kroppen efter graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2011

Ben&Jerry

Multebær skriver:

Jeg har et bedre selvbillede nu efter graviditeten og er vejer 4 kg mindre end før graviditeten hvilket jeg absolut har gjort intet for at opnå. Dog vil jeg sige at jeg mangler muskelstyrke og har fået en lidt fladere røv. Jeg tror dog på at den kan trænes rund igen med lidt dedikeret indsats. Brysterne ved jeg ikke hvordan kommer til at se ud - jeg ammer lige nu på livet løs så det er svært at vurdere. 

Det er så helt vild fantastisk at blive mor synes jeg at jeg vil mene jeg er blevet smukkere af det . Måske er det selvbedrag og overhovet ikke opjektivt men jeg er ligeglad for jeg trives i min krop og er rigtig stolt af hvad den har produceret. 

Det er et utroligt positiv syn du har misundelsesværdigt, og inspirerende

mit sind er jo ungt og utroligt fikseret på krop og udseende, men det kan jo være, at ens metalitet også tager sig en drejning efter, at man er blevet mor.. Jeg går jo lidt med en masse barriere jeg skal have nedbrudt før, at jeg tør kaster mig ud i PB og det er vægten der giver flest spekulationer..

Tror man er en bedre kone, mor og et mere positivt menneske hvis en selvtillid er højt -og ved bare, at med +10 kg ville min selvtillid forsvinde helt, jeg ville blive utrolig bekræftelsessyg, fordi at jeg ikke selv længere ville kunne være tilfreds..hvis du forstår men det kunne være fedt at udvikle den samme seje power-syn som du har

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

serinasmor

jeg er normalvægtig nu og var det også inden ... vægten siger ca det samme ... brysterne er blevet mere slappe .. men her over et år efter fødslen har min krop det helt fint ... dog er maven lidt flæsket men når jeg tænker efter var den det nok også inden

jeg tror jeg var på ca samme vægt og uden den helt bløde mave efter ca 6 mdr

Anmeld

10. juni 2011

Multebær

Ben&Jerry skriver:

Det er et utroligt positiv syn du har misundelsesværdigt, og inspirerende

mit sind er jo ungt og utroligt fikseret på krop og udseende, men det kan jo være, at ens metalitet også tager sig en drejning efter, at man er blevet mor.. Jeg går jo lidt med en masse barriere jeg skal have nedbrudt før, at jeg tør kaster mig ud i PB og det er vægten der giver flest spekulationer..

Tror man er en bedre kone, mor og et mere positivt menneske hvis en selvtillid er højt -og ved bare, at med +10 kg ville min selvtillid forsvinde helt, jeg ville blive utrolig bekræftelsessyg, fordi at jeg ikke selv længere ville kunne være tilfreds..hvis du forstår men det kunne være fedt at udvikle den samme seje power-syn som du har

Det pussige ved det er at jeg tænkte fuldstændig som dig før jeg blev gravid. Jeg var også overbevist om at jeg ville tage 25 kg på og aldrig komme af med dem igen! Det var jeg fordi jeg ikke var særlig optimistisk og fordi det der med at være lidt blommeformet ligger til familien men altså jeg tog 4,5 kg på under graviditeten og havde det i øvrigt helt fuldstændigt fantastisk. Jeg løb DHL stafet i uge nogen og 20 og koordinerede 500 frivillige på en festival i 3. måned. 

Det var som om at jeg bare fik et spand 'go karma' med i hormonkarusellen og ja så har jeg bare ikke rigtig nogle tegn på at jeg har født et barn hverken gener eller nemt synlige forandringer.....(heller ikke mellem benene ). 

Jeg kan ik rigtig beskrive det på anden måde end at graviditeten og fødslen bare har forandret mit syn på tingene samt at jeg har været heldig med ik at tage på.

Anmeld

10. juni 2011

Cris

Hollywood hot mammas måler deres mad, de spiser præcis hvad der passer til dem, da de har en dietist ved siden af dem. De har en personlig træner som har fulgt dem gennem gravidieteten og ved præcis hvor de skal starte efter graviditeten. De SKAL tabe sig og vise verden hvor seje de er efter en måned. Men det er også fordi, hvis de ikke gør det hurtigt nok, vil de aldrig mere kunne arbejde. Det er trist, men det deres sandheden. De laver efter den press... Det er ligemeget hvis din krop ikke er helt det samme. Hvis de har trænet før og du laver mere eller mindre sundt ville ikke ske så meget. Mange tager rigtigt meget på, men tit er det vand. Jeg kender en som gik op på vægten kun 4 timer efter fødsel, for hun kunne mærke noget med hendes krop og hun havde tabt sig allerede 13kg i de 4 timer!!!!!  Efter fødsel, når du begynder af føle dig lidt stærker, så kan du begynde at gå nogle gode ture med barnevognen. Du gør det hver dag i en time og så kan du se, at det gør rigtigt godt både mentalt og fysisk...

Og en ting mere: du er ikke din krop, din krop er din krop og den bliver gammel hver år det går. Prøv at have det godt som DIG og ikke som en krop, for hvis du ikke lærer det, så bliver du aldrig lykkeligt da din krop begynder at ændre sig for alvor når man begynder at blive en "moden" kvinde...  

Anmeld

10. juni 2011

Ben&Jerry

Cris skriver:

Hollywood hot mammas måler deres mad, de spiser præcis hvad der passer til dem, da de har en dietist ved siden af dem. De har en personlig træner som har fulgt dem gennem gravidieteten og ved præcis hvor de skal starte efter graviditeten. De SKAL tabe sig og vise verden hvor seje de er efter en måned. Men det er også fordi, hvis de ikke gør det hurtigt nok, vil de aldrig mere kunne arbejde. Det er trist, men det deres sandheden. De laver efter den press... Det er ligemeget hvis din krop ikke er helt det samme. Hvis de har trænet før og du laver mere eller mindre sundt ville ikke ske så meget. Mange tager rigtigt meget på, men tit er det vand. Jeg kender en som gik op på vægten kun 4 timer efter fødsel, for hun kunne mærke noget med hendes krop og hun havde tabt sig allerede 13kg i de 4 timer!!!!!  Efter fødsel, når du begynder af føle dig lidt stærker, så kan du begynde at gå nogle gode ture med barnevognen. Du gør det hver dag i en time og så kan du se, at det gør rigtigt godt både mentalt og fysisk...

Og en ting mere: du er ikke din krop, din krop er din krop og den bliver gammel hver år det går. Prøv at have det godt som DIG og ikke som en krop, for hvis du ikke lærer det, så bliver du aldrig lykkeligt da din krop begynder at ændre sig for alvor når man begynder at blive en "moden" kvinde...  

dejligt indlæg jeg må vel bare øge træningen endnu et niveau efter at jeg (på et tidspunkt) har født...

Anmeld

11. juni 2011

FrkDitte

Ben&Jerry skriver:

god aften D'damer

jeg hører så ofte at kroppen ALDRIG bliver som før efter graviditet, her tænker jeg bare efter graviditet med 1 barn. (ikke efter 2-3-4-5) det er jo et sted forståeligt..så til alle jer der har født 1 barn eller kan huske kroppen efter 1 graviditet. blev/er jeres krop ikke som før? er vægten aldrig blevet det samme?

har hørt at ens hofter bliver større og aldrig kommer på plads

er det rigtig bliver ens krop ikke den samme, trækker hofterne sig ikke ind??

er der nogle der har haft succes med at motionere det hele væk til start størrelse?

når jeg rejser disse spørgsmål er det fordi jeg har mine skrupler omrking vægt. jeg er udemærket klar over at det kræver lidt at få et barn og man tager 10-12kg på, dette er heller ikke mit problem... men er bange for ikke at kunne tabe dem igen. jeg fitness træner meget, og er meget bevidst om min krop, (selvom jeg har opgivet at blive tilfreds) men ville bare være ked af ikke at kunne tabe dem.

det skal siges at jeg tager på bare på ved tanken om flødeis... så ville rigtig gerne høre om jeres vægt efter graviditet?

ser alle disse hollywood momies der bare er slanke 1 uge efter deres fødsler

jeg er normal vægtig med en god portion numse ville gerne høre fra nogle der også er normalvægtige -fordi der findes jo disse misundelsesværdige piger der bare er super slanke og aldrig har haft problemer med noget og det hjælper ikke rigtig min bekymring..

K.H

Hejsa,

Godt indlæg, jeg har det nøjagtig på samme måde..

Jeg skal ikke spise særlig meget usundt før end det sætter sig..

Har dog altid dyrket motion og vil altid ha et behov for at bevæge min krop. Jeg spiser sundt, men kan da godt synde engang i mellem

Min numse er osse mit problemområde..men vi lever sammen og få det bedste ud af det.

Jeg er på ingen måde overvægtig, men alle har vist problemområder uanset BMI

Jeg vil helt klart følge det råd med at være i super topform før og, så vidt det er muligt, under graviditet.

Og så er det bare i gang med at kæmpe hårdt for at få vægten tilbage igen bagefter.

Jeg er ikke bange for at bruge plastiske operationer for at nå målet, men tager selvfølgelig højde for evt. fremtidige graviditeter...

Knus D.

Anmeld

11. juni 2011

babyMark

Hej med dig. Jeg tog 15 kg på under første graviditet og havde tabt dem alle efter ca 4 mdr. Før jeg blev gravid løb jeg 3-4 gange om ugen og var i god form. Jeg fortsatte med at løbe til omkring uge 22. Hvorefter jeg cyklede, svømmede og gik ture. Jeg synes min krop ligner sig selv bortset fra min mave, hvor jeg har et lille ar efter at have fået kejsersnit. Det har også givet mig en lille topmave, som jeg desværre har oplevet er blevet forvekslet med en gravidmave. Og det er ikke fedt. Men måske fordi jeg er slank alle andre steder bliver det mere synligt. Jeg har ikke gjort så meget for at træne maven flad igen , da jeg vidste jeg ville være gravid igen. Nu er jeg gravid 16 uger henne og har taget ca 4 kg på. Men altså. Mine prioriteter ændrede sig 100 % fra det øjeblik min søn mig i øjnene første gang. Der vidste jeg at jeg ville dø for ham om det skulle være. Og det at få et barn er det vildeste og bedste der er sket i mit liv. Så hvis jeg aldrig får min flade mave igen så lever jeg med det og glæder mig over at have nogle skønne børn! Det er dog hårdt arbejde at få et barn, så det hele er ikke lyserødt. Så overvej med dig selv om du er klar er mit bedste råd. Pøj pøj

Anmeld

11. juni 2011

Ben&Jerry

tak for jeres skønne svar, kan se at der ER muligheder, tror at jeg vil fortsatte den allerede daglige mortion men også under graviditet, og så øge den en smule efter fødsel, så burde jeg vel være dækket godt ind. ellers må jeg simpelthen krydse fingre på at JEG bliver en af dem der kan bomadere jer med lækre slanke billeder af min post-baby-body . . . men det ved jeg ikke bliver mig..hehe

jeg har prøvet at starte en tråd hvori man skriver sin vægt ved start og så graviditet billed, det var sådan for at sammenligne ming vægt, og se hvor store de bliver, ved godt at det ikke kan sammenholdes sådan, men hvis man ligger i samme vægt klasse fra starten kan det jo være det bliver sådan ca. eller

Anmeld

11. juni 2011

Mettemus

morethanperfect skriver:

Min krop blir ALDIRG den samme igen , og det har jeg måtte indse ..

Min mave er slasket , mine hofter kæmpe store , brysterne hænger osv osv... Jeg tog 18 kilo på under min graviditet og mangler stadig at smide de 15 .. Jeg har været på sund kur i 2 mdr. nu men det viser sig at jeg bare ikke KAN tabe mig   Desværre ..

Men igen , er det jo forskelligt fra person til person 

Har du været ved lægen? Der er nemlig nogle kvinder hvis stofskifte bliver helt fucked op af at have været gravid. Tror nok, at lægen kan hjælpe med nogle piller

Anmeld

11. juni 2011

Mettemus

Jeg har født (eller - jeg har fået kejsersnit) for 5 mdr siden, og jeg vejer nu det samme som før (BMI 26), men de kg der var for meget før, sidder helt anderledes nu. Det er som om tyngdekraften bliver meget mere grusom efter man har været gravid Det er værst på brysterne, men ammer stadig, så de har heller ikke haft en ærlig chance for at komme sig.

Det skal lige nævnes at jeg ikke har trænet, kun gået ture med barnevognen, så jeg har ikke gjort noget for at stamme op på skaderne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.