men hos os gik den bare ikke længere. Så måske du skulle prøve ?

for at i finder ud af det  

Anmeld

14. juni 2011

Bavianis

Birk er samme alder som din datter, og han liger også en gan gper nat og er vågen og spjætter med arme og ben. Det er efter amning og skiftning (skifter altid før amning, da han ellers med garanti er lysvågen!). Han ligger mellem os, og jeg lader ham bare ligge og hygge sig - efter et stykke tid falder han stille og roligt i søvn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.