kroppen efter graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.362 visninger
31 svar
0 synes godt om
10. juni 2011

Ben&Jerry

god aften D'damer

jeg hører så ofte at kroppen ALDRIG bliver som før efter graviditet, her tænker jeg bare efter graviditet med 1 barn. (ikke efter 2-3-4-5) det er jo et sted forståeligt..så til alle jer der har født 1 barn eller kan huske kroppen efter 1 graviditet. blev/er jeres krop ikke som før? er vægten aldrig blevet det samme?

har hørt at ens hofter bliver større og aldrig kommer på plads

er det rigtig bliver ens krop ikke den samme, trækker hofterne sig ikke ind??

er der nogle der har haft succes med at motionere det hele væk til start størrelse?

når jeg rejser disse spørgsmål er det fordi jeg har mine skrupler omrking vægt. jeg er udemærket klar over at det kræver lidt at få et barn og man tager 10-12kg på, dette er heller ikke mit problem... men er bange for ikke at kunne tabe dem igen. jeg fitness træner meget, og er meget bevidst om min krop, (selvom jeg har opgivet at blive tilfreds) men ville bare være ked af ikke at kunne tabe dem.

det skal siges at jeg tager på bare på ved tanken om flødeis... så ville rigtig gerne høre om jeres vægt efter graviditet?

ser alle disse hollywood momies der bare er slanke 1 uge efter deres fødsler

jeg er normal vægtig med en god portion numse ville gerne høre fra nogle der også er normalvægtige -fordi der findes jo disse misundelsesværdige piger der bare er super slanke og aldrig har haft problemer med noget og det hjælper ikke rigtig min bekymring..

K.H

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

Topp

Ben&Jerry skriver:

god aften D'damer

jeg hører så ofte at kroppen ALDRIG bliver som før efter graviditet, her tænker jeg bare efter graviditet med 1 barn. (ikke efter 2-3-4-5) det er jo et sted forståeligt..så til alle jer der har født 1 barn eller kan huske kroppen efter 1 graviditet. blev/er jeres krop ikke som før? er vægten aldrig blevet det samme?

er der nogle der har haft succes med at motionere det hele væk til start størrelse?

når jeg rejser disse spørgsmål er det fordi jeg har mine skrupler omrking vægt. jeg er udemærket klar over at det kræver lidt at få et barn og man tager 10-12kg på, dette er heller ikke mit problem... men er bange for ikke at kunne tabe dem igen. jeg fitness træner meget, og er meget bevidst om min krop, (selvom jeg har opgivet at blive tilfreds) men ville bare være ked af ikke at kunne tabe dem.

det skal siges at jeg tager på bare på ved tanken om flødeis... så ville rigtig gerne høre om jeres vægt efter graviditet?

jeg er normal vægtig med en god portion numse ville gerne høre fra nogle der også er normalvægtige -fordi der findes jo disse misundelsesværdige piger der bare er super slanke og aldrig har haft problemer med noget og det hjælper ikke rigtig min bekymring..

K.H

jeg måtte pænt vinke farvel til min talje ved første graviditet - men syntes faktisk det ser mere symetrisk ud nu

Anmeld

10. juni 2011

Faith

Hejsa.

Kan godt forstå dine bekymringer. Jeg havde dem også.

Altså min mave bliver aldrig helt den samme igen. Der er overskydende maveskind og ligegyldigt hvad jeg har prøvet vil det bare ikke forsvinde. Men der har osse ligget tvillinger derinde, så det er måske naturligt nok.

Med hensyn til mine bryster, så er de blevet større efter graviditeten. Jeg er gået fra en B skål til en C skål .

Min vægt siger +5, men jeg var også ret undervægtig før jeg blev gravid, og tror min vægt har stabiliseret sig på det jeg vejer nu. Tror ikke det er meningen jeg skal veje mindre. Før havde jeg ikke regelmæssige menstruationer pga undervægt, men det er jeg begyndt at have nu

Så alt i alt er jeg ganske godt tilfreds. Bliver aldrig 100% glad for min krop, men jeg har lært at leve med den.

Pøj pøj med det hele

Anmeld

10. juni 2011

SussieThyssen

Ben&Jerry skriver:

god aften D'damer

K.H

Nogle kan sagtens vende tilbage til den gamle vægt.
Men man vil for altid "føle" at kroppen er anderledes...også selvom man evt. faktisk kan opleve at veje mindre end før.
Fedlaget har omplaceret sig, brysterne kan være blevet større eller mindre og sidde anderledes, menses kan have ændret sig, hud, hår osv. kan have ændret sig....faktum er at når man har været gravid, så bliver kroppen aldrig som den var før.

Men...det er vel heller ikke så mærkeligt...man er jo blevet "kvinde" i ordets egentlige betydning, kroppen har givet liv og skabt et andet menneske, og det vil altid forårsage en ændring.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. juni 2011

Ben&Jerry

Men...det er vel heller ikke så mærkeligt...man er jo blevet "kvinde" i ordets egentlige betydning, kroppen har givet liv og skabt et andet menneske, og det vil altid forårsage en ændring.

meget positiv drejning, der gør det nemmere at acceptere.. jeg ville bare rigtig gerne have et "liv" efter barn. kunne føle mig sexet eller hoppe i en bikini uden alting svælger og gynger.. føle mig tilpas i min krop, og ikke føle mig ødelagt..

Anmeld

10. juni 2011

morethanperfect

Ben&Jerry skriver:

god aften D'damer

K.H

Min krop blir ALDIRG den samme igen , og det har jeg måtte indse ..

Min mave er slasket , mine hofter kæmpe store , brysterne hænger osv osv... Jeg tog 18 kilo på under min graviditet og mangler stadig at smide de 15 .. Jeg har været på sund kur i 2 mdr. nu men det viser sig at jeg bare ikke KAN tabe mig   Desværre ..

Men igen , er det jo forskelligt fra person til person 

Anmeld

10. juni 2011

Dinna88

Ben&Jerry skriver:

meget positiv drejning, der gør det nemmere at acceptere.. jeg ville bare rigtig gerne have et "liv" efter barn. kunne føle mig sexet eller hoppe i en bikini uden alting svælger og gynger.. føle mig tilpas i min krop, og ikke føle mig ødelagt..

Da Mary var gravid snakkede de jo om, at er man i god form før under graviditeten, så bliver man ikke så stor --> Man tager ikke på osv. Men om dette passer aner jeg virkelig ikke.

Jeg tænker, at du jo kan forebygge, at tage på andre steder end på maven. Spis sundt og varieret, tilpas til mad, dyrk motion. Så kan du da, om ikke andet, sørge for at du kun tager det ekstra på som baby har brug for. Bagefter kan du jo gå igang med at motionere så tidligt som man nu må, og tage den derfra. I bund og grund styrer man vel selv, om man spiser så man tager på under graviditeten, udover det som man jo vil tage på i form af en graviditet.

Hvis du ender med for meget hud på maven, strækmærker og byster der ikke er helt tilfredsstillende for dig, så er der jo plastiskoperationer

Anmeld

10. juni 2011

Ben&Jerry

morethanperfect skriver:

Min krop blir ALDIRG den samme igen , og det har jeg måtte indse ..

Min mave er slasket , mine hofter kæmpe store , brysterne hænger osv osv... Jeg tog 18 kilo på under min graviditet og mangler stadig at smide de 15 .. Jeg har været på sund kur i 2 mdr. nu men det viser sig at jeg bare ikke KAN tabe mig   Desværre ..

Men igen , er det jo forskelligt fra person til person 

har du også motioneret ? .... men du var godt nok flot gravid.. åhh +15 er da bare heller ikke sjovt at få oven i hatten.. det er det som jeg er bange for..

Anmeld

10. juni 2011

Christine

Ben&Jerry skriver:

god aften D'damer

K.H

Jeg var normalvægtig da jeg blev gravid og tabe mig i løbet af de første 4 måneder det meste af de 20+ kg jeg tog på (!!!). Derefter tabte jeg mig under min før-fødselsvægt og mine hofter var altså ikke skredet synligt (og jeg aner ikke om de reelt set havde flyttet sig, men de så altså ikke sådan ud). Det krævede at jeg tænkte en del over hvad jeg spiste, men jeg ammede og gik mange ture med barnevogn. Jeg trænede ikke hård styrketræning eller noget, men min mave blev også ganske fin og flad igen (det tror man jo ikke på når man lige har født og stadig har "gravid" mave). Mit maveskind hang heller ikke i hudgardiner, som jeg også troede pga. diverse skræmmehistorier.. SELV OM jeg blev tyndere end gør graviditet. Jeg synes det er stærkt overdrevet når folk snakker om at graviditet ødelægger kroppen. Det er altså de dårlige vaner der gør det

Anmeld

10. juni 2011

Ben&Jerry

Dinna88 skriver:

Da Mary var gravid snakkede de jo om, at er man i god form før under graviditeten, så bliver man ikke så stor --> Man tager ikke på osv. Men om dette passer aner jeg virkelig ikke.

Jeg tænker, at du jo kan forebygge, at tage på andre steder end på maven. Spis sundt og varieret, tilpas til mad, dyrk motion. Så kan du da, om ikke andet, sørge for at du kun tager det ekstra på som baby har brug for. Bagefter kan du jo gå igang med at motionere så tidligt som man nu må, og tage den derfra. I bund og grund styrer man vel selv, om man spiser så man tager på under graviditeten, udover det som man jo vil tage på i form af en graviditet.

Hvis du ender med for meget hud på maven, strækmærker og byster der ikke er helt tilfredsstillende for dig, så er der jo plastiskoperationer

vidste ikke at det hang sådan sammen jeg træner rigtig meget hver dag i 1 1/2 time og har spillet håndbold på elite plan så jeg har altid været igang så det kunne jo være en fordel at forebygge som du har hørt er en hjælp..

oparationer er ikke en mulighed, kan desunden heller ikke se ideen i en maveopstramning hvis man skal have flere børn...det er ikke for mig vil ikke ofre penge på det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.