Jalousi..! :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

onlyme

aarhusmor skriver:

Godt I har fået snakket sammen - din første beskrivelse er præcist som en beskrivelse jeg kunne have lavet da jeg var yngre- jeg er 40 år nu og det meste er heldigvis aftaget med tiden

Men dengang var jeg ved at gå helt amok i mit hjerte fordi min samlever dengang skulle køre med en kvinde på arbejde hver morgen og fordi hans kollegaer ville have ham med i byen. Det endte med at han blev fyret fordi han aldrig var med til noget. Men omvendt hang han ligeså meget på mig og ringede til mig 8 gange om dagen for at høre  hvad jeg lavede på jobbet. Vi var meget forelskede og meget jealous. Jeg kunne ikke trække vejret uden at tænke at andre ville løbe med ham og det optog mig langt mere end noget andet i det forhold. Han låste mig inde og jeg måtte ikke længere se venner af begge køn, for tænk nu hvis......

Pointen er at uanset hvor meget man "indespærrer" den anden person og holder øje med dem, så kan man ikke styre verdenen - og man ender med at blive syg af at skulle holde øje med alting og den anden ender med at blive demonstrativ og måske gøre noget for at provokere i håb om at få lidt frihed - eller der kommer en anden reaktion.

Men man bliver faktisk langt lykkeligere af at give slip og bare nyde det man har. og skulle det ské at han fandt en anden, jamen så finder du jo nok ud af det.

Jeg har fået sådan en ny regel der hedder:

Hvis der er en person i et parforhold, der elsker den anden. Men den anden elsker ikke den første. Så please lad mig være den der elsker.

Jeg vil hellere være naiv og elske, end at være i et forhold hvor jeg alligevel ikke giver mig fuldt ud.

I dag har jeg det godt. Jeg lever sammen med min mand og der er næsten ingen jealoushed. Helt udenom kommer man nok ikke. Men jeg tror på at han vil mig det bedste og jeg vil ham det bedste.

Held og lykke

Der er ingen der er ''indespæret'' og jeg nægter ham ikke at mødes med kammeraterne eller sådan..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

Miss T

onlyme skriver:

Ja det var det jeg var bange for.!

Hun sendte ham også mange blikke så jeg har tænkt meget over om de kunne være forelsket i hinanden..!

Men som du selv siger så har jeg har 1½mdr igen, og kan godt mærke tankerne om det hele gør mig forviret og kan mærke at følelserne præsser xtra på..! Man læser så meget om at folk går fra hinanden under graviditet eller efter så det er måske også sådan noget der spiller ind..!

Problemet er bare at jeg virkelig følte en stor sorg igår da det stod på, og at jeg også gør det idag selv efter vi har snakket om det,.

Tænker også om han seriøst elsker mig men måske syntes det er hyggeligt med en lille flirt, for jeg bekrafter ham jo ikke så megte mere i hvor dejlig han er ? er det mig der er helt på dybt vand her eller kunne det måske være det ?

Prøver seriøst at finde en undskyldning..!

Du bliver nødt til at konfrontere ham, hvis du stadig har det skidt og føler, at han havde noget i gære med hende den anden. I såfald er det meget respektløst, og hvis han flirtede så meget som du siger, så havde jeg nok vappet ham en, især for at gøre det, når du sidder lige ved siden af højgravid - og det skal bestemt ikke tolkes som om at det er okay når du ikke er det.

Men du bliver nødt til at gøre ham opmærksom på, hvor såret du er, og at du ikke finder dig i hans måde at agere på, og JO han kan sagtens huske, hvordan opførte sig, men det er nemmere at give alkoholen skylden.

Jeg var selv blevet meget ked af det, hvis jeg havde stået i dine sko og havde nok også overvejet, at gå fra ham! Men som sagt, snak med ham og få ham til at indse eller erkende, det han reelt føler for dig  og ikke mindst, hvis han føler noget for hende.

Anmeld

14. juni 2011

Lou87

onlyme skriver:

Det havde jeg ikke. selvom der har været meget forskelligt der har kørt rundt..!

Men han bliver altid mega kærlig når han er fuld, eller har drukket..! Og ja han får også et xtra glimt i øjet hvis han hygger sig rigtig meget,. Men syntes stadig han kiggede (overbegloede) hende meget, og det burde jo ikke være nødvendigt,.

Men jeg tror jeg vil holde mig til den med at han syntes det er interessant at hun er interesseret i ham..! fordi jeg ikke gør så meget ud af at fortælle ham han er dejlig og ikke giver ham den reaktion og opmærksomhed mere..!

tak for råd.

Det ændrer sig jo ihvertfald rigtig ofte i et forhold med tiden..
Og så er der nogen der godt kan li den der lidt ubevidste bekræftigelse i en uskyldig flirt..

Jeg tror ikk der er andet og gøre end og ja huske på du var ædru og han fuld.. og evt mere kærlig som du siger.. og hvis du så i forvejen har et dårligt øje til hende, ja så får man det nok værre med at netop de to lige overbeglor hinanden

Måske du sku til og flirte lidt uskyldigt selv og glemme din mand lidt, det er som sagt uskyldigt og mega bekræftende, og så kan du måske ligge din mands flirteri lidt på afstand

Anmeld

14. juni 2011

Neon

Det er sikkert blevet skrevet. Men hvis man er jaloux kan man hurtigt se ting som egentlig ikke er der.. Kender det kun alt for godt. Jeg kan godt se min kæreste kigger det ene eller det andet sted, uden han måske egentlig har gjort det. Kan godt være han har kigget, men ikke noget han selv har lagt mærke til. 

Ved selv hvordan det er. Men du kan ikke gøre andet end stole på din kæreste. Enten kan du jo være sur nu og gå fra ham, eller lade jalousien tage styringen også dør forholdet også.. 

Ved godt det er nemmere sagt en gjort, men synes bare du skal prøve at være glad og nyde livet og spiren inden i dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.