Jalousi..! :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2011

onlyme

Lou87 skriver:

Det aldrig nemt..
Følelserne kan for det første godt løbe lidt ekstra af med en når man er gravid jo og også hvis han er din første og helt store kærlighed. Jalousi i behersket tilstand er kun sundt og det bekræfter kun en selv og samtidigt ens partner i at man virkelig elsker hinanden og er bange for at miste.. Men når man derud hvor det bliver sygeligt så er det ikke sjovt
Men lyder umiddelbart som om i snakker godt sammen om tingene og det synes jeg i skal blive ved med..
Og jeg tror du skal passe på med og angribe ham for meget, så han bliver "træt" af det. Det fint nok han skal vise det er dig han vil og ingen andre, men for tit kan måske blive en plage.

Men nok om det - tror du eller ved du om han er typen der måske godt kan li en uskyldig flirt ?? For jeg tænker mange mennesker, inkl jeg selv kan da godt flirte.. Men uden og lægge mere i det.
Sådan er både jeg selv og kæresten. Og jeg synes det er fint nok, så længe man kender hinandens grænser og ikke overskrider dem. Plus når man er fuld, (og den anden ædru) så tror jeg godt man lettere kan føle han er "lun på hende den anden"... jeg ka selv virke meget mere kærlig af og få lidt og drikke og sku ikk undre mig mit blik også bliver det - men det er ikke noget jeg ligger mere i.
Det var mere om du havde set det fra den sidde af ??

Håber i finder ud af det - og det er klart bedst og tale om det.
(også ang at han har "gemt" på det for ikk og gøre dig mere bekymret, det er dumt, for i sidste ende er det værre når du opdager sandheden)

Det havde jeg ikke. selvom der har været meget forskelligt der har kørt rundt..!

Men han bliver altid mega kærlig når han er fuld, eller har drukket..! Og ja han får også et xtra glimt i øjet hvis han hygger sig rigtig meget,. Men syntes stadig han kiggede (overbegloede) hende meget, og det burde jo ikke være nødvendigt,.

Men jeg tror jeg vil holde mig til den med at han syntes det er interessant at hun er interesseret i ham..! fordi jeg ikke gør så meget ud af at fortælle ham han er dejlig og ikke giver ham den reaktion og opmærksomhed mere..!

tak for råd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

Lusi

Med alle de detaljer du har lagt mærke til, kan du da umuligt have lavet andet end at sidde og overvåge dem..! Tror måske du skal slappe lidt af og nyde ham i stedet for

Anmeld

14. juni 2011

onlyme

Lykke86 skriver:

Med alle de detaljer du har lagt mærke til, kan du da umuligt have lavet andet end at sidde og overvåge dem..! Tror måske du skal slappe lidt af og nyde ham i stedet for

Det gjorde jeg sku heller ikke (næsten). Men det er simpelthen frygten for at miste ham,. Og da jeg først lagde mærke til det kunne jeg ikke lade være med at ''overvåge'' for ville være sikker i min sag nu jeg ville konfronterer ham med det..!

Anmeld

14. juni 2011

onlyme

Mettefpigen skriver:

Det er jeg glad for

Siger heller ikk at der ikk kan være noget imellem dem, men når jeg læser det så får jeg mange tanker til mig selv dengang og da så jeg også mange ting...

Da vi mødte hinanden havde han en bedste veninde og det var jo fint...

Men når jeg så dem sammen var det næsten som om de var kærester... Han grinte med hende hvor han næsten sad og holdte hende i hånden, og når hun var til en fest med os så sad han næsten og hang over hende og "glemte" helt mig... Sådan nogle ting..

Og når jeg har snakket med ham om det efterfølgende (skete for flere år siden) Så aner han ikk hvad jeg snakker om.. Han har slet ikk kunne se det, og der har ALDRIG været noget imellem dem.. Han har heller aldrig følt noget for hende...

Så derfor mener jeg bare at det kan sagtens være at der har været øjne og sådan men det er ikk sikkert at der er noget imellem dem.. Kan godt være at det er hende der har noget for ham, og han måske godt kan lide opmærksomheden når han måske ikk får så meget derhjemme...

Men synes du skulle tage en snak med ham og lade ham få luft for det han vil sige (Og huske IKKE at blive sur når han siger noget du ikk kan lide )

Men er glad for du kan bruge noget af det jeg skrev  Og hvis der er noget mere så kan du altid skrive til mig

Har snakket med manden nu

Han fortalte at han godt vidste han kiggede meget på hende men ikke ville indrømme det pga min reaktion,.

Men at det simpelthen var fordi nu var de jo vandt til at arbejde side om side om natten og være halv sure og stressede,. Også var det enormt underligt at se hende sådan spicelt fordi det er hende der er meget passiv og stille på jobbet,.

Så der var ikke noget i det fra hans side af,. Og det vælger jeg at stole på.! Tak for dit råd,. Det hjalp mig virkelig meget

Anmeld

14. juni 2011

Mettefpigen

onlyme skriver:

Har snakket med manden nu

Han fortalte at han godt vidste han kiggede meget på hende men ikke ville indrømme det pga min reaktion,.

Men at det simpelthen var fordi nu var de jo vandt til at arbejde side om side om natten og være halv sure og stressede,. Også var det enormt underligt at se hende sådan spicelt fordi det er hende der er meget passiv og stille på jobbet,.

Så der var ikke noget i det fra hans side af,. Og det vælger jeg at stole på.! Tak for dit råd,. Det hjalp mig virkelig meget

Dejligt at høre  Har du det bedre nu så?? Og tror du inderligt på det??

Fik i snakket det hele igennem??

Anmeld

14. juni 2011

onlyme

Mettefpigen skriver:

Dejligt at høre  Har du det bedre nu så?? Og tror du inderligt på det??

Fik i snakket det hele igennem??

Jeg vil sige jeg tror på det til andet er bevist..! Han fortalte mig til punkt og prikke hvad jeg betød for ham, og hvor dejligt han syntes vi har det sammen og hvor meget det betyder for ham han har mig i hans liv og hvor meget han glæder sig til at blive en lille far mor barn/børn familie med netop mig..! Så ja jeg stoler på ham,.

Jeg vil smide den grimme jalousi væk nu, hvis han en dag er sammen med en anden så er det jo fordi han ikke vil være sammen med mig mere, og ikke er ''hug'' på os mere,. Også kan jeg alligevel ikke gøre noget ved det..! Så nu vil jeg prøve og huske mig selv på det. For det vil ikke nytte noget alligevel, Og som i så mange skriver så gør det nok bare tingene være i et forhold med så stor en form for jalousi..!

Ja jeg har fået det meget beder, Men var det ikke for dine råd havde jeg sikkert stadig siddet med et hjerte oppe i halsen og tåre på min kind.! Også havde det nok endt i endnu et skænderi omkring jalousi og vi ville være uvenner i noget tid,. Så MANGE Mange tak

Anmeld

14. juni 2011

Mettefpigen

onlyme skriver:

Jeg vil sige jeg tror på det til andet er bevist..! Han fortalte mig til punkt og prikke hvad jeg betød for ham, og hvor dejligt han syntes vi har det sammen og hvor meget det betyder for ham han har mig i hans liv og hvor meget han glæder sig til at blive en lille far mor barn/børn familie med netop mig..! Så ja jeg stoler på ham,.

Jeg vil smide den grimme jalousi væk nu, hvis han en dag er sammen med en anden så er det jo fordi han ikke vil være sammen med mig mere, og ikke er ''hug'' på os mere,. Også kan jeg alligevel ikke gøre noget ved det..! Så nu vil jeg prøve og huske mig selv på det. For det vil ikke nytte noget alligevel, Og som i så mange skriver så gør det nok bare tingene være i et forhold med så stor en form for jalousi..!

Ja jeg har fået det meget beder, Men var det ikke for dine råd havde jeg sikkert stadig siddet med et hjerte oppe i halsen og tåre på min kind.! Også havde det nok endt i endnu et skænderi omkring jalousi og vi ville være uvenner i noget tid,. Så MANGE Mange tak

Åhh hvor er jeg glad

Jeg ved hvor hårdt og ondt det gør, for det er slet ikk med vilje man har det sådan.... Og dejligt at høre at du har et mere positivt syn på det!!

Hvis det kan hjælpe så havde jeg en aftale med min kæreste dengang.. Hver gang jeg kunne mærke at jalouxien kom op i mig så sagde jeg det med samme.. Ligemeget hvor latterligt det var så gjorde jeg det.. Og det hjalp så meget at komme ud med det og ikk have det siddende... Og da det blev bedre og der så kom tidspunkter hvor jeg ikk var jaloux og var blevet det tidligere så sagde jeg det også.. Som en lille sejr  Og for at han også vidste at det var blevet bedre...

Men tusind tak for de søde ord  Du giver mig næsten tårer i øjnene.. Hihi...

Anmeld

14. juni 2011

onlyme

Mettefpigen skriver:

Åhh hvor er jeg glad

Jeg ved hvor hårdt og ondt det gør, for det er slet ikk med vilje man har det sådan.... Og dejligt at høre at du har et mere positivt syn på det!!

Hvis det kan hjælpe så havde jeg en aftale med min kæreste dengang.. Hver gang jeg kunne mærke at jalouxien kom op i mig så sagde jeg det med samme.. Ligemeget hvor latterligt det var så gjorde jeg det.. Og det hjalp så meget at komme ud med det og ikk have det siddende... Og da det blev bedre og der så kom tidspunkter hvor jeg ikk var jaloux og var blevet det tidligere så sagde jeg det også.. Som en lille sejr  Og for at han også vidste at det var blevet bedre...

Men tusind tak for de søde ord  Du giver mig næsten tårer i øjnene.. Hihi...

Vil jeg huske på, På den måde kan det også være man undgår mistforståelserne, og kan slappe af før det bryder ud..! Hvis du forstår Ved ikke lige hvordan jeg ellers skulle formulerer det

Anmeld

14. juni 2011

Mettefpigen

onlyme skriver:

Vil jeg huske på, På den måde kan det også være man undgår mistforståelserne, og kan slappe af før det bryder ud..! Hvis du forstår Ved ikke lige hvordan jeg ellers skulle formulerer det

Joo det kan det sagtens Det hjalp jo også mig på at jeg kunne slappe mere af.. Og automatisk blev bekymringerne mindre...

Anmeld

14. juni 2011

aarhusmor

Godt I har fået snakket sammen - din første beskrivelse er præcist som en beskrivelse jeg kunne have lavet da jeg var yngre- jeg er 40 år nu og det meste er heldigvis aftaget med tiden

Men dengang var jeg ved at gå helt amok i mit hjerte fordi min samlever dengang skulle køre med en kvinde på arbejde hver morgen og fordi hans kollegaer ville have ham med i byen. Det endte med at han blev fyret fordi han aldrig var med til noget. Men omvendt hang han ligeså meget på mig og ringede til mig 8 gange om dagen for at høre  hvad jeg lavede på jobbet. Vi var meget forelskede og meget jealous. Jeg kunne ikke trække vejret uden at tænke at andre ville løbe med ham og det optog mig langt mere end noget andet i det forhold. Han låste mig inde og jeg måtte ikke længere se venner af begge køn, for tænk nu hvis......

Pointen er at uanset hvor meget man "indespærrer" den anden person og holder øje med dem, så kan man ikke styre verdenen - og man ender med at blive syg af at skulle holde øje med alting og den anden ender med at blive demonstrativ og måske gøre noget for at provokere i håb om at få lidt frihed - eller der kommer en anden reaktion.

Men man bliver faktisk langt lykkeligere af at give slip og bare nyde det man har. og skulle det ské at han fandt en anden, jamen så finder du jo nok ud af det.

Jeg har fået sådan en ny regel der hedder:

Hvis der er en person i et parforhold, der elsker den anden. Men den anden elsker ikke den første. Så please lad mig være den der elsker.

Jeg vil hellere være naiv og elske, end at være i et forhold hvor jeg alligevel ikke giver mig fuldt ud.

I dag har jeg det godt. Jeg lever sammen med min mand og der er næsten ingen jealoushed. Helt udenom kommer man nok ikke. Men jeg tror på at han vil mig det bedste og jeg vil ham det bedste.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.