Pædagog: 1.års eksamen! Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2011

Angelspot

Træls med forskellige informationer!!

Da jeg tog min 1 årsprøve i Kolding, skulle vi skrive en 6 siders lang opgave og bagefter op og snakke om den mere uddybende. Vi skulle også inddrage vores linjefag (i mit tilfælde UMD) hvilket gik ud på at jeg valgte et lille rollespil med en medstuderende, som viste en uddybende situation, som jeg løst havde nævnt i min opgave. Jeg fik 10. De lagde meget vægt på min medmenneskelighed i min eksamen, hvilket er lidt usædvanligt, da det er meget teoretisk. Så man kan vel ikke rigtig sammenligne, da der jo er forskel på skoler og eksaminatorer.

Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

Frøken Sørensen

wamse skriver:

Jeg skal op til min 1.års prøve i morgen, og jeg har forberedt en 12 sider lang powerpoint bygget op på den opgave jeg har afleveret. 

Ud over det sidder jeg lige nu og laver ekstra stikord til de teoretikere jeg har valgt at bruge i min opgave.

Hvilken skole går du på? Vi er blevet frarådet at lave powerpoint o.l pga af den korte tid vi har! Men det er sku så forskelligt fra skole til skole hvad de forventer.

Anmeld

13. juni 2011

Aves.

Gitte85 skriver:

Vi skal ikke forsvare opgaven overfor vores vejleder. Men skal forsvare den overfor en anden vejleder end den vi har haft under opgaveskrivning! Problemet er at min skole er to skoler der er slået sammen og der er stor uenighed om hvad man helt præcist skal kunne når man går op til 1 års eksamen!

Du skal stadig KUN lytte til din vejleder...ingen andre...

Anmeld

13. juni 2011

Frøken Sørensen

Eva. skriver:

Du skal stadig KUN lytte til din vejleder...ingen andre...

Ja, men vores vejleder har ikke været til meget hjælp desværre!

Anmeld

13. juni 2011

Frøken Sørensen

Angelspot skriver:

Træls med forskellige informationer!!

Da jeg tog min 1 årsprøve i Kolding, skulle vi skrive en 6 siders lang opgave og bagefter op og snakke om den mere uddybende. Vi skulle også inddrage vores linjefag (i mit tilfælde UMD) hvilket gik ud på at jeg valgte et lille rollespil med en medstuderende, som viste en uddybende situation, som jeg løst havde nævnt i min opgave. Jeg fik 10. De lagde meget vægt på min medmenneskelighed i min eksamen, hvilket er lidt usædvanligt, da det er meget teoretisk. Så man kan vel ikke rigtig sammenligne, da der jo er forskel på skoler og eksaminatorer.

Held og lykke

Jeg har også tænkt mig at prøve at inddrage mit linjefag (skb), ved dog ikke helt hvordan endnu!

Men ja jeg ved godt det er meget forskelligt fra skole til skole. Nu skal der jo skrives 10-15 sider og i grupper på 5-6 mand.

Anmeld

13. juni 2011

Aves.

Gitte85 skriver:

Ja, men vores vejleder har ikke været til meget hjælp desværre!

I har også et ansvar...det er et studie ikke en skole...derfor kan og skal I altid henholde jer til cirkulæret og studieplanen omkring det at skrive netop denne opgave.

Du kan ikke sammenligne med andre skoler, grupper eller andet..og så længe I lever op til formalia og kan forsvare jeres opgave, valg af teori og empiri, så består I...

Anmeld

13. juni 2011

AndreasMor84

Læs din studieordning.. der står udførligt, hvad der lægges vægt på til prøven Det gjorde der i hvert fald i vores

Men ellers plejer det jo at være noget med, at man uddyber det man har skrevet og kommer med teorier som kan drages parallelt med det man har skrevet.

Anmeld

13. juni 2011

Frøken Sørensen

Eva. skriver:

I har også et ansvar...det er et studie ikke en skole...derfor kan og skal I altid henholde jer til cirkulæret og studieplanen omkring det at skrive netop denne opgave.

Du kan ikke sammenligne med andre skoler, grupper eller andet..og så længe I lever op til formalia og kan forsvare jeres opgave, valg af teori og empiri, så består I...

I know

Og jeg ved også godt skolerne er meget forskellige... Jeg havde også håbet på der lige var en derinde som tilfældigvis gik på samme skole og var et halvt år foran mig, så man kunne høre lidt om eksamen!

Jeg havde også fundet ud af hvad jeg vil fremlægge, men når man så begynder at høre fra folk at de har fået andre ting at vide omkring eksamen end man selv har så bliver man lidt forvirret

Anmeld

13. juni 2011

Aves.

Gitte85 skriver:

I know

Og jeg ved også godt skolerne er meget forskellige... Jeg havde også håbet på der lige var en derinde som tilfældigvis gik på samme skole og var et halvt år foran mig, så man kunne høre lidt om eksamen!

Jeg havde også fundet ud af hvad jeg vil fremlægge, men når man så begynder at høre fra folk at de har fået andre ting at vide omkring eksamen end man selv har så bliver man lidt forvirret

Du skal virkelig ikke lytte til de andre....gør det som du mener er din måde...hvis du holder dig inden for formalia. Det er forskellen på at være elev og studerende...meget mere du selv skal og ikke kan få et entydigt svar på...du har nogle rammer, men skal i høj grad selv udfylde dem.

Anmeld

13. juni 2011

Frøken Sørensen

Solstråle2011 skriver:

Læs din studieordning.. der står udførligt, hvad der lægges vægt på til prøven Det gjorde der i hvert fald i vores

Men ellers plejer det jo at være noget med, at man uddyber det man har skrevet og kommer med teorier som kan drages parallelt med det man har skrevet.

Har kigget på den, men der er to vidt forskellige da skolen er slået sammen for nylig. Og skolen giver ikke noget ordentlig svar når vi spørger ind til det.

Men det du skriver omkring uddybe osv er også det jeg har tænkt mig at gøre  Så krydser jeg fingre for at det er det rigtige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.