Give baby mad i kirke?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2011

2721

Ranarupta skriver:

Jeg var til begravelse i december, hvor Albert var med.
Både præsten og kordegnen ville ikke høre tale om, at jeg gik ud i våbenhuset for at amme. (Kunne ikke give MME, da han er allergiker)

De sagde, at hvis det blev aktuelt, så kunne jeg bare sætte mig længere ned i kirken. De syntes, at det var synd for Albert og mig, hvis vi skulle være i det kolde våbenhus - og så mente de, at kirken var for alle. Også sultne børn. Og hvis nogle ville blive sure, så måtte de komme til præsten

Ret sej holdning, synes jeg. Men det er sikkert ikke alle præster, der har det sådan...

Enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

Mumto3

altså jeg har ammet mine børn MANGE gange i kirken, både til alm. gudstjenester og til barnedåb. Det er overhovedet ikke noget problem!!! -og med mindre det er i det mørke vestjylland og hos en meget streng indremissionspræst, så kan jeg slet slet ikke forestille mig nogen præst have noget sómhelst imod at man amme sit barn, heller ikke til en begravelse!!!!

Anmeld

13. juni 2011

DenHeldige

Ranarupta skriver:

Jeg var til begravelse i december, hvor Albert var med.
Både præsten og kordegnen ville ikke høre tale om, at jeg gik ud i våbenhuset for at amme. (Kunne ikke give MME, da han er allergiker)

De sagde, at hvis det blev aktuelt, så kunne jeg bare sætte mig længere ned i kirken. De syntes, at det var synd for Albert og mig, hvis vi skulle være i det kolde våbenhus - og så mente de, at kirken var for alle. Også sultne børn. Og hvis nogle ville blive sure, så måtte de komme til præsten

Ret sej holdning, synes jeg. Men det er sikkert ikke alle præster, der har det sådan...

Helt Enig!! Kirken er for alle - også de mindste, og hvad er mere naturligt end at give sit sultne spædbarn mad?

Anmeld

13. juni 2011

Fru'Rugaard

Jeg syntes overhovedet ikke at det er forkert at amme et barn i kirken- det er mere hvad du føler dig godt tilpas med
Ellers se om hun vil have en lille tår inden i går ind i kirken
Hvis hun bliver sulten imde i kirken, og du ikke vil gå ud, så syntes jeg helt bestemt at du bare skal amme hende, det er jo naturens gang

Rikke- Mor til Maja på 14 mdr.

Anmeld

13. juni 2011

Shibby

Saram skriver:

Det havde jeg også selv tænkt mig og snakkede med min sp om det og hun sagde at det ville ikke være  iorden da hun kun er 14 dage på torsdag til begravelsen og når hun ikke er ældre skal jeg være sammen med hende hele tiden.. Og ved heller ikke lige hvem jeg kunne bede om ikke at gå med ind i kirken..

Helt 100 den SP vil mene det er i orden at Filucas far går en tur på en time eller to med hende i barnevognen. Du sidder jo ikke med hende klisteret til dig når hun sover

Babyer høre ikk til inde ved selve cermonien. Det er det sidste gribene farvel og en baby KAN være forstyrrene,-når cermonien er slut så kan man få babyen hen til sig til gravøl,kaffe ect,men til selve cermonien burde babyer forbydes.

Filuca skal sgu nok overleve de par timer du tager til begravelse

Men vælger du at ha hende med så hav en stofble ble med som du kan dække dig til med. Sørg for at have en kjole der giver let adgang til amning. Ginatricot har nogle flotte kjoler til 129 kr hvor de vil være perfekte til hvis der skal ammes!. På den måde gør du det så diskret som muligt hvis du absolut skal ha hende med

Anmeld

13. juni 2011

DenHeldige

Shibby skriver:

Helt 100 den SP vil mene det er i orden at Filucas far går en tur på en time eller to med hende i barnevognen. Du sidder jo ikke med hende klisteret til dig når hun sover

Babyer høre ikk til inde ved selve cermonien. Det er det sidste gribene farvel og en baby KAN være forstyrrene,-når cermonien er slut så kan man få babyen hen til sig til gravøl,kaffe ect,men til selve cermonien burde babyer forbydes.

Filuca skal sgu nok overleve de par timer du tager til begravelse

Men vælger du at ha hende med så hav en stofble ble med som du kan dække dig til med. Sørg for at have en kjole der giver let adgang til amning. Ginatricot har nogle flotte kjoler til 129 kr hvor de vil være perfekte til hvis der skal ammes!. På den måde gør du det så diskret som muligt hvis du absolut skal ha hende med

Sådan noget sludder at babyer skulle forbydes ved begravelser - har da aldrig kendt magen!!!

Anmeld

13. juni 2011

Freja20

Jeg er altså enig i det med babyer ikk høre til ved en begravelse.. Jeg var til en begravelse hvor præsten skulle til at fortælle et par minde ord om den afdøde også skreg barnet op og folk blev sur midt i de også var ked af det.. Jeg ville aldrig tag mit barn med til en begravelse da jeg ikk ville kunne slappe af hvis barnet skulle græde.. Hvis jeg havde en tæt familie medlem f.eks mor eller far som var død og et barn skreg under cermonien ville jeg blive så ked af det.. Det er min personlig mening... Jeg ville få en veninde/manden til at stå udenfor ved barnevognen.  Vi snakker om 30-40 minutter.

Anmeld

13. juni 2011

Fru'Rugaard

DenHeldige skriver:

Sådan noget sludder at babyer skulle forbydes ved begravelser - har da aldrig kendt magen!!!

Enig!

Anmeld

13. juni 2011

Aves.

Hvorfor skulle det ikke være i orden at amme i en kirke...jeg har altid ammet alle steder og man kan jo heldigvis amme så diskret at de mennesker da af gud ve hvilke årsager finder amning anstødeligt, ikke kan se det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.