Drikker du imens du er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Inspireret af debatten om rygning, vil jeg høre om I indtager alkohol imens I er gravide?

Nej..og det har jeg aldrig gjort.
Men jeg drikker nu slet ikke alkohol LOL

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2011

blomst84

Nej!!

Anmeld

12. juni 2011

Wimmie

Nu spiller jeg lige hellig igen, men jeg forstår ikke hvorfor man synes det er ok at drikke alkohol mens man er gravid - samtidig tror jeg ikke at én eneste herinde vil give sit spædbarn øl eller vin i sutteflasken... og jo, det er stort set det samme for hvis en gravid drikker alkohol får det ufødte barn den samme mængde alkohol.

Genstandsgrænserne gælder ikke for gravide, her fraråder Sundhedsstyrelsen al alkohol i graviditeten: Man kender ikke den nedre grænse for, hvornår alkohol virker ind på fosterets udvikling, men man ved, at alkohol er det farligste af alle rusmidler – set fra barnets perspektiv. Det skyldes, at alkohol meget let passerer de biologiske barrierer (fx moderkagen), og derfor får fosteret det samme alkoholindhold i blodet, som moderen har. Det alkoholforbrug, som i andre sammenhænge er almindeligt og normalt, udvikler sig til et risikoforbrug, når graviditeten indtræder. Alkohol i graviditeten øger risikoen for abort, dødfødsel, hæmmet vækst, misdannelser og hjerneskade

Anmeld

12. juni 2011

Kofoed.

Har svaret nej, men det passer ikke helt. Blev befrugtet i juledagene og aner ikke, at det var sket, så lad mig sige det på en pæn måde, nytårs aften var ikke helt appelsinfri

Efter jeg testede positiv har jeg smagt 3 ml øl, da min kæreste havde fundet den bedste øl i verden (så kunne jeg ikke lade være med, at smage og JA den er MEGA GOD).

Men eller er det meget nemt, da jeg normalt hverken kan lide øl eller vin og vil aldrig rør spiritus når jeg er gravid (og ved det).

Det eneste jeg synes er ok en gravid indtager flere gange under graviditeten er RØDvin, da det nemlig er godt for rødeblodceller, selvfølgelig i begrænset mængder

Anmeld

12. juni 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Inspireret af debatten om rygning, vil jeg høre om I indtager alkohol imens I er gravide?

Nej, og har ingen intentioner om det. Dog er der vidst noget om, at et glas rødvin i ny og næ skulle være helt ok, men jeg har valgt at holde mig 100% fra det Jeg drak nu alligevel heller ikke før overhovedet.

Anmeld

12. juni 2011

Madam Blå

Wimmie skriver:

Nu spiller jeg lige hellig igen, men jeg forstår ikke hvorfor man synes det er ok at drikke alkohol mens man er gravid - samtidig tror jeg ikke at én eneste herinde vil give sit spædbarn øl eller vin i sutteflasken... og jo, det er stort set det samme for hvis en gravid drikker alkohol får det ufødte barn den samme mængde alkohol.

Genstandsgrænserne gælder ikke for gravide, her fraråder Sundhedsstyrelsen al alkohol i graviditeten: Man kender ikke den nedre grænse for, hvornår alkohol virker ind på fosterets udvikling, men man ved, at alkohol er det farligste af alle rusmidler – set fra barnets perspektiv. Det skyldes, at alkohol meget let passerer de biologiske barrierer (fx moderkagen), og derfor får fosteret det samme alkoholindhold i blodet, som moderen har. Det alkoholforbrug, som i andre sammenhænge er almindeligt og normalt, udvikler sig til et risikoforbrug, når graviditeten indtræder. Alkohol i graviditeten øger risikoen for abort, dødfødsel, hæmmet vækst, misdannelser og hjerneskade

Vidste ikke, at det var så galt! Men ved du hvorfor man så ikke fraråder et glas rødvin engang i mellem? Der er jo også alkohol i.. Det kan godt være, at rødvin er bedre end andet, men jeg forstår det ikke helt Min jordemoder sagde at det var ok med rødvin, hvis man altså holdt det på et minimum..

Anmeld

12. juni 2011

Wimmie

Madam Blå skriver:

Vidste ikke, at det var så galt! Men ved du hvorfor man så ikke fraråder et glas rødvin engang i mellem? Der er jo også alkohol i.. Det kan godt være, at rødvin er bedre end andet, men jeg forstår det ikke helt Min jordemoder sagde at det var ok med rødvin, hvis man altså holdt det på et minimum..

Det ved jeg ikke, men jeg vil til enhver tid lytte til sundhedsstyrelsens råd - mange jordemødre er måske lidt af "den gamle skole" hvor man generelt så lidt stort på anbefalingerne

Anmeld

12. juni 2011

MaleneG

Nej jeg drak ikke en eneste dråbe alkohol under min graviditet. blev tilbudt en del gange, og når jeg takkede nej, kiggede folk meget underligt på mig..  Kunne forstå jeg havde fået det måbende blik hvis det var fordi jeg bad om at få hele flasken, og da ikke fordi jeg takkede nej til det.

Anmeld

12. juni 2011

Drømmeren1990

Øhm, jeg har et spørgsmål i den anledning. Vi prøver at blive gravide. Det er 5 uger siden jeg havde menstruation, men har kun fået negative tests. Jeg tog en enkel øl i går.  Min kæreste der læser til medicin siger det er de første 3-4 uger af graviditeten der er de vigtigste at man ikke drikker. Men ved ikke om jeg er gravid endnu, så er lidt bange for jeg måske har gjort noget dumt.

Anmeld

12. juni 2011

Faith

Nope ikke en dråbe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.